استانی

تزریق زندگی به بافت‌های فرسوده در بازآفرینی شهری/ 3 ضلع مثلث رهیافت بازآفرینی شهری چیست؟

مقاله حاضر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی است.

گروه استان خبرگزاری آنا – احسان مفرد عربی؛ در تاریخ 20 مه 2009 ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان 99 جلسه دفاع از پایان نامه دکتری معصوم آرزاما را به عنوان اولین دانشجوی دکتری جغرافیا و شهرسازی برگزار کرد.

در این جلسه ، ارجمانی به راهنمایی مهدی وطن پرست و به توصیه محمد معتمد ، با موفقیت از مقاله خود با عنوان “بازسازی شهری از دیدگاه توسعه پایدار” (مطالعه موردی بوزنارد) دفاع کرد.

جوان سازی شهری اتخاذ یک پاسخ مثبت و پایدار است که منجر به بهبود مستمر و کیفی در زندگی شهری می شود و هدف آن بازگشت به شهر است.

آزت الله مافی ، گلدیس واحدی ، رمزان علی نادری و تیمور جعفری داوران جلسه دفاع بودند.

بیشتر بخوانید:

وی فارغ التحصیل نخستین دانشجوی دکترای جغرافیا و شهرسازی ، شاخه شیروان است

دفاع مجازی از مقاله ها در دانشگاه آزاد اسلامی شیروان

تجزیه و تحلیل مکانی زیستگاه در محیط های شهری

فارغ التحصیل اولین دانشجوی دکتری جغرافیا و شهرسازی است

نتایج تحقیق دانشجویان مقطع دکتری جغرافیا و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی ، شعبه شیروان ، کنگره ملی مدیریت و برنامه ریزی شهری و بسیاری از مقالات علمی پژوهشی در مجله هنرهای اسلامی منتشر شده است. به همین مناسبت با این دانشجوی دکترای جغرافیا و شهرسازی در مورد تحقیق در رساله دکتری وی صحبت کردیم که می توانید در زیر بخوانید.

میثم آرزمانی در جمع بندی پایان نامه دکترای خود با عنوان “بازسازی شهری از منظر توسعه پایدار” به خبرگزاری آنا گفت: “علاوه بر روند توسعه ، آنها عقب مانده اند و به مرکز مشکلات و کاستی ها تبدیل شده اند.”

دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان گفت: “دولت ها امروزه توجه ویژه ای به بافت های ضعیف شده برای رفع مشکلات شهری دارند و یکی از اولویت ها و اهداف آنها احیا و بازسازی پایدار این بافت ها است.” “دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری.

وی توضیح می دهد: “در همین راستا ، مطالعه حاضر که در مورد جوان سازی شهری از منظر توسعه پایدار در بوزنارد است ، درصدد است برای ارزیابی پایداری و بی ثباتی بافتهای زنده ، کلیه پارامترهای اجتماعی ، اقتصادی ، فیزیکی و محیطی را مورد بررسی و مدنظر قرار دهد.” این در مورد بازسازی است. “

تزریق زندگی به بافت های قدیمی و فرسوده

آرزمانی گفت: احیای شهری شامل فعالیت های متنوعی از جمله طراحی شهری ، احیای اجتماعی و اقتصادی محیط ، احیای بناها ، تأسیسات زیربنایی و امکانات شهری و تزریق زندگی به طور کلی به یک ظاهر پیری و ناتوان است. »

قدردانی از میثم

این دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری ادامه می دهد: “برنامه توانبخشی بافت بازسازی شهری یکی از سیاست های اساسی توسعه شهری است ، به دلیل توانایی آن در استفاده از ظرفیت قابل توجه و غیر قابل تعویض در ساخت مسکن و توسعه دسترسی به خدمات شهری.”

حتی تغییر مهم به نفع بازسازی مناظر شهری آسیب دیده بر اساس رویکردهای جدید برای بهبود ، تمرکز بر بهبود کیفیت شاخص های زندگی و استفاده از راهبردهای مشارکتی در ایجاد یک دید مشترک مهم است.

