بین المللی

تجمع مخالفان جنگ یمن در برابر سفارت عربستان سعودی در برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، تعدادی از معترضان در اعتراض به جنگ سعودی در یمن علیه سفارت عربستان در برلین و مبارزات ریاض در یمن تجمع کردند.

روزنامه العالم روز یکشنبه گزارش داد که شمار زیادی از یمنی های ساکن اروپا ، عرب و فعال حقوق بشر آلمانی امروز در پایتخت آلمان برلین جمع شدند و شعارهایی علیه سفارت عربستان سعودی در منطقه علیه سیاست های سعودی شعار دادند.

براساس این گزارش ، معترضین مدتی است که حمله نظامی ائتلاف سعودی در یمن و محاصره آن را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به جنایات سعودی ها در یمن شده اند.

مخالفان جنگ عربستان سعودی علیه یمن همچنین درگیری ایالات متحده در جنگ علیه یمن را محکوم کردند و خواستار پایان فوری دخالت واشنگتن در امور یمن شدند.

سخنرانان در راهپیمایی امروز مقابل سفارت عربستان سعودی با اشاره به وضعیت وخیم در یمن به دلیل حملات عربستان سعودی به یمن برای ادامه این حملات و متوقف کردن اسکله کشتی های نفتی و سوختی در بندر. الحدیده یمن (غرب) هشدار داد.

معترضان با نگه داشتن تصاویر کودکانی که در حملات هوایی عربستان کشته شدند ، جنایات ریاض را در سالهای اخیر در یمن نشان دادند و به بازماندگان و خانواده های آسیب دیده ابراز تسلیت گفتند.

صدها هزار نفر در حمله به یمن از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی از اوایل سال 2015 به بهانه حمایت از دولت یمن کشته و زخمی شده اند که در تلاش برای خنثی کردن انقلاب این کشور استعفا داده است.

علاوه بر این ، ادامه محاصره نیروی دریایی ، هوایی و زمینی یمن توسط ائتلاف این کشورها منجر به خشکسالی ، شیوع بیماری ها و کاهش تولید در یمن شده است که طبق آمارهای رسمی ، فقط پنج کودک یمنی در هر دقیقه جان خود را از دست می دهند. روز گذشته سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام كرد كه اگر پول فوری در دسترس نباشد برای كمك به مردم من ، 200 میلیون نفر گرسنه می شوند.جزئیات بیشتر)

در حال حاضر ، در ششمین سال جنگ ، مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی یمن هنوز توسط ائتلاف سعودی در محاصره است. حدود 14 میلیون نفر در کشور گرسنه هستند ، 3 میلیون کودک سوء تغذیه و 18 میلیون نفر به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند. این رقم علاوه بر 3 میلیون نفری که در اثر جنگ آواره شده اند ، نشانه ای از جنایات بسیار بزرگتر ، عمدتاً به دلیل محاصره یمن است.جزئیات بیشتر)

ده نفر از اعضای یک خانواده سعودی در حمله هوایی جنگجویان سعودی در یک ساختمان مسکونی در استان حجاج (شمال غربی) کشته یا زخمی شده اند.جزئیات بیشتر)

انتهای، آخر پیام /.