استانی

تولید تیرآهن H۲۲ برای اولین بار در کشور توسط ذوب آهن اصفهان

به گزارش ماه نیوز از اصفهان، علیرضا مهرابی قائم مقام مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: در آستانه دهه مبارک فجر و برای اولین بار در کشور، محصول H۲۲ به همت تلاشگران کارگاه نورد ۶۵۰ و با همکاری سایر بخش های کارخانه در اولین مرحله به تولید نرمال رسید و یک محصول ارزش افزای دیگر به سبد محصولات ساختمانی ذوب آهن اصفهان اضافه شد.

وی افزود : طراحی کالیبر، تراش غلتک و تامین قطعات و تکنولوژی های مورد نیاز برای تولید H۲۲ طی ۹ ماه آماده سازی شد و به دلیل اینکه از تجهیزات تولیدی H۲۰ در فرایند تولید محصول جدید استفاه کردیم، هزینه های تولید کاهش یافت.

قائم مقام مدیر مهندسی نورد شرکت با اشاره به اینکه تناژ تولید H۲۲ به حدود ۶۵۰ تن در شیفت می رسد، اظهار داشت : این محصول جدید در حد وسط H های سایز پایین و سایز بالا تولیدی کارخانه قرار می گیرد و این موضوع استراتژیک بودن آن را دو چندان می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:‌تجربه و دانش تلاشگران ذوب آهن اصفهان تاحدی ارتقاء یافته است که محصولات استاندارد تولیدی این کارخانه عظیم در همان فرایند اولیه، به صورت نرمال و بدون مشکل تولید می شوند.

فرزاد اکبریان سرپرست خدمات فنی تولید مهندسی نورد شرکت نیز در ادامه گفت : تولید مقاطع H در ذوب آهن اصفهانتولید تیرآهن H۲۲ برای اولین بار در کشور توسط ذوب آهن اصفهان با استحکام و ایمنی پیوند خورده است زیرا بنیان تولید آنها بر اساس استفاده از نرم افزارها و استانداردهای روز دنیا می باشد و این گونه است که برند با (اطمینان بسازید) تا آن سوی مرزها زبانزد است.

وی افزود: پیمانکاران ساختمانی در گذشته برای اینکه استحکام و ایمنی را در پروفیل ایجاد کنند از تکنیک های جوش و بُرش استفاده می کردند که مراحل آزمون آنها نسبت به استفاده از پروفیل گرم نورده شده، بسیار بالاتر است و به این دلیل کمتر چنین تست هایی با دقت بالا انجام می گیرد و متاسفانه نتیجه آن را در حوادث مختلف مانند زلزله شاهد هستیم.

سرپرست خدمات فنی تولید مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان ادامه داد : تمامی مراحل تولید سبد مقاطع ساختمانی در این مجتمع عظیم صنعتی همچون سایر محصولات، از مرحله طراحی نقشه تا تولید بر اساس به روز ترین نرم افزارهای دنیا رصد و تولید می شود.

اکبریان گفت: سبد محصولات ساختمانی ذوب آهن اصفهان، محاسبات حرفه ای و طراحی دقیق را برای مهندسین، تامین در دسترس محصولات را برای پیمانکاران و ایمنی و آسایش را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.