عمومی

خرید مانتو کالکشن جدید 1400 و نکاتی که باید بدانید

یکی از لباس های ضروری برای خانم های ایرانی مانتوست و انتخاب و خرید هر چیزی که بر روی زیبایی و جذابیت خانم ها تاثیر مستقیم داشته باشد مطمئنا سخت است.

وجود تنوع زیاد مانتو (مانتو ساده، مانتو مجلسی، مانتو اسپرت دخترانه، مانتو اداری ویژه خانم های شاغل، مانتو دانشجویی و …) که هر کدامشان در هزاران طرح و نقش، رنگ، جنس و قیمت مختلف وجود دارند مطمئنا سختی این قصه را بیشتر میکند. در این نوشته سعی کرده ایم تمام (و یا حداقل اصلی ترین) نکاتی که لازم هست برای خرید مانتو در نظر بگیرید را جمع آوری کنیم. مطمئنا تجربیات شما فراتر از این نوشته هاست. نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت های این نوشته با ما و باقی کاربران در میان بگذارید تا بتوانیم این نوشته را کامل و کامل تر کنیم.

فهرست مطالبی که در این نوشته خواهید خواند:

قبل از خرید مانتو لازم است به این سوالات جواب دهید

خرید مانتو مجلسی

خرید مانتو اداری

خرید مانتو دانشجویی

خرید مانتو بهاره

خرید مانتو تابستانه

خرید مانتو پاییزه

خرید مانتو زمستانه

نکات تکمیلی برای انتخاب مناسب تر مانتو

قبل از خرید مانتو لازم است به این سوالات جواب دهید

خرید مانتو زنانه را با دانستن چند نکته می توانید راحت تر انجام دهید. قبل از خرید مانتو باید یک سری چیزها را مشخص کنید.

۱- مانتو را برای حضور در چه مکانی می خواهید؟

به دنبال خرید مانتو مجلسی هستید و یا می خواهید پوششی مناسب برای حضور در محل کار خود داشته باشید؟ دانشجو هستید و دنبال مانتوی دانشجویی میگردید و یا به دنبال خرید مانتویی هستید که به راحتی بتوان در امور روزمره از آن استفاده کرد؟ بهرحال قبل از اینکه اقدام به خرید مانتو کنید باید مشخص کنید که این مانتو را در چه محیطی قرار است بپوشید.

۲- مانتو را برای چه فصلی از سال میخواهید استفاده کنید؟

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب مانتوی مناسب زمان استفاده از مانتو است. مطمئنا مانتویی که برای فصل تابستان میخواهید انتخاب کنید با مانتوی زمستان متفاوت است. پس قبل از تصمیم برای خرید مانتو باید بدانید که برای چه فصلی قرار است مانتو را بخرید.

۳- اندام و فرم بدن شما چه شکلی است؟

بعد از تصمیم در خصوص نوع مانتو (مانتو مجلسی، اداری، اسپرت و ..)، سعی کنید درک درستی از اندام خود داشته باشید تا  بتوانید پوششی مناسب با اندام خود را انتخاب نمایید.

برای مثال اگر کوتاه قد هستید توصیه می شود به دنبال مانتوهایی با قد کوتاه نباشید. اگر قدی بلند دارید بهتر است از مانتوهایی استفاده کنید که بلندی آنها در حدود زانو باشد. اگر اندامی چاق دارید، خرید مانتو های تنگ مناسب شما نخواهد بود. اگر لاغر اندام هستید، مانتوهای گشاد ظاهری شلخته از شما به نمایش می گذارند. پارچه هایی که گل های درشت دارند اندام را چاق تر و پارچه هایی که راه عمودی دارند قد را بلند تر نشان می دهند. اگر لاغر هستید و تمایل به پوشیدن پارچه هایی راه راه دارید، بهتر است از پارچه ایی با راه افقی استفاده نمایید. اینگونه از پارچه ها شما را چاق تر نشان خواهند داد.

غیر از این موارد نکات دیگری در خرید مانتو وجود دارد که قبل از خرید باید آن را مشخص کنید. مثل هزینه. قبل از انتخاب باید مشخص کنید که چقدر قرار است بابت مانتوی خود هزینه کنید و یا اینکه محدودتی برای هزینه آن ندارید.

