اقتصادی

تولید و اشتغال‌آفرینی دغدغه مدیران استان کردستان

ماه نیوز / کردستان استاندار کردستان بر لزوم آموزش کارگران ماهر و حرفه ای برای رفع برخی نیازهای استان تأکید کرد.

بهمن مرادنیا در سی و ششمین جلسه کمیته گفتگوی بخش دولت و بخش خصوصی گفت: ما برای برخی از مشاغل کار ماهر نداریم ، استان به کارگران ماهر در همه بخش ها احتیاج دارد ، اما متأسفانه استان برای این مشاغل کارگر ماهر ندارد.

وی اظهار داشت: بخشی از بیکاری استان به دلیل مشاغل اشتباهی مانند دست و پا زدن است ، در حالی که متقاضی مشاغل موجود ماهر و ماهر است و یک سازمان فنی و حرفه ای برای ارتقاء مهارت ها باید جدی تر وارد این حوزه شود.

مراد نیا سخنان خود را با ذکر پیشگیری از بیکاری و افزایش اشتغال به عنوان اولویت اصلی همه مدیران ادامه داد و افزود: معتقدم برای رسیدن به این هدف مهم باید از همه ظرفیت و امکانات بانکی استفاده کنیم.

استاندار کردستان گفت: بیماری کرون در تولید و اشتغال در کشور و استان تأثیر منفی داشته و باید این اثرات از طریق طرح ها کاهش یابد. “بخش خصوصی می تواند پیشنهادات خاصی برای تجارت ارائه دهد تا ما بتوانیم همین کار را انجام دهیم. بیایید آنها را به دولت ارائه دهیم و با توجه به شرایط ویژه اقتصادی استان ، دستورات ویژه و متفاوتی از دولت دریافت کنیم.

در پایان ، مرادنیا ابراز امیدواری کرد که با کنترل و مدیریت صحیح کورونا ، مشاغل و فعالیتهای اقتصادی به تدریج از سر گرفته شود تا اوضاع به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام