اقتصادی

تلاش برای رفع ایراد فنی نیروگاه‌ اتمی بوشهر

ماه نیوز / بوشهر سازمان انرژی اتمی ایران (AEOI) اعلام کرده است که کارشناسان نیروگاه آژانس انرژی هسته ای با حل یک مشکل فنی در نیروگاه هسته ای بوشهر در تلاشند تا نیروگاه را به شبکه برق ملی متصل کنند.

روابط عمومی نیروگاه هسته ای بوشهر این خبر را برای حل مشکل فنی یافت شده در ژنراتور نیروگاه اعلام کرد و اولین واحد نیروگاه هسته ای بوشهر پس از هماهنگی های لازم با شبکه ملی برق در روز جمعه رو به زوال است. اوایل صبح یکشنبه به طور موقت از قدرت خارج شد.

طبق اطلاعیه ای که به وزارت نیرو داده شد ، وزارت نیرو باید مقدمات لازم را برای انتقال موقت برق تولید شده توسط این نیروگاه در نظر می گرفت. تمام تلاش کارشناسان نیروگاه بر این واقعیت متمرکز است که پس از حل مشکل مذکور و در نظر گرفتن آمادگی بخشهای هسته ای ، نیروگاه در اسرع وقت به مدار تولید باز می گردد و به شبکه ملی متصل می شود.

بر اساس آن ، نیروگاه هسته ای بوشهر در حال حاضر به عنوان اولین تجربه استفاده از نیروگاه های هسته ای 1000 مگاواتی در کشور و منطقه توسط نیروهای متخصص ایرانی اداره می شود و تاکنون بیش از 485000000 کیلووات ساعت برق تولید و تحویل داده است. شبکه برق.

انتهای پیام