تأمین سوخت زمستانی؛ نخستین دستورکار وزارت نفت

وزیر نفت عرضه سوخت زمستانی را به عنوان اولین دستور کار وزارت نفت مطرح کرد و گفت: تشکیل جلسات تامین سوخت زمستانی از شنبه (26 شهریور) آغاز می شود و مشکلات و چالش های پیرامون آن پیگیری می شود.

به گزارش ماه نیوز ، جواد او.جی امروز در دیدار مدیران ارشد و کارکنان صنعت نفت ، حضور همه مدیران و کارکنان مجتمع نفت را ستود و گفت: زمستان یکی از دغدغه های اصلی تامین سوخت و نیروگاه است. به وزارت نفت در آینده جلساتی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برگزار می شود و موضوع تامین سوخت نیروگاه ها به طور منظم و حساب شده حل می شود.

وی با اشاره به اولین جلسه کابینه که امروز برگزار شد ، گفت: در این جلسه همه وزرا معاهده ای را امضا کردند که بر اساس آن همه متعهد و متعهد به انجام همه تعهدات و برنامه های کاری زیرمجموعه خود خواهند بود.

OGA از صنعت نفت به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی یاد کرد و یادآور شد: اصلی ترین دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأمین بودجه لازم از محل فروش نفت برای کشور است و امیدوارم بتوانیم برای حل این مشکل گام هایی بردارید. “برای”.

وی افزود: از شما می خواهم پیام مرا به همه دوستان ، کارکنان و مدیران صنعت نفت منتقل کنید ، بگذارید همه ما موافقت کنیم که با تمام توان وارد میدان شویم و مشکلات را با تلاش جهادی حل کنیم.

جایگاه ایران در اوپک تقویت خواهد شد

وزیر نفت در بخشی دیگر از سخنان خود همچنین تامین سوخت زمستانی را اولویت اصلی صنعت نفت در حال حاضر دانست و گفت: تلاش ما تقویت جایگاه ایران در اوپک و بازیابی بازارهای ما است.

من بنده خانواده صنعت نفت هستم ، در این زمینه تحصیل کرده ام و 35 سال در این مجموعه و در بخش بالادستی و پایین دست صنعت نفت کار کردم ، به خواست خدا ، از امروز بسته به خواست خدا ، دو قدم بردار پر خواهد کرد

وی در خصوص اولویت های اصلی صنعت در دستور کار گفت: مهمترین موضوعی که باید به طور جدی دنبال شود عدم تعادل گاز و تامین سوخت زمستانی است که بسیار مهم است. امروز ما اولین جلسه شورای نمایندگان را خواهیم داشت و به زودی جلسه ای با وزارت نیرو برای سوخت زمستانی خواهیم داشت.

وزیر نفت تصریح کرد: حفظ تولید ، سازماندهی سرمایه انسانی ، فروش نفت و میعانات گازی ، جلوگیری از فروش نفت خام و ورود به زنجیره صنایع جانبی از اولویت های اصلی صنعت نفت است و تغییراتی در نفت ایجاد خواهد شد.

OGA در نشست آتی ائتلاف اوپک پلاس (غیر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و کشورهای صادرکننده نفت) و بازگشت ایران گفت: “تقاضای جهانی نفت به دلیل واکسیناسیون افزایش می یابد.” نفت در بازار در نشست هفته آینده. بدون شک یکی از برنامه های ما تقویت موقعیت ایران در اوپک و پس گرفتن بازارهایمان است.

وی گفت: “شناسایی بازارهای جدید نفت نیز یکی از وظایف اصلی ما خواهد بود و آنچه جمهوری اسلامی ایران حق انجام آن را دارد پس می گیریم.”

صنعت نفت برای مقابله با چالش های پیش رو به تصمیم جدی کارکنان نیاز دارد

وزیر نفت دولت سیزدهم پس از ادای احترام به سه شهید گمنام دفاع مقدس ، توضیح مهمترین اولویت های کاری آنها و توضیح اولویت های کاری خود در شهدای صمدی در ساختمان مرکزی وزارت نفت حضور یافت. این وزارتخانه برای رسیدگی به بحران و چالش های پیش روی صنعت نفت و گاز کشور آمده است.