خرید مانتو مجلسی

منظور ما از مانتوهای مجلسی لزوما مانتوهای پرزرق و برق و منجوق کاری شده و یا گیپوردار نیستند. به مانتویی که قرار است شما در مراسمات رسمی، مهمانی ها و مجالس به تن کنید مانتو مجلسی میگوییم. در یک مراسم عقد یا یک مجلس خاک سپاری رسمی خیلی مهم هست که شما مرتب و آراسته به نظر برسید. برای همین این نوع مانتوها از پارچه هایی دوخته میشوند که به سادگی چروک نشوند. همچنین دوخت مانتو مجلسی به طور ویژه صورت میگیرد تا خیال شما را در مهمانی ها از بابت ظاهر آسوده نگه دارد.

برای خرید مانتو مجلسی می توانید انتخاب های متنوعی داشته باشید. اعم از اینکه دنبال مانتوی مجلسی بلند هستید یا کوتاه، سایز بزرگ میخواهید یا کوچک، در تهران به دنبال مانتوی مجلسی هستید یا مشهد، نکته های زیر میتواند شما را در انتخاب بهترین مانتو مجلسی کمک کند.

مانتو مجلسی ژاکارد

مانتوهای مجلسی که از پارچه ژاکارد تهیه می شوند عموما از دوام و استحکام خوبی برخوردار هستند. در برابر چروک مقاوم بوده و بنابراین در طول مراسم رسمی ظاهری آراسته و  مرتب از شما به نمایش می گذارند. این پارچه ها از تثبیت رنگ خوبی نیز برخوردارند و به راحتی دچار رنگ پریدگی نمی شود.

پارچه ژاکارد در بافت های سبک و سنگین طراحی شده و از نوع سبک آن برای دوخت انواع لباس و مانتو تابستانی استفاده می شود. نوع سنگین تر آن نیز در طراحی و دوخت مانتوهای پاییزه و زمستانی کاربرد دارد.

در تهیه پارچه ژاکارد از الیاف های متفاوتی می توان استفاده کرد که از آن جمله می توان به الیاف ترکیبی، کتان، پنبه، ابریشم و پشم اشاره کرد.

پارچه ژاکارد عموما پارچه چهار فصل است و حتی در فصل زمستان هم برای یک قرار رسمی در محیط پوشیده و یا رفتن به یک مهمانی بهترین گزینه است. دیگر ویژگی این نوع پارچه همیشه مد بودن آن است.

مانتو مجلسی کرپ

خرید مانتو مجلسی کرپ نیز می تواند یکی دیگر از انتخاب های مناسب در این زمینه باشد. پارچه کرپ از دیرباز برای حضور در مراسم های رسمی مورد استفاده قرار می گرفته است. از جمله خصوصیات پارچه های جنس کرپ می توان به این موارد اشاره کرد: تنوع در رنگ، دوام، مقاومت در برابر حرارت و فشار که باعث می شود در برابر چروک مقاومت خوبی داشته باشد.

مانتو مجلسی سوزن دوزی و گلدوزی شده

در خرید مانتو مجلسی می توانید به سراغ مدل های سوزن دوزی شده و گلدوزی شده نیز بروید. در اینگونه از مانتوها از طرح های سنتی برای تزیین بخشی از مانتو استفاده می شود که معمولا رنگ های شاد و زنده دارند. همچنین استفاده از تور و گیپور در مانتوهای مجلسی نیز بسیار رایج است. گیپور از آن دست پارچه هایی است که همواره در دنیای مد جایی برای خود دارد و می توان گفت از مد نمی افتد. این پارچه ها از دوام و استحکام خوبی برخوردار بوده و به راحتی چروک نمی شوند.

خرید مانتو اداری

قصد نداریم در مورد لباس فرم صحبت کنیم (لباس فرم پوشش خاصی است که هر سازمان برای کارکنان خود در نظر میگیرد). قرار است در مورد مدل مانتوهایی صحبت کنیم که مناسب خانم های شاغل و کارمندی است که به پوشش و آراستگیشون در محل کار توجه زیادی دارند. فراموش نکنید که آراستگی و پوشش زیبا نقش پررنگی در پیشرفت شغلی شما دارد. پس بهتر است همانقدر که برای پوشش خود در مهمانی ها و مجالس اهمیت میدهید، برای پوشش خود در محل کار هم اهمیت قائل شوید.

از آنجایی که لباس اداری در ایران تا حد زیادی پوشیده است و همچنین زمان نسبتا زیادی در تن شماست، پس بایستی کنار زیبایی، جنس مناسب و خوبی داشته باشد. پس از اینکه برای مانتو اداری خود هزینه بیشتری کنید اصلا نگران نباشید.

در خرید مانتو اداری این نکته ها را در نظر بگیرید

به طور کلی برای خرید مانتو اداری بایستی توجه ویژه ای به جنس پارچه، سایز، رنگ، راحتی و چروک پذیری آن داشته باشید.

جنس مناسب مانتوهای اداری

جنس مانتو اداری بهتر است از نخ یا درصد بالایی از آن باشد. پارچه های نخی برای بدن شما حساسیتی ایجاد نمیکنند و از آنجایی که قرار است فعالیت داشته باشید، بدن در آن احساس راحتی میکند و هنگام فعالیت و کارهای اداری به بدن فشار وارد نمیشود.

برای خرید مانتو اداری میتوانید به سراغ مانتوهای فاستونی بروید. این پارچه ها معمولا برای دوخت پوشاک های اداری و رسمی به کار می روند. در تهیه آنها معمولا از الیاف پشم، کرک و پلی استر استفاده می شود. تثبیت رنگ، مقاومت در برابر حرارت و فشار از جمله ویژگی های بارز این پارچه است.

قیمت مانتوهای اداری فاستونی با توجه به میزان درصد استفاده از پشم و پلی استر متفاوت است. هرچه میزان پشم مصرفی بیشتر باشد، پارچه چروک پذیری بیشتری دارد و هر چه میزان پلی استر به کار رفته در آن بیشتر باشد، پارچه سبک تر بوده و از چروک پذیری کمتری برخوردار است.

قد و سایز مانتو اداری

قد و اندازه مانتو (با هر کاربردی) نکته ای است که باید به آن توجه زیادی کنید. مانتوی اداری بایستی قد متناسبی داشته باشد. در واقع نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد. البته برای افرادی که چاق هستند، بهتر است که مانتو کمی بلندتر و به صورت راسته باشد. اگر قد کوتاهی دارید، می توانید مانتوی اداری با خطوط یا راه راه های عمودی را انتخاب کنید. زیرا این خطوط قد شما را بلندتر نشان می دهد.

در مورد سایز مانتو، از آنجایی که تایم زیادی از روز را در این مانتو هستید و مدام در حال فعالیت کردن میباشید، پس بهتر است مانتویی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید تا برای انجام فعالیت های شغلی خود دچار مشکل نشوید.

خرید مانتو دانشجویی

از آنجاییکه پوشش اصلی دختران ایرانی برای دانشگاه مانتوست و دختران علاقه ی زیادی به شیک پوشی دارند مخصوصا اگر در محیطی مثل دانشگاه باشند، بنابراین انتخاب مانتوی مناسب یکی از دغدغه های اصلی دختران دانشجو است.

دانشگاه محیطی اداری فرهنگی است و هر دانشگاه دارای قوانین و ضوابط مربوط به خود است پس قبل از هر نکته ای شما بایستی مطابق با قوانین حاکم بر دانشگاه خود رفتار کنید. اما جدا از قوانین خاص هر دانشگاه که ممکن است با دانشگاه دیگر فرق کند مانتوهای دانشجویی بهتر است از بین مانتوهای بلندتر و با رنگ های خنثی یا تیره انتخاب شود. همچنین مانتوهای با رنگ های شاد و جیغ، مانتوهای پرزرق و برق، مانتو های گلدوزی شده، سنگدوزی شده و دارای تور و گیپور به عنوان مانتوی دانشجویی مناسب به نظر نمیرسند.

مورد دیگر که در انتخاب یک مانتوی دانشجویی مناسب باید به آن توجه کرد قیمت آن است. هر دانشجو به طور متوسط چهار تا پنج مانتو در سال تنها برای استفاده در محیط دانشگاه نیاز دارد. پس اگر دانشجو هستید و بدنبال خرید مانتو، بهتر است هنگام خرید مانتو به قیمت آن نیز توجه داشته باشید.

نکته ی مهم دیگر در انتخاب مانتوی دانشجویی راحت بودن آن است. شما قرار است ساعت های زیادی را در یک محیط پویا باشید. پس بهتر است مانتویی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی کنید. جنس، سایز و دوخت میتواند در راحتی مانتو موثر باشد. در مورد جنس شاید بهتر است سراغ مانتوهایی از جنس پنبه، کتان و نخ بروید.

خرید مانتو بهاره

در ایران به دلیل مصادف بودن عید نوروز با فصل بهار و آغاز مراسم های دید و بازدید و مجالس و مهمانی ها، مانتوهای بهاره بیشتر شامل مانتوهای مجلسی میشود. همانطور که در خرید مانتوی مجلسی اشاره کردیم مانتوی مجلسی بیشتر مانتویی محسوب میشود که جلوه و زیبایی خاص خود را در کنار جنس لطیف و ظریف داشته باشد و وقار و آراستگی خاصی به فرد برای رفتن به یک جشن و مهمانی رسمی بدهد. در بخش مانتوهای مجلسی مفصل در خصوص ویژگی های مانتوهای مجلسی صحبت کردیم.

در فصل بهار بیشتر مانتوهای با جنس ابریشم، تافته، کرپ و ژاکارد کاربرد دارد که بعضی از این نوع پارچه ها به دلیل پایین بودن گرم آنها (ضخامت آنها) گرمای کمی را به خود جذب میکنند و معمولا این پارچه ها رنگ های شاد و متنوعی دارند که برای انتخاب یک مانتوی بهاره دست شما را کاملا باز میگذارند.

خرید مانتو تابستانه

هرچه به سمت فصل گرم نزدیک میشویم استفاده از پارچه های طبیعی تر و نازک تر با رنگ های روشن کاربرد بیشتری دارد. تابستان فصل رنگ های سفید، آبی روشن، صورتی، نارنجی و زرد است. توصیه میشود در تابستان مانتوهای گشاد و بلند پوشیده شوند که افراد گرمای کمتری را احساس کنند. جنس هایی مثل حریر، لنین و شانتون بیشترین استفاده را در فصل تابستان دارند.

خرید مانتو پاییزه

برای خرید مانتو مناسب برای فصل پاییز باید دقت کنید به سراغ جنسی بروید که علاوه بر گرم نگه داشتن بدن، سنگینی پوشاک های زمستانی را نداشته باشد. برای این منظور می توانید به سراغ خرید مانتوهایی از جنس فوتر، جیر، چرم، مخمل، کتان و یا پشم بروید. در این میان استفاده از فوتر برای دوخت انواع مانتو پاییزه و زمستانه بسیار رایج است. این پارچه ها به صورت ساده و طرحدار با ضخامت های متنوع به بازار عرضه می شوند. از دوام و ماندگاری خوبی برخوردار هستند و می توان گفت از مقرون به صرفه ترین انواع پارچه ها هستند. پارچه فوتر از انواع پارچه پشمی به شمار می آید و انواع بسیار متنوعی دارد. این پارچه توانایی نگه داشتن هوا در بین الیاف خود را دارد و به همین دلیل عایق خوبی در برابر سرما هستند.

اگر به دنبال خرید مانتو پاییزه سبک تری هستید می توانید از انواع مانتوهای پاییزی کتان استفاده نمایید. کتان نیز انواع مختلفی دارد و از نوع ضخیم آن برای دوخت مانتوهای پاییزه استفاده می شود. در اینگونه از پوشاک ها معمولا با استفاده از پارچه های خز دوختی تزیینی بر روی قسمت های مختلف آن انجام میشود. دوام، تثبیت رنگ، ظاهر زیبا و ایستایی از جمله ویژگی های مانتو پاییزه کتان است.

خرید مانتو زمستانه

شاید بتوان گفت خرید مانتو زمستانه یکی از دغدغه های هر بانویی است. به خصوص اگر شاغل باشد، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که اغلب لباس ها و مانتوهای زمستانه سنگین هستند. این سنگینی باعث می شود سرعت از فرد گرفته شود، به همین دلیل افراد سعی میکنند به دنبال جنس و مدل هایی باشند که هم گرم باشند و هم سبک و در عین حال قیمتی مناسب نیز داشته باشد. البته در این فصل بیشتر از مانتو، پالتو متقاضی بیشتری دارد.

در پوشاک زمستانه از پارچه های مختلفی استفاده می شود که از آن جمله می توان به پارچه های کشمیر، چرم و پشم اشاره کرد. در این میان شاید بتوان گفت پارچه های پشمی بیش از انواع دیگر کاربرد دارد.

اگر جز آن دسته از بانوانی هستید که از پوشش چادر به عنوان حجاب استفاده می کنید و می خواهید مانتویی زمستانه داشته باشید که در زیر چادر ایستایی خوبی داشته باشد، خرید مانتو زمستانه چرم و پشمی به شما پیشنهاد می شود. این مدل از مانتوها پف اضافه نداشته و از این رو گزینه ایی مناسب برای شما خواهند بود. همچنین باید گفت مانتوهای چرمی به نسبت سایر جنس های دیگر از وزن بسیار کمتری برخوردار بوده و در عین حال عایق خوبی در برابر سرما هستند.

به سایز مانتو زمستانه دقت بیشتری کنید

در خرید مانتو و پالتو زمستانه بهتر است کمی درباره سایز آن دقت بیشتری داشته باشید. این مانتوها نسبت به مانتوهای دیگر از روی لباس های بیشتری پوشیده میشوند، بنابراین پیشنهاد می شود هنگام خرید مانتو زمستانه کمی سایز آن را بیشتر در نظر بگیرید، تا به راحتی قابل استفاده باشد. برای این منظور بهتر است هنگام پرو، لباسی مناسب بر تن داشته باشید تا بتوانید سایز مناسب را انتخاب نمایید.

نکات تکمیلی برای انتخاب مناسب تر مانتو

مانتو مناسب برای خانم های کشیده و قد بلند:

اگر قد بلندی دارید بهتر است از پوشیدن مانتو و شلوار یک رنگ اجتناب کنید. بهتر است تضاد رنگی را در مانتو و شلوار و شال حفظ کنید.

مانتوهای کوتاه براش شما مناسب نیستند و شما را کشیده تر نشان میدهد.

مدل مانتوهای کمردار تنگ میتواند گزینه ی خوبی برای شما باشد.

سعی کنید مانتویی انتخاب کنید که برجستگی ها و فرورفتگی های بدنتان را بهتر نشان دهد.

مانتو مناسب خانم های کوتاه قد و ریز نقش:

اگر قد کوتاهی دارید مانتوی با قد بلند شما را کوتاه تر نشان میدهد. مانتویی که قد آن تا روی زانوی شما باشد برای شما مناسب تر است. مانتوی ساده و تنگ با قد متوسط و کوتاه برای شما انتخاب بهتری است.

خطوط عمودی بر روی مانتو شما را بلندتر نشان میدهد.

مانتو دامن گشاد و کلوش و مدل چروک احتمالا برای شما مناسب نباشد.

مانتو مناسب خانم های چاق و پر:

انتخاب مانتوی تنگ بدترین تصمیمی است که میتوانید بگیرید. مانتوی خود را کمی آزاد انتخاب کنید. مانتوی تنگ شما را لاغرتر نشان نمیدهند و تنها باعث آزار شما میشوند.

اگر خواستید مانتوی طرح دار انتخاب کنید، مانتوهای با طرح درشت گزینه خوبی برای شما نیستند. سراغ طرح های ریز و ظریف تر بروید.

اگر شکم و پهلوی زیادی دارید و یا در دوران بارداری هستید، در ناحیه شکم و پهلوی لباس خود پلیسه و جیب نداشته باشید.