وی به آنا گفت: “جوان سازی شهری یک پاسخ مثبت و پایدار است که منجر به بهبود مداوم و کیفیت زندگی شهری با هدف بازگشت به شهر می شود.” نقش جوان سازی شهری در یافتن نیروها و عواملی است که باعث فروپاشی شهری شده است. است. “

ارجمانی گفت: “بازسازی خود اهداف اقتصادی ، اجتماعی ، جسمی و محیطی را به همراه دارد.” “ارتقاء کیفیت زندگی در شهرک ها با حفاظت و تقویت ساختمان ها ، توسعه و بهبود زیرساخت های شهری و فضاهای عمومی ، به ویژه تجهیز مراکز تاریخی تاریخی.” ارائه خدمات ضروری شهری ، آموزش ساکنین ، ایجاد فرصتهای شغلی ، تقویت نهادهای مدیریت محلی و دفاتر خدمات عمومی ، طراحی و ترویج پروژه های تشویقی توسعه ای توسط بخش های خصوصی و دولتی و مدل سازی و ترویج ، بهبود ، نوسازی ، بازسازی استانداردها و دستورالعمل های کیفیت. ، “توانمندسازی شهری و تنوع عملکرد نیز ممکن است سیاستهای اصلی این ارتقاء باشد.”

به گفته دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری ، مشارکت ، برنامه ریزی استراتژیک و پایداری ، سه ضلع مثلث رویکردی برای جوان سازی شهری ایجاد کرده و زمینه را برای اقدام در جوان سازی شهری فراهم می کند.

مشارکت مردم یکی از مهمترین اصول و پیش شرط های موفقیت در جوان سازی شهری است

وی گفت: “مشاركت مردم یكی از مهمترین اصول و پیش شرط های موفقیت در جوان سازی شهری است.” این نکته خاطرنشان می کند که رویکردهای جدید امروزی برای جوان سازی شهری شامل تغییر نگرش به سمت بهبود بافت های آسیب دیده شهری ، تمرکز بر بهبود کیفیت شاخص های زندگی و ایجاد دید مشترک با استفاده از یک استراتژی مشارکت است که در آن همه ذینفعان ، شرکا و جوامع محلی بیش از هر زمان دیگری شرکت می کنند. . لازم است.

یک فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: “با توجه به ویژگی های اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و جسمی جوان سازی شهری در بجنورد ، می توان پذیرفت که برای حل مشکلات ساکنان این محلات و اجرای بهتر جوان سازی شهری در سایر محلات نیاز به مطالعه دارد. ” “ما جامع ، همه جانبه و فراگیر هستیم ، با استانداردهای بالا و رویکرد سیستمی در سطح خرد و منطقه ای.”

مشارکت ساکنان محله در تصمیم گیری شهری

آرزاما در ادامه می گوید: “برای این کار باید همسایگان خود را در تصمیم گیری درگیر کنیم ، سطح آموزش فرهنگی را بالا ببریم و ارزش های معنوی آنها را در استفاده صحیح و قانونی از خدمات و امکانات شهرداری ها و ارائه دهندگان خدمات تقویت کنیم و روحیه مشورت و علاقه عمومی را افزایش دهیم.” به منظور ارتقاء کیفیت زیرساخت های راهنمایی و رانندگی ، مشکلات اجتماعی و زیست محیطی و همچنین رفع ناسازگاری ها در بخش و ایجاد مشاغل و کاربری های جدید و در نتیجه احیای زندگی در این محلات و بهسازی محله های قدیمی منسوخ شده است. برای ایجاد یک برنامه جوان سازی شهری انجام شد. “

وی گفت: بازسازی پایدار شهری از سازه های تخریب شده می تواند راهی برای حل مشکلات و رهایی از آنها باشد. رسیدن به این هدف مهم و بهبود وضعیت مردم ، همسایگان و در نهایت شهر ، صرف نظر از سود عمومی و دیدگاه های سطحی.

انتهای پیام / 4062 /