اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای خارجی

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری سفر به خارج از کشور با وسایل نقلیه عمومی را در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا منتشر کرد.

به گزارش ماه نیوز، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش درباره سفرهای خارجی توضیح داد که در آینده نزدیک امکان تردد جاده ای به وسایل نقلیه عمومی در کشورهای همسایه وجود خواهد داشت. در پی انتشار این خبر که البته نشان از غنای سفرهای خارجی در سال های قبل و قبل از شیوع ویروس کرونا دارد، داریوش باقر، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان جوان مرگ و راهداری به ماه نیوز گفت: وجود داشته است. سفرهای زمینی با وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل عمومی و قبل از بیماری، مسافران تقریباً به تمام کشورهای همسایه منتقل می شدند.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفرهای زمینی در کشورهای همسایه محدود شد، اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و کنترل شیوع ویروس کرونا، این سفرها انجام شد. احیا شده اند.”

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای زمینی خارجی منوط به تفاهم نامه های دوجانبه و چند جانبه ای است که با کشورهای همسایه منعقد می شود و باید پروتکل بهداشتی مشترکی در این زمینه نوشته شود. البته این وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکل و هر توافقی که در این زمینه امضا شود را اجرا می کنیم.
باقرجوان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قبل از شروع کرونا سفرهای زمینی به ترکیه، عراق و کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان، نخجوان و امثال آن انجام داده بودیم. البته در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات چند سال اخیر باشیم، همیشه تردد مسافر زمینی داشتیم و با بهبود وضعیت این کشور و تحت کنترل گرفتن شیوع ویروس کرونا، سفر زمینی به سوریه انجام می‌شود. از سرگیری. مثلاً قبل از ویروس کرونا اتوبوس های عراقی زائران را به ایران می آوردند و برای زیارت به کام و مشهد می رفتند که ممکن است تکرار شود.
وی درباره قیمت بلیت سفرهای خارجی نیز گفت: برای سفرهای برون مرزی با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، نرخ بلیت قطعی می شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، قطعا با آن مواجه خواهیم شد.
انتهای پیام/