مدل مانتوهای کمردار برای شما انتخاب خوبی نیستند چون شکم و سینه ی شما را تفکیک میکنند و با این کار شما چاق تر به نظر میرسید.

مانتوهای راسته برای شما انتخاب مناسبی هستند.

مانتو مناسب خانم هایی که شانه های پهن دارند:

اگر در پایین تنه و دامن مانتو کمی پف ایجاد کنید میتوانید تناسب را بین پایین تنه و شانه های خود ایجاد کنید. بستن یک کمربند ظریف میتواند شما را به خواسته برساند.

مانتو با آستین های ساده و یا حتی بدون آستین (سارافونی) میتوانند پهنای شانه های شما را تعدیل کرده و شما را باریک تر نشان دهند. مانتوهای لخت و کشی برای این منظور مناسب هستند.

برش مربعی روی شانه، اِپل، پف روی شانه یا آستین سر خود که عرض شانه شما را بیشتر نشان می دهند، برای اندام شما مناسب نیستند.

مانتو مناسب خانم هایی که بالاتنه ی درشتی دارند:

شما باید تلاش کنید تناسب را در بالا و پایین بدنتان ایجاد کنید. مانتوهای یقه هفت میتواند بالا تنه ی شما را لاغرتر نشان دهد.

تزئینات و هر آنچه که نگاه را به بالاتنه شما جلب کند و کمربندهای پهن و جذب که شما را چاقتر از آنچه که هستید، نشان می‌دهند، برای اندام شما مناسب نیستند.

مانتو مناسب برای خانم ها با اندام صاف و بدون برجستگی:

مانتوها با پارچه های طرح دار میتواند به اندام شما حجم دهد. مانتوهای تک رنگ و بدون طرح برای اندام شما مناسب نیستند.

در انتخاب مانتو میتوانید سراغ سبک های آزاد و پرچین بروید. این مانتوها برای شما مناسب هستند.

مانتو هایی که کمر مشخصی ندارند را فراموش کنید. این مانتوها شما را بی قواره نشان می دهند.

مانتو مناسب برای خانم ها با سینه های بزرگ:

مانتوهای تنگ باعث کشش و جلب توجه ناحیه سینه شما میشوند.

مانتوهای جیب دار و مانتوهای با دو طرف دکمه برای شما مناسب نیستند. این مانتوها باعث جلب توجه و بزرگتر دیده شدن سینه های شما میشوند.

مانتوهایی که در نیمه ی بالاییشان پلیسه دار هستند باعث بزرگتر دیده شدن قسمت سینه شما میشوند. برعکس، مانتوهایی که دامن پلیسه دارند توجه را از قسمت سینه دور میکنند و برای شما مناسب تر هستند.

مانتوهای با بالاتنه ساده و گشاد برای شما انتخاب خوبی هستند.

مانتو مناسب برای خانم ها با سینه های کوچک:

برعکس مواردی که برای سینه های درشت گفتیم، شما باید مانتوهایی را انتخاب کنید که در قسمت بالایی و بخش سینه کار بیشتری برده باشند. این کار میتواند گلدوزی، قلاب دوزی، پلیسه و یا هر طرح دیگری باشد.

اکثر خانم هایی که سینه های کوچک دارند دارای اندام گلابی شکل هستند. نوشته ی “متناسب با فرم بدن خود لباس بپوشید” را بخوانید.

رنگ مناسب مانتو:

رنگ تا حدود زیادی سلیقه ایست ولی در این مورد مقاله ی جداگانه ای در سایت وجود دارد که پیشنهاد میکنیم حتما بخوانید: “مانتو خود را بر اساس رنگ پوست تان انتخاب کنید ”

مانتو را چگونه و از کجا بخریم؟

پس از انتخاب مانتو سوال مهمی که پیش می آید این است که مانتو را چگونه و از کجا بخریم؟ این دیالوگ ها را بارها شنیده اید: مانتو خوب از کجا بخرم؟ مانتو مجلسی با قیمت مناسب از کجا میشه خرید؟ بهترین مانتو فروشی در تهران کجاست؟ بهترین مانتوهای مجلسی مشهد کجاست؟ از پیج های اینستاگرامی مانتو بخریم یا نه؟ میشه به سایت های اینترنتی فروش مانتو اعتماد کرد یا نه؟ و هزاران سوال از این جنس.

