نماد سایت ماه نیوز

تخم مرغ چرا گران شد؟

رئیس انجمن صنعت ، معدن و تجارت تهران (سمت) صادرات را دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ دانست و افزود: در جلسه اخیر کارگروه در ستاد تنظیم بازار تهران ، تخم مرغ مورد نیاز شبکه توزیع تا روز شنبه تصویب شد. توزیع مناسب برای تحویل.

یدالله صادقی در گفت وگو با ماه نیوز ، با اشاره به فروش تخم مرغ در اتحادیه های کارگری بیش از حد مجاز ، گفت: مرغ و تخم مرغ در حضور سازمان های نمایندگی مورد بررسی قرار گرفت. طیور خانگی باید به اندازه کافی در واحدهای صنفی توزیع شود ، یعنی فروشگاه های مواد غذایی ، سوپرمارکت ها ، فروشگاه های مرغداری ، فروشگاه های زنجیره ای و همچنین در بازارهای میوه و سبزیجات و در شهرهای شبکه توزیع اتحادیه.

البته به گفته وی ، بر خلاف موجودی مرغ در تهران که از استان های دیگر وارد می شود ، شرایط تولید تخم مرغ بسیار خوب است و از 31 استان تهران در تولید تخم مرغ رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه همه مرغداران مکلفند محصولات خود را در ازای دریافت نهاده های دولتی که به طور کامل طبق وزارت جهاد وزارت کشاورزی توزیع می شود ، با قیمتی که توسط نهاد تنظیم کننده بازار کشور تأیید شده ارائه دهند ، تصریح کرد: اگر واحدهای تولید و توزیع تخم مرغ گران باشد یا عرضه شود با امتناع از انجام یا تهیه احتکار ، مطابق با قوانین انضباطی ، بازرسی ، نظارت و گشت زنی سایر نهادهای بازرسی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

به گفته این مقام مسئول ، گشت زنی مشترک از مراکز تولیدی ، انبارها و سردخانه ها و همچنین واحدهای صنفی انجام خواهد شد. بنابراین اگر گردش کالا در انبار طبیعی نباشد ، با امتناع از عرضه و احتکار به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه می شود.

از تولیدکنندگان خواسته می شود قیمت تخم مرغ را بررسی کنند

وی همچنین خاطرنشان کرد که تولیدکنندگان تخم مرغ به دلیل افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های بسته بندی ، درخواست بررسی قیمت های معتبر و صادرات را دارند. وی گفت: “تولیدکنندگان معتقدند که صادرات تخم مرغ نباید کاهش یابد ، اما باید از هر دو مراقبت شود.” ستاد تنظیم بازار کشور باید بررسی شود و همچنین این موضوع برای مدیران اعلام شد تا از طریق تنظیم کنندگان بازار کشور پیگیری کنند. همچنین به تولیدکنندگان گفته شد تا زمانی که بازار را با قیمت مناسب تأمین کنند و به تعهدات خود عمل کنند ، برای تأیید مجوز صادرات با نهاد تنظیم کننده بازار کشور تماس خواهیم گرفت. بنابراین ، تولیدکنندگان باید تعهدات خود را انجام دهند تا زمانی که تصمیمات نهاد تنظیم کننده بازار کشور در مورد صادرات تغییر کند.

رئیس سازمان سکوت استان تهران در ادامه به این سوال که آیا قیمت تخم مرغ از روز شنبه کاهش می یابد ، پاسخ داد. وی افزود: اکنون باید قیمت ها کاهش یابد ، اما این موضوع به این دلیل مطرح شد که دست اندرکاران تولید و توزیع تخم مرغ برای هماهنگی درخواست مهلت شنبه را کرده اند. در حال حاضر ، بازرسان همچنین قیمت هایی بالاتر از نرخ مجاز را در سطح عرضه تجربه می کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل افزایش قیمت تخم مرغ ، تصریح کرد: تولید تخم مرغ در استان تهران از وضعیت خوبی برخوردار است اما چند روز پیش صادرات آزاد بود و به دلیل گرانی این محصول در کشورهای همسایه ، تولیدکنندگان تخم مرغ بیشتری به سمت صادرات مرغ سوق داده شدند. ، اما محدودیت های صادراتی بر قیمت ها تأثیر می گذارد و به نظر می رسد بازار داخلی در تعادل است.

براساس گزارش میدانی اخیر ماه نیوز ، هفته گذشته قیمت تخم مرغ در فروشگاه های خرده فروشی تهران به بیش از 37 هزار تومان رسید. این در حالی است که طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار ، ارزش هر تخم 30 تخم مرغ در یک بسته گواهی شده با زنجیر سرد باید حداکثر 31 هزار تومان باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل