استانی

تسهیل تعاملات بانکی سرمایه گذاران در مناطق آزاد

به گزارش نقد آنلاین: تفاهم نامه همکاری بین سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیرکل شورای عالی آزاد و ویژه اقتصاد و ارشاد در زمینه مزایای اخلاقی امضا شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی تجارت، صنعت و ویژه اقتصادی، تامین و تسهیل منابع مالی برای فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد کشور قوانین، مقررات، مقررات و بخشودگی بانک های جاری و مقررات ارتباطات از مرکز بانک جمهوری اسلامی ایران و قوانین تجارت آزاد، صنعتی و ویژه اقتصادی و توسعه فناوری های نوین، مستثنی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خواهد بود.

سعید محمد در ادامه بر ایجاد مدیریت مستقل برای حوزه های ساختار سازمانی بانک تاکید کرد و گفت: به منظور تسهیل در تعامل بین دبیرخانه شورای عالی و ارائه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی، بخش ویژه بانکی ایجاد می شود. در ساختار سازمانی

در این دیدار همچنین همکاری در زمینه تامین موسسات پولی و بانکی در زمینه‌های مختلف، ایجاد بانک‌های فراساحلی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های زیربنایی و مراکز رشد از دیگر محورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیریت مستقل برای مناطق آزاد در ساختار تجارت بانک سازمانی ایجاد می شود.

مدیرعامل بانک تجارت همچنین از ایجاد مدیریت مستقل برای حوزه‌های مستقل در ساختار بانکی سازمانی استقبال کرد و گفت: بانک تجارت یکی از بانک‌هایی است که بیش از 50 درصد ظرفیت خود را به پروژه‌های بزرگ ملی اختصاص داده است. یک واحد منطقه آزاد با کمک یک شرکت بانکی برای پیگیری امور ایجاد می شود.

اخلاقی هادی فیضه آثار می افزاید: هماهنگی امور باید بر اساس ساختاری مشخص انجام شود و صلاحیت پروژه ها در این بخش لحاظ شود.

به امتیازات اخلاقی گفته می شود: برای تکامل سطح فعالیت، ظرفیت مشخص و متناسب با آن تحول باشد.

وی افزود: آمادگی داریم اقدامات جدیدی که در یکی از مناطق آزاد در قالب شروع آزمایشی و زمان محدود ارائه می شود را اجرایی کنیم.

گفته شده است؛ این یادداشت تفاهم در ماده 7 تنظیم شده است که شامل محور همکاری است که امکان ارائه انواع خدمات مالی و بانکی را با تکیه بر خدمات نوین بانکی در زمینه‌های نیاز به رایگان و ویژه اقتصادی، اعطای انواع خدمات فراهم می‌کند. حق الامتیاز، ارزش گذاری و صدور انواع ضمانت نامه ارزیابی و ارزیابی اسناد املاک و مستغلات بر اساس ضوابط و مقررات داخلی بانک و ضوابط و مقررات بانک مرکزی بانک مرکزی ج.ا در چارچوب مقررات مربوط بر اساس اعمال سازمان.

این تفاهم نامه در شورای عالی تجارت، صنعت و اقتصاد بین دو طرف امضا شد.

48