نماد سایت ماه نیوز

توصیه مهم متخصصین در نحوه استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

پیش از این درباره تشخیص، شناخت و صحبت کرده‌ایم. این بار ۵ توصیه مهم متخصصین را برای نحوه استفاده صحیح از آبرسان و مرطوب کننده بیان کرده‌ایم تا بتوانید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنید. اما قبل از هر چیز دانستن تفاوت کرم آن‌ها الزامی است.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

نحوه استفاده از کرم آبرسان

این دو کرم نقش مکمل یکدیگر را دارند، بعضی از کرم‌های دست و صورت می‌توانند همزمان آبرسان و مرطوب کننده باشند. برای استفاده صحیح از این دو کرم بهتر است موارد توصیه شده زیر را رعایت کنید:

استفاده از آبرسان قبل از مرطوب کننده

زیرا اگر روی مرطوب کننده استفاده شود، لایه محافظ تشکیل شده توسط مرطوب کننده، اجازه نفوذ آن به پوست را نخواهد داد.

دوست همه پوست‌ها ؛ استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده صبح و شب برای پوست‌های خشک ضروری است. حتی پوست‌های چرب و مستعد جوش نیز، نیاز به مرطوب کننده دارند. اگر غدد چربی پوست سیگنال کمبود چربی و یا آب را دریافت کنند، شروع به ترشح چربی بیشتر می‌کنند. استفاده از باعث خواهد شد، تا منافذ پوست باز شده و ترشح چربی نیز کنترل شود. همچنین تشکیل لایه محافظ روی پوست، از نفوذ میکروب‌ها و باکتری‌ها به منافذ آن جلوگیری خواهد کرد.

خرید محصولات فاقد الکل

الکل چربی پوست را از بین می‌برد و باعث آسیب زدن به آن می‌شود.  پس از خرید محصولاتی که در ترکیب خود الکل دارند، خودداری کنید. این مورد به ویژه برای دارندگان پوست‎‌های خشک و حساس باید رعایت شود.

استفاده از کرم‌ ها در زمستان و پاییز

در زمستان و پاییز استفاده از این دو کرم یک باید است. زیرا پوست آب بیشتری را از دست می‌دهد. سرما پوست را خشک می‌کند و خشکی باعث از بین رفتن چربی‌ها می‌شود. پس برای حفظ سلامت پوست بهتر است از آبرسان و سپس مرطوب کننده استفاده کنید. در مناطق خشک و گرم، استفاده از این کرم‌ها اهمیت بیشتری دارد. زیرا گرما و خشکی این محیط‌ها باعث از بین رفتن آب بین سلولی خواهد شد.

استفاده از کرم دست و صورت بعد از استحمام

بعد از شستشو صورت یا استحمام، حتما از کرم دست و صورت استفاده کنید. استحمام یا شستشو باعث برداشته شدن لایه‌های چربی از پوست و خشک شدن آن می‌گردد. بنابراین پوست نیاز بیشتری به آبرسانی و مرطوب شدن دارد.

کرم دست و صورت شون

شون با سه کرم دست و صورت بادام، آووکادو، بابونه و یک و کرم آبرسان آلوئه ورا در بازار مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها حضور دارد. در کرم‌های دست و صورت شون، از مواد طبیعی برای تضمین سلامتی پوست شما استفاده شده است.

بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان

بهترین زمان استفاده از ، صبح‌ها پس از شستشوی صورت و تمیز کردن آرایش با شوینده‌ها است. اما در صورت نیاز می‌توانید از آن در هر زمانی از روز استفاده کنید.

سن استفاده از کرم آبرسان

بهتر است آبرسان را از ۲۵ سالگی شروع کنید. مگر اینکه پزشک زودتر آن را برای شما تجویز کند.

آیا استفاده از کرم آبرسان باعث جوش می‌شود؟

استفاده از کرم آبرسان باعث ایجاد جوش نمی‌شود، برای پوست های چرب و مختلط باید آبرسانی را انتخاب کنید که ویژه پوست شما باشد.

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

بهتر است از کرم آبرسان روزی دوبار ،صبح‌ها و شب‌ها روی پوست تمیز و خشک استفاده شود.

استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از خواب

شب‌ها سلول‌های پوستی شروع به بازسازی خود می‌کنند و بنابراین پوست بیشتر از همیشه برای بازسازی خود به آب نیاز دارد. بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده یا کرم شب قبل از خواب شما را زیباتر کرده و پوست شما را سالم‌تر می‌کند.