خرید حضوری یا غیر حضوری:

با رشد اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی، شما میتوانید مانتوی مورد نظرتان را مثل اکثر کالاها، هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری بخرید. اینکه کدام روش خرید بهتر است، تماما به خود شما بستگی دارد.

بعضی ها وقتی صحبت از خرید مانتو و به طور کل هر پوشاکی میشود ترجیحشان این است که حتما جنس آن را لمس کنند، آن را پرو کنند تا از سایز و تنخور آن مطمئن شوند. تناسب رنگ مانتو و رنگ پوست خود را در آینه ببینند و اگر تمام اینها اوکی بود سپس خرید کنند. برای این افراد بدون شک خرید حضوری مناسب تر است. بعضی ها هم به طور کل به خرید اینترنتی اعتمادی ندارند. این افراد هم ناگزیر به خرید حضوری رو میاورند.

در مقابل، خیلی از خانم ها حوصله شلوغی و دود و دم را ندارند، یا حتی زمانش را ندارند. به همین خاطر خرید غیرحضوری را ترجیح میدهند. و دسته ی دیگری هم هستند که مانتوی مورد علاقه ی آنها صدها کیلومتر از آنها دور است و کلا امکان خرید حضوری ندارند.

بهرحال اینکه تصمیم بگیرید مانتو مجلسی،اداری یا دانشجویی خود را به چه طریقی بخرید کاملا بستگی به خود شما دارد. هر دو روش معایب و مزایای خودش را دارد.

در مورد کیفیت مانتو و اینکه چگونه جنس پارچه و کیفیت دوخت یک مانتو را تشخیص دهیم در آینده یک نوشته ی جدید در مانتو سنتر منتشر خواهیم کرد.

خرید مانتو از مزون مانتو سنتر

در مانتو سنتر شما میتوانید با اطمینان کامل به هر دو روش حضوری و غیرحضوری خرید کنید. اگر علاقه به خرید حضوری دارید، ما مشتاق ملاقات شما هستیم و اگر بهر دلیل شرایط خرید حضوری را ندارید ما تمام تلاشمان را میکنیم که شما بهترین انتخاب را داشته باشید. در برگه ی راهنمای خرید، در خصوص خرید از مزون مانتو سنتر هر راهنمایی که لازم بوده را آورده ایم. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید حتما و حتما با مزون تماس بگیرید.

اگر قصد خرید مانتو در تهران را دارید مدلهای مانتو مانتو سنتر را از سایت و یا شبکه های اجتماعی ما ببینید، اگر مناسب با سلیقه شما بود میتوانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری (تلفنی یا اینترنتی) اقدام به خرید آن کنید و اگر در شهرهای دیگر غیر از تهران هستید، تنها گزینه ی پیش روی شما خرید اینترنتی است. راه های مختلفی برای خرید اینترنتی وجود دارد که مفصل در برگه ی راهنمای خرید توضیح داده ایم.

در این مقاله و سایر مقالات مانتو سنتر که از قسمت وبلاگ قابل دسترسی هستند تلاش کردیم تا شما را در مسیر انتخاب و خرید مانتو همراهی کنیم. اگر تجربه ای در خصوص این نوشته دارید و یا نکته ای را لازم میدانید که با ما در میان بگذارید برای ما در انتهای این نوشته کامنت کنید. مشتاقانه منتظر دیدگاه های شما هستیم.

همیشه شاد و شیک باشید ❤️

خرید مانتو مشکی بلند و نکات مربوط به آن

چند عکس بسیار زیبا از مدل مانتو مشکی بلند و راهنمای ست رنگ شال با آن را برای شما در نظر گرفته‌ایم. مانتو مشکی بلند از مانتوهای پرطرفدار است.