وی ابراز امیدواری کرد با یاری خداوند و تلاش کارکنان و مدیران صنعت نفت بتوانند چالش های پیش رو را برطرف کرده و گام های موثری در جهت پیشرفت صنعت بردارند.

اوج چالش عدم تعادل گاز زمستانی و سوخت ، سرمایه انسانی و برنامه ریزی شخص ثالث ، حفظ تولید ، اختصاص میدان های مشترک نفت و گاز ، حمایت از ساخت و سازهای محلی ، دیپلماسی قوی انرژی و همکاری گسترده با کشورهای همسایه در بخش نفت و گاز. محاسبه مهمترین نیازهای صنعت نفت.

وزیر نفت همچنین به فروش نفت خام و میعانات گازی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه راه حل های خوبی تدوین شده است که از تمام ظرفیت های موجود وزارت نفت و سایر دستگاه ها در فروش نفت خام و گاز بهره مند می شود. . “

OGA همچنین از ارتقای دانشگاه صنعت نفت و جذب مدیران نخبه و متخصص و شایسته در صنعت نفت خبر داد و یادآور شد: موضوع ارتقاء و ارتباط صنعت نفت با دانشگاه از مهمترین نیازهای جدی گرفته شود

وی در ادامه گفت: ما برنامه های خوبی را برای دستیابی به این مهم توضیح می دهیم که بر اساس آن ، از طریق این دانشگاه و سایر دانشگاه های کشور ، ارتقاء وضعیت دانشگاه صنعت نفت و جذب نخبگان بدون شک یکی از اهداف ما خواهد بود. اولویت های کاری “

وزیر نفت افزود: از همه کارکنان زحمتکش صنعت نفت می خواهیم در این راه با عزم جدی خود کمک کنند تا با تلاش نیروهای کارآمد و توانمند و مخالفان بتوانیم چالش های این وزارتخانه و شرکت های تابعه را برطرف کنیم. “

OG با اشاره به زمان حضور خود در صنعت نفت گفت: “سابقه کار من به حضور در صنعت نفت و کار در بخشهای بالادستی و پایین دستی خلاصه شده است. برای افراد محروم. من پارس جنوبی و غیره را در دستور کار داشتم.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع و برنامه ایران در نشست بعدی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اتحاد اوپک) ، تصریح کرد: جلسه اعلام خواهد شد.

وزیر نفت افزود: اولویت ما بازگشت به سهمیه ایران در اوپک خواهد بود و می خواهیم سهم خود را در بازارهای جهانی نفت خام احیا کنیم. با توسعه راه حل های مناسب و هوشمند برای فروش نفت و استفاده از قابلیت های وزارتخانه ، بخش خصوصی و دستگاه های دیپلماتیک ، بدون شک بازارهای جدید را شناسایی کرده و فروش نفت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهیم.

OGA افزود: البته نباید غافل باشیم که تنها راه رشد اقتصاد کشور توقف فروش نفت خام و میعانات گازی است که با جذب سرمایه و ایجاد ارزش با تکمیل زنجیره ارزش می تواند شاهد رشد چشمگیری باشد.

وی گفت: در بحث فروش نفت ، تعدادی راه حل وجود دارد که باید با اصلاحات قانونی حل شود. با فروش نفت می توان بخشی از درآمد را به ارز خارجی و بخشی دیگر را با تصفیه و واردات کالاها و تجهیزات اساسی مورد نیاز این صنعت تامین کرد.

به گفته وزیر نفت ، برخی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی قصد دارند در پروژه های کشور نه تنها در صنعت نفت ، بلکه در زمینه راه ها و شهرسازی ، نیروگاه ها و صنایع و معادن مشارکت کنند و در مقابل نفت خام دریافت کنند. و تراکم.

OG گفت: “من سالهاست که در زمینه سرمایه گذاری کار می کنم.” این امر مستلزم ایجاد مکانیزم های رمزگذاری شده و اصلاح بودجه 1400 است ، اما در هر صورت سهم تولید نفت در حال کاهش است و از این طریق می توان راهی پاک برای جذب سرمایه گذاران در همه بخش ها پیدا کرد. با اجناس. اصول اولیه را پیدا کرد.

انتهای پیام