اقتصادی

توضیح اردکانیان درباره ثبت سند ۴۲ تالاب به نام وزارت نیرو

وزیر نیرو سند 42 تالاب را به نام وزارت نیرو تشریح کرد و گفت: این موضوع مسئولیت دستگاه های مسئول را نادیده نمی گیرد و دستگاه هایی که از نظر ایمنی و امنیتی تعهدات قانونی دارند باید وظایف خود را انجام دهند و این موضوع فقط یک طرح قانونی است و هیچ گونه تعدی به مناطق آبی صورت نمی گیرد.

به گزارش ماه نیوز ، رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح پروژه های آبرسانی در روستاهای villages۰۰ روستای هفت استان استان در سخنانی در پاسخ به س ISال ماه نیوز در مورد چهل و چهارمین هفته اسکن “هر هفته آبی ایران” و دلیل سند تالاب های مرطوب. به نام وزارت انرژی کرد ثبت شده است: قوانین و دستورالعمل های زیادی در این دوره وجود دارد. ماده قانون اساسی که مربوط به انفال است و متعلق به دولت است. یک منطقه از این بخش مربوط به تالاب ها و رودخانه ها است. در این راستا ، در قانون توزیع برابر آب ، ارجاعات قانونی وجود دارد که حاکی از آن است که آنها متعلق به دولت هستند.

وی افزود: تمام این جنگل ها ، مراتع ، منابع طبیعی متعلق به دولت است و این دولت است و سازمان ثبت اسناد می خواهد این مالكیت را در قالب سند به ثبت برساند كه بر اساس آن توسط آژانس انجام می شود. است ، هیچ وزارتخانه یا شرکت آب منطقه ای دارای کمربند رودخانه ، بستر یا پناهگاهی نیست که بتواند آن را به یک شرکت بازرگانی بفروشد.

وی با بیان اینکه یکی از این ادارات به عنوان نماینده دولت با تفاهماتی که در سال های گذشته با سازمان ثبت اسناد کشور صورت گرفته بود و بر اساس آن صادر می شد ، گفت: وقتی سند صادر می شود ، در وزارت اطلاعات و دارایی املاک دولتی محسوب می شود و در آنجا نگهداری می شود.

به گفته وی ، اگر نام رودخانه یا منطقه آبی به نام یک شرکت آب منطقه ای صادر شده باشد ، به این معنی است که طبق توافق نامه بین سازمان های مسئول سازمان ثبت اسناد ، این بخش به نمایندگی از وزارت نیرو ارائه می شود : وزارت نیرو در آن نقطه جغرافیایی. اکتسابی ، ارائه سند به هیچ وجه مسئولیت آژانس هایی را که امنیت و امنیت آنها وظایف قانونی دارد نفی نمی کند و این فقط قسمت قانونی است که سند صادر می شود و هیچ تجاوزی وجود ندارد در قلمرو

وی افزود: این قسمت در هنگام تهیه نقشه های کاداستر قابل انجام است. ما وقتی این نقشه وجود نداشتیم ، مشکلات زیادی داشتیم ، اما اکنون که این نقشه ها آماده می شود ، سازمان ثبت اسناد کشور می تواند دقیقاً محل رودخانه را تشخیص دهد و برای آن سند صادر کند ، در این مورد مرزها و ساخت ابزار قانونی شده است تا هیچ درگیری ایجاد نشود ، و اگر کسی بخواهد به عنوان یک مالک تجارت کند ، بسته خواهد شد. علاوه بر این ، از ساخت و سازهای غیر مجاز و افزایش خسارات سیل جلوگیری می کند.

ادامه دارد