مانتویی که شما برای خود انتخاب می‌کنید مسلما با در نظر گرفتن فاکتورهایی خریداری می شود. برخی از خانم ها فقط به طرح و رنگ مانتو دقت می‌کنند و برخی دیگر بیشتر ترجیح می‌دهند مدل مانتوی جدید با قیمت مناسب خریداری کنند و… . به طور کلی در زمان انتخاب یک مانتو بایستی به چند مورد توجه کنید. ابتدا باید تطابق مانتو را با سن و سایزتان در نظر بگیرید. به طبع خانم‌های چاق و قد کوتاه نمی‌توانند مانتوهای مناسب فرم خانم‌های لاغر و قد بلند را انتخاب کنند و بالعکس. رنگ و طرح را متناسب با مکان و مناسبتی که برای آن مانتو خریداری می‌کنید بپسندید.

برای یک میهمانی رسمی نمی‌توانید از مانتوهای مجلسی و خاص جشن استفاده کنید. استایل طراحی فرم و مدل مانتو را مد نظر داشته باشید. برای راحتی خودتان تا حد ممکن از مانتوهای خیلی تنگ و کوتاه استفاده نکنید. اما در میان همه این فاکتورها، رنگ مانتو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خرید مانتو مشکی بلند و مزایای آن

معمولا خانم‌ها از مانتو مشکی بلند برای محیط کار، دانشگاه و … استفاده می‌کنند. مانتو مشکی محاسن زیادی دارد و یکی از آن‌ها این است که مانتو مشکی بلند قد شما را بلندتر نشان می‌دهد. دیگر مزیت خریداری مانتو مشکی این است که تقریبا همه جا از آن می‌توانید استفاده کنید. مانتو مشکی زود کثیف نمی‌شود و همچنین رنگ آن تکراری و خسته کننده نمی‌شود. از نظر اسلام هم برای پوشیدگی، بهتر است که خانم‌ها از مانتو مشکی بلند استفاده کنند.

در شست و شوی مانتو مشکی دقت کنید و آن را با شامپو و آب ولرم بشویید و هرگز آن را چنگ نزنید، چرا که به الیاف پارچه آسیب می‌رسد. مانتو مشکی خود را می‌توانید با شوینده‌های مخصوص پارچه مشکی بشویید. توجه داشته باشید که در خرید مانتو مشکی دقت کنید که جنس مناسبی داشته باشد. بعضی از پارچه‌ها زود پرز می‌گیرند و یا به سرعت رنگشان به اصطلاح بور می‌شود. البته مانتو مشکی بلند ممکن است بخاطر بلند بودنش زودتر چروک شود. بنابراین در هنگام اتو کردن آن دقت نمایید تا برق روی آن ایجاد نشود.

مانتو مشکی را با چه رنگ شال به غير از از مشكی می‌توانم ست كنم؟

باید بگوییم که رنگ مشکی و سفید با اکثر رنگ‌ها ست می‌شوند. با مانتو مشکی، شما می‎توانید شال‌هایی به رنگ قرمز، آبی دریایی، خاکستری، زرد، سبز تیره و … را ست کنید. بهتر است شال سفید یک دست یا کرم یکدست نپوشید. با رنگ‌ها بازی کنید. از همه مهمتر در انتخاب شال و روسری رنگ پوست چهره شماست و بعد از آن رنگ مانتو و کیف و کفش. رنگ شالی را انتخاب کنید که پوست صورتتان را بهتر نشان دهد. مثلا اگر در رتگ پوسستان زردی وجود دارد از رنگ‌های خانواده زرد و کرم استفاده نکنید. بهتر است از رنگ‌های بژ و صورتی انتخاب کنید.

شال‌های رنگی با طرح‌های آبرنگی یا طرح‌های گرافیکی نیز انتخاب خوبی برای ست کردن با مانتو مشکی است. معمولا این شال‌ها با رنگ و طرح‌های زیادی انتخاب‌های بیشتری برای شما ایجاد می‌کند. بهتر است شال را بر روی سرتان و با رنگ پوستتان امتحان کنید و هر کدام چهره شما را بهتر نشان می‌دهد را انتخاب کنید.

نکته: هرگز رنگ مشکی را با مشکی ست نکنید. شال مشکی و مانتوی مشکی به هیچ وجه ست خوبی نیست.