نماد سایت ماه نیوز

تلاش برای کسب امتیاز آزمایشگاه استاندارد سنجش نمونه‌های زیستی/ سهم خدمات آزمایشگاهی 25 برابر شد

ظرفیت آزمایشگاه خدمات پژوهشی 48 / گلپیرا در مصاحبه با آنا ؛

هارس گلپیرا در مصاحبه با گروه استانی خبرگزاری آنا ، توانایی آزمایشگاه ، کارگاه و تحقیق دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان را تشریح کرد و طبق اطلاعات به دست آمده از SCIMAGO گفت: در بین 100 دانشگاه منتخب ایران ، سال 99 بین 20 درصد از 20 دانشگاه (3897 دانشگاه) تحصیل کرده که حدود دو درصد افزایش داشته است.

توانایی کمک به افزایش نوآوری و بهره وری در استان کردستان

وی افزود: مجموعه آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با توجه به تجهیزات موجود و ظرفیت اساتید در رشته های مرتبط نه تنها در این زمینه بسیار م effectiveثر بوده بلکه از ظرفیت بالایی برای نوآوری و تسریع در تولید در استان برخوردار است.

مدير كل ادامه امور تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج: گروه هاي فعال و مرتبط شامل گروه شيمي ، زيست شناسي ، علوم ، كشاورزي ، اصلاح گياهان ، صنايع غذايي ، دامپزشكي و دامپزشكي و همچنين مهندسي عمران ، مهندسي و فن آوري هستند. ممکن است شاخه های مهندسی وجود داشته باشد. برق و الکترونیک نامگذاری شده است.

گلپیرا گفت: هر یک از گروه های علمی در زمینه این تخصص دارای فضاهای آزمایشگاهی و تجهیزات پیشرفته برای کمک به نوآوری و غنی سازی ارتباط با کشاورزی و دام و صنعت هستند.

فعالیت بیش از 80 آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کردستان دارای بیش از 80 آزمایشگاه و کارگاه در کل مساحت 7 درصد از کل مساحت مفید خود است. بیش از پنج درصد از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در استان منحصر به فرد هستند ، از جمله تجهیزات پیشرفته مانند GC-MS و FTIR ، لمینیت و اسپکتروفتومترهای UV-vis.

دستگاه های دیگر شامل میکروسکوپ های نوری ، فلورسانس و استریومیکروسکوپ ها ، دستگاه های PCR ، ژل های سند و الکتروفورز افقی و عمودی ، سانتریفیوژهای یخچال و عمومی ، 70 است. وی از Celsius ، Garminator ، Cageldal ، Film Photometer ، Vacuum Rotary ، Auto Tomatic Soxlet ، Abe Refractor و Tissue Passage Machine نام برد.

گلپیرا توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در حال مذاکره و ایجاد شرایط لازم برای کسب نمره آزمایشگاهی استاندارد برای اندازه گیری نمونه های بیولوژیکی و سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی است.

وی یادآور شد: علاوه بر ارائه خدمات به سازمان غذا و دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ، دانشگاه علوم پزشکی و میزان آنها را در نمونه های انسانی و گیاهی اندازه گیری می کند ، ترجیحاً با سازمان جهاد کشاورزی و توافق نامه ای با پزشکی قانونی امضا می کند. ارزیابی نمونه های مختلف پروژه تحقیقاتی محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های مختلف کشور در آزمایشگاه آنالیز ابزار ، در قالب عضویت و همکاری آزمایشگاه های “صحا” ارائه شده است.

امکان تجزیه و تحلیل نمونه های خاک و محصول

مدیر کل تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج خاطرنشان کرد: توانایی تجزیه و تحلیل نمونه های خاک و محصولات و مطالعه تنوع ژنتیکی و مولکولی نمونه های گیاهی ، تهیه عصاره های گیاهی ، اندازه گیری چربی ها و روغن ها ، تشخیص بیماری های حیوانات ، باکتری شناسی و آسیب شناسی. و بخشهای مولکولی و بافتی به ترتیب در مجموعه آزمایشگاههای دامپزشکی موجود است.

ارزیابی اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی ترکیبات طبیعی مواد شیمیایی و گیاهی

گلپیرا به آنا گفت: “اندازه گیری اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی مواد شیمیایی و ترکیبات طبیعی در گیاهان در آزمایشگاه میکروبیولوژی گروه زیست شناسی امکان پذیر است.” کیفیت و مشخصات مختلف نمونه های بتن و سایر مصالح ساختمانی نیز در آزمایشگاه های بتن و مکانیک دانشکده مهندسی این واحد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سهم خدمات آزمایشگاهی غیر دانشگاهی امسال 25 برابر شده است

وی افزود: برای مدیریت و برنامه ریزی کارآمدتر و م effectiveثرتر ، فقط Saha و S.A.T. آخرین اطلاعات مربوط به سیستم ها در دستور کار است. علاوه بر این ، می توان پایگاه داده ای از تجهیزات روز دنیا ، خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی را ارائه داد و دوره های آموزشی نیز ارائه داد ، به طوری که سهم خدمات آزمایشگاهی آموزش ندیده در سال 1999 بیش از 25 برابر نسبت به سال 1998 افزایش یافته است.

عضویت در کلیه آزمایشگاههای استان

مدیرکل امور تحقیقات واحد سنندج گفت: در همین راستا و با توجه به اهداف بلند مدت دانشگاه و استفاده بهینه از فضای آزمایشگاهی و کارگاهی ، کلیه آزمایشگاه های استان به عضویت سیستم آزمایشگاه آزاد و دو آزمایشگاه محیط زیست و فیزیولوژی در آمدند. است. Sacks Sports Branch به عضو شبکه آزمایشگاه فناوری های استراتژیک در آمده است.

گلپیرا گفت: درخواست های عضویت در واحد سنندج و آزمایشگاه های دامپزشکی و کشاورزی واحدهای کوروه و مریوان نیز در دست بررسی است. آزمایشگاه بتن شعبه Corveh موفق به اخذ استاندارد ISO 17025 شده است و درخواست عضویت در فیزیولوژی ورزشی در آزمایشگاه های زیست محیطی واحد Santaj و گیاهان دارویی ATA و SATA (سیستم آزمایشگاه های تحقیقاتی رایگان) در حال بررسی است.

انتهای پیام / 4103/4062 /

خروج از نسخه موبایل