استانی

تلاش برای کسب امتیاز آزمایشگاه استاندارد سنجش نمونه‌های زیستی/ سهم خدمات آزمایشگاهی 25 برابر شد

ظرفیت آزمایشگاه خدمات پژوهشی 48 / گلپیرا در مصاحبه با آنا ؛

هارس گلپیرا در مصاحبه با گروه استانی خبرگزاری آنا ، توانایی آزمایشگاه ، کارگاه و تحقیق دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان را تشریح کرد و طبق اطلاعات به دست آمده از SCIMAGO گفت: در بین 100 دانشگاه منتخب ایران ، سال 99 بین 20 درصد از 20 دانشگاه (3897 دانشگاه) تحصیل کرده که حدود دو درصد افزایش داشته است.

توانایی کمک به افزایش نوآوری و بهره وری در استان کردستان

وی افزود: مجموعه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با توجه به تجهیزات موجود و ظرفیت اساتید در رشته های مرتبط نه تنها در این زمینه بسیار م effectiveثر بوده بلکه از ظرفیت بالایی برای نوآوری و تسریع در تولید در استان برخوردار است.

آزمایشگاه و کارگاه واحد سنندج

مدير كل ادامه امور تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج: گروه هاي فعال و مرتبط شامل گروه شيمي ، زيست شناسي ، علوم ، كشاورزي ، اصلاح گياهان ، صنايع غذايي ، دامپزشكي و دامپزشكي و همچنين مهندسي عمران ، مهندسي و فن آوري هستند. ممکن است شاخه های مهندسی وجود داشته باشد. برق و الکترونیک نامگذاری شده است.

گلپیرا گفت: هر یک از گروه های علمی در زمینه این تخصص دارای فضاهای آزمایشگاهی و تجهیزات پیشرفته برای کمک به نوآوری و غنی سازی ارتباط با کشاورزی و دام و صنعت هستند.

فعالیت بیش از 80 آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کردستان دارای بیش از 80 آزمایشگاه و کارگاه در کل مساحت 7 درصد از کل مساحت مفید خود است. بیش از پنج درصد از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در استان منحصر به فرد هستند ، از جمله تجهیزات پیشرفته مانند GC-MS و FTIR ، لمینیت و اسپکتروفتومترهای UV-vis.

دستگاه های دیگر شامل میکروسکوپ های نوری ، فلورسانس و استریومیکروسکوپ ها ، دستگاه های PCR ، ژل های سند و الکتروفورز افقی و عمودی ، سانتریفیوژهای یخچال و عمومی ، 70 است. وی از Celsius ، Garminator ، Cageldal ، Film Photometer ، Vacuum Rotary ، Auto Tomatic Soxlet ، Abe Refractor و Tissue Passage Machine نام برد.

آزمایشگاه و کارگاه واحد سنندج

گلپیرا توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در حال مذاکره و ایجاد شرایط لازم برای کسب نمره آزمایشگاهی استاندارد برای اندازه گیری نمونه های بیولوژیکی و سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی است.

وی یادآور شد: علاوه بر ارائه خدمات به سازمان غذا و دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ، دانشگاه علوم پزشکی و میزان آنها را در نمونه های انسانی و گیاهی اندازه گیری می کند ، ترجیحاً با سازمان جهاد کشاورزی و توافق نامه ای با پزشکی قانونی امضا می کند. ارزیابی نمونه های مختلف پروژه تحقیقاتی محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های مختلف کشور در آزمایشگاه آنالیز ابزار ، در قالب عضویت و همکاری آزمایشگاه های “صحا” ارائه شده است.

امکان تجزیه و تحلیل نمونه های خاک و محصول

مدیر کل تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج خاطرنشان کرد: توانایی تجزیه و تحلیل نمونه های خاک و محصولات و مطالعه تنوع ژنتیکی و مولکولی نمونه های گیاهی ، تهیه عصاره های گیاهی ، اندازه گیری چربی ها و روغن ها ، تشخیص بیماری های حیوانات ، باکتری شناسی و آسیب شناسی. و بخشهای مولکولی و بافتی به ترتیب در مجموعه آزمایشگاههای دامپزشکی موجود است.

ارزیابی اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی ترکیبات طبیعی مواد شیمیایی و گیاهی

گلپیرا به آنا گفت: “اندازه گیری اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی مواد شیمیایی و ترکیبات طبیعی در گیاهان در آزمایشگاه میکروبیولوژی گروه زیست شناسی امکان پذیر است.” کیفیت و مشخصات مختلف نمونه های بتن و سایر مصالح ساختمانی نیز در آزمایشگاه های بتن و مکانیک دانشکده مهندسی این واحد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سهم خدمات آزمایشگاهی غیر دانشگاهی امسال 25 برابر شده است

وی افزود: برای مدیریت و برنامه ریزی کارآمدتر و م effectiveثرتر ، فقط Saha و S.A.T. آخرین اطلاعات مربوط به سیستم ها در دستور کار است. علاوه بر این ، می توان پایگاه داده ای از تجهیزات روز دنیا ، خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی را ارائه داد و دوره های آموزشی نیز ارائه داد ، به طوری که سهم خدمات آزمایشگاهی آموزش ندیده در سال 1999 بیش از 25 برابر نسبت به سال 1998 افزایش یافته است.

عضویت در کلیه آزمایشگاههای استان

آزمایشگاه و کارگاه واحد سنندج

مدیرکل امور تحقیقات واحد سنندج گفت: در همین راستا و با توجه به اهداف بلند مدت دانشگاه و استفاده بهینه از فضای آزمایشگاهی و کارگاهی ، کلیه آزمایشگاه های استان به عضویت سیستم آزمایشگاه آزاد و دو آزمایشگاه محیط زیست و فیزیولوژی در آمدند. است. Sacks Sports Branch به عضو شبکه آزمایشگاه فناوری های استراتژیک در آمده است.

گلپیرا گفت: درخواست های عضویت در واحد سنندج و آزمایشگاه های دامپزشکی و کشاورزی واحدهای کوروه و مریوان نیز در دست بررسی است. آزمایشگاه بتن شعبه Corveh موفق به اخذ استاندارد ISO 17025 شده است و درخواست عضویت در فیزیولوژی ورزشی در آزمایشگاه های زیست محیطی واحد Santaj و گیاهان دارویی ATA و SATA (سیستم آزمایشگاه های تحقیقاتی رایگان) در حال بررسی است.

انتهای پیام / 4103/4062 /