استفاده از کرم مرطوب کننده برای مو

برای مرطوب کردن مو، حتما از مرطوب کننده‌های ویژه مو یا ماسک مو استفاده کنید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را بشناسید

هنگامی که سخن از نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان پوست می‌شود، برخی به اشتباه فکر می‌کنند که منظور همان کرم‌های مرطوب کننده است. این در حالی است که تفاوت بسیاری میان کرم‌های مربوط کننده و کرم آبرسان وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت این دو کرم در وظایفی است که انجام می‌دهند. کرم مرطوب کننده رطوبت کافی را در پوست شما حفظ می‌کند تا از خشکی پوست جلوگیری کند. این در حالی است که کرم آبرسان مواد مغذی لازم را در اختیار سلول‌های پوستی قرار می‌دهد تا سلول‌های مرده حذف و فضا برای رشد سلول‌های جوان‌تر فراهم شود. به همین دلیل است که استفاده از کرم‌های آبرسان نقش بسیار زیادی در جوان‌سازی پوست دارد.

آبرسان مناسب پوست خود را تهیه کنید

قبل از اینکه از کرم آبرسان پوست استفاده کنید، ضروری است که یک محصول فوق‌العاده برای مراقبت از پوست خود خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید کرم آبرسان پوست باید به آن توجه داشته باشید، تطابق محصول خریداری شده با نوع پوست است. به عنوان مثال اگر شما پوستی چرب دارید، بهتر است سراغ محصولاتی از برند آبرسان ریچ سیمپل  بروید که برای پوست شما مناسب شده است. در غیر این صورت نمی‌توانید انتظار داشته باشید که محصول خریداری شده اثرگذاری لازم را داشته باشد.

زمان استفاده از کرم آبرسان مشخص کنید

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان چه موقع است؟ در پاسخ باید بگوییم که هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از این کرم وجود ندارد. متخصصان توصیه می‌کنند که استفاده از این محصول قبل از خواب و بعد از بیدار شدن از خواب می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که تداوم در مصرف این کرم بسیار مهم و ضروری است.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

بسیاری از افراد دوست دارند از نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان پوست مطلع شوند تا بدانند که آیا روش آن‌ها برای استفاده از این کرم درست بوده است یا خیر؟ لازم به ذکر است که استفاده از کرم آبرسان برای تمامی افراد لازم و ضروری است با این وجود کسانی که در دهه چهارم زندگی خود هستند باید در هنگام استفاده از این محصولات تمرکز بیشتری به خرج دهند. چرا که استفاده از این محصولات برای آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست چگونه است.

 نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست قبل از خواب

اگر قصد دارید قبل از خواب از کرم آبرسان استفاده کنید، در ابتدا لازم است تا صورت خود را با یک شوینده مناسب از آرایش پاک کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر آرایش ندارید نیز شست‌و‌شوی صورت قبل از آبرسانی لازم و ضروری است. در مرحله بعدی نیاز است تا با استفاده از یک حوله نرم صورت خود را خشک کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که بهتر است صورت شما کمی رطوبت داشته باشد. چندین قطره از کرم آبرسان پوست را بر روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید. می‌توانید پس از استفاده از این کرم از دیگر محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده از کرم آبرسان بعد از خواب

پس از بیدار شدن از خواب می‌توانید با توجه به نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان پوست روز خود را آغاز کنید. در ابتدا نیاز است تا با یک شوینده ملایم پوست خود را بشویید تا آلودگی‌ها و باکتری‌ها از بین بروند. سپس پوست را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. چندین قطره کرم آبرسان بر روی پوست خود بریزید و با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. پس از اینکه کرم آبرسان جذب پوست شد، می‌توانید از یک مرطوب کننده نیز استفاده کنید. اگر قصد خارج شدن از منزل و استفاده از ضدآفتاب را دارید یا دوست دارید آرایش کنید پس از آبرسانی کردن پوست زمان مناسبی برای انجام این کار است.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان پوست پرداختیم و گفتیم که یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام استفاده باید به آن توجه داشته باشید، خرید محصول از یک مجموعه معتبر است. ما برند وارنبو را به عنوان یکی از بهترین برندهای فعال در این زمینه معرفی کردیم و گفتیم که این برند به دلیل داشتن محصولاتی با کیفیت که بر پایه مواد ارگانیک ساخته شده‌ توانسته‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند.

خروج از نسخه موبایل