بین المللی

توضیح انصارالله درباره دیدار با آمریکایی‌ها

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: “ما با مقامات آمریکایی در ایالت عمان دیدار نکردیم ، اما از طریق طرف عمانی به آنها نزدیک شدیم.” ما هیچ ارتباط مستقیمی با آمریکایی ها نداریم و نظرات خود را در مورد حل بحران یمن از طریق کانال برادران اومنی به آنها منتقل کردیم.

وی افزود: ما آمریکایی ها را نوک پیکان دشمن علیه یمن می دانیم و به آمریکایی ها اطلاع داده ایم که با خصومت و با محاصره قدرت با دشمن مقابله خواهیم کرد.

عبدالسلام در مورد جنگ در مارما ، یمن گفت: ماراب بخشی از جبهه جنگ علیه تجاوز است و ما ایجاد جنگ در جبهه نظامی و استان های همجوار را مسئله ای می دانیم.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از دو مقام آگاه گفت كه مقامات ارشد آمریكایی برای اولین بار مستقیماً با مقامات حوثی در عمان دیدار كرده اند.

رویترز گزارش داد که مذاکرات اعلام نشده بین دو طرف در تاریخ 26 فوریه بین تیموتی لندر کینگ ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن و محمد عبدالسلام ، مذاکره کننده حوثی ها در مسقط انجام شده است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گفت که دیدار در مسقط بخشی از سیاست چوب و هویج رئیس جمهور ایالات متحده بود.

به گزارش رویترز ، لندر کینگ پس از دیدار با مقامات سعودی و سازمان ملل در ریاض با عبدالسلام در مسقط دیدار کرد. وی همچنین در تور منطقه ای خود از کویت ، امارات و قطر بازدید کرد.

به گفته منابع آگاه ، لندر کینگ حوثی ها را به توقف حمله به ماراب فراخواند و وی را تشویق کرد تا در مذاکرات آتش بس فعالانه با ریاض درگیر شود.

عبدالسلام سخنگوی انصارالله در مصاحبه با اسپوتنیک این ادعاها را رد كرد.

311311