استانی

ثبت یک میلیون و ۸۳۷ هزار تردد نوروزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری ماه نیوز استان چهارمحال وبختیاری، روح الله غلامی افزود: امسال در بخش ترددهای‌ ورودی به استان رشد ۳.۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته ثبت شد و ۹۶۱ هزار و ۵۶۰ خودرو در مدت اجرای طرح نوروزی وارد استان شدند.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش آمار ورود خودرو به استان، مجموع ترددهای خروجی در طرح نوروزی امسال با کاهش ۵.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۸۷۶ هزار و ۲۴۲ مورد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درباره پرترددترین‌ جاده‌های‌ استان در این مدت یادآور شد: محورهای شهرکرد – بروجن و گندمان – بروجن – لردگان از جمله محورهای پرتردد استان در طرح نوروزی امسال به شمار می‌روند.

وی بیشترین ماندگاری پلاک‌های ورودی به استان را به ترتیب متعلق به استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان، فارس و مازنداران بیان کرد.

غلامی در ادامه تعداد مسافرانی را که در این مدت از ناوگان حمل و نقل عمومی استان استفاده کرده‌اند را نیز ۱۱۴ هزار و ۶۷۵ نفر برشمرد و گفت: این رقم در سال گذشته برابر با ۱۰۱ هزار و ۲۲۲ نفر بود که نشان دهنده رشد ۱۳.۳ درصدی استفاده از ناوگان عمومی برای جابه‌جایی در نوروز امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درصد تغییرات تعداد سفر در استان در نوروز امسال هم با شاخص منفی ۱.۷ درصدی مواجه شد و با کاهش ۲۹۳ موردی سفر به ۱۶ هزار و ۴۷۳ مورد رسید.

گفتنی است، در مدت اجرای طرح نوروزی، ۴۲ گروه راهداری چهارمحال و بختیاری با مجموع ۴۵۰ نیروی انسانی در مدت به مسافران و رانندگان خدمت‌رسانی کردند.

46