استانی

ترک تحصیل ۳ هزار دانش‌آموز یزدی در سال تحصیلی گذشته

به گزارش خبرنگار ماه نیوز یزد ؛ محسن موحدی فورد در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران ، اولین اصل بازگشایی مدارس را سلامت دانش آموزان عنوان کرد و گفت: “در شرایط کرونا ، ما بیشتر نگران تاثیرات روانی و آموزشی بر دانش آموزان دبستانی ، به ویژه دانش آموزان کلاس اول و دوم هستیم. . “

وی با اشاره به رد بیش از 2 هزار دانش آموز کلاس اول در استان یزد گفت: امیدواریم پس از واکسیناسیون دانش آموزان و طبق پروتکل جامع و دقیق آموزش های حضوری آغاز شود. حتی اگر بخواهیم پایه را کاملاً حذف کنیم ، اصرار داریم که پایه ورودی باید وجود داشته باشد. در ماه اکتبر ، ما ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری داریم ، اما به محض واکسیناسیون دانش آموزان ، آموزش از اواخر اکتبر و آغاز ماه نوامبر کاملاً رو در رو خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درباره هزینه هایی که مدارس دولتی استان از خانواده ها اخذ می کنند ، توضیح داد: هیچ هزینه ای برای مدارس دولتی تعیین نمی شود ، اما هر ساله اتحادیه والدین و معلمان شهریه مدارس را برای آموزش غیر مدرسه ای تصویب می کنند. به

وی با اعلام از بین رفتن بیش از 5 هزار و 550 کلاس درس در استان در سال تحصیلی جدید ، گفت: بسیاری از مدارس استان فرسوده و تخریب شده اند که برخی از آنها به صورت شیفتی فعالیت می کنند. در مرکز استان با کمبود 240 کلاس درس روبرو هستیم.

موحدی فرد گفت: سال گذشته 6000 واحد مسکونی در یزد ساخته شد اما هیچ مدرسه ای ساخته نشد در حالی که جمعی از سازندگان متعهد شده اند که به ازای هر 200 واحد یک مدرسه 12 کلاسی بسازند. در شهر یزد مشکل بسیار بدتر از سایر شهرهای استان است.

وی با اشاره به کمبود 4000 معلم در آموزش و پرورش استان یزد ، گفت: راهکارهای مختلفی برای جبران این کمبود در نظر گرفته شده است که 99 درصد آن برطرف شده و 1 درصد باقیمانده برای استخدام معلمان بازنشسته با تدابیری مورد استفاده قرار می گیرد. مانند آموزش اضافه کاری

موحدی فرد گفت: حدود 92 درصد دانش آموزان تا کنون ثبت نام کرده اند و اکثر بازماندگان می توانند در دو روز آینده ثبت نام کنند. البته به نظر می رسد اکثر این دانشجویان مهاجر داخلی و خارجی هستند.

وی در پاسخ به این س whyال که چرا علی رغم ثبت نام اجباری دانش آموزان در پیش دبستانی ، هیچ مدرسه پیش دبستانی دولتی در استان وجود ندارد ، گفت: “ما باید بپذیریم که تناقضات زیادی در مدارس پیش دبستانی وجود دارد. چرا که تاکنون برخی از این مدارس توسط آموزش و پرورش و برخی دیگر توسط بهزیستی و سایر نهادها اداره می شوند ، اما خوشبختانه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل یک سازمان ملی برای آموزش ، کودکان یکپارچه.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در پاسخ به اینکه ضمانت سلامت دانش آموزان در مدارس چیست: طبق آمارهای رسمی ، 85 درصد از معلمان استان یزد واکسینه شده اند ، اما ما معتقدیم که بیش از 95 درصد کادر آموزشی در مدارس واکسینه شده اند. بنابراین در حال حاضر توپ در زمین خانواده است و اگر واکسیناسیون در دو مرحله انجام شود و پروتکل بهداشتی رعایت شود مشکلی نخواهد بود. این ضمانت ماست.

وی با تأکید بر اینکه دولت برای رسیدگی به مسکن کارگران فرهنگی به اندازه کافی عمل نمی کند ، تصریح کرد: وقتی صحبت از معلمان به میان می آید ، نباید درباره کسری بودجه کشور صحبت کنیم. کارکنان نباید به معلمان بی توجه باشند. رتبه سرانه معلمان و دانش آموزان و آموزش رایگان حداقل حق معلمان است. این خواسته معلمان نیست بلکه وظیفه دولت است.

48