اقتصادی

توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما با معاون صدراعظم در دستور کار



دبیر ستاد فناوری پیشرفته فضایی و حمل و نقل حمل و نقل ، با اشاره به نیاز کشور برای توسعه تجهیزات نگهداری هواپیما گفت: در این راستا این صنعت امسال با مشارکت شرکتهای دانش بنیان مشغول به کار در این زمینه توسعه می یابد.

به گزارش ماه نیوز ، دکتر مانوچ مونتاگ توسعه صنعت تعمیر هواپیمایی را یکی از پروژه های ملی کشور دانست و افزود: اگرچه صنعت نگهداری هواپیما یکی از صنایع رو به رشد جهانی است ، اما در ایران پیشرفت چندانی نداشته و در سالهای اخیر نتوانسته است موقعیت خوبی کسب کند.

وی در خصوص فعالیت شرکتهای دانش بنیان در این زمینه ، خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم های اعمال شده در کشور ، ما کاری برای رفع نیازهای داخلی از قابلیت های محلی نداریم ؛ بنابراین ، فناوری فضایی و مدیریت بهبود حمل و نقل در کشور از تعمیر و نگهداری هواپیماهای تجاری در کشور می دانست.

مونتاگ ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی دفتر مرکزی امسال توسعه صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما است و شرکت ها ، دانشجویان ، شتاب دهنده ها و متخصصان داخلی از این مزیت بهره مند می شوند.

وی گفت: این صنعت برای کشور بسیار سودآور است و با توجه به فرصت ها و فرصت هایی که در کشور وجود دارد ، می توانیم در این زمینه خودکفا باشیم و اقتصاد کشور را توسعه دهیم.

انتهای پیام


این مقاله به وسیله استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، فلذا مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و ماه نیوز هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله نخواهد داشت.