تندرستی و نشاط

خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس برای ورود به عرصه انتخابات است/ قوه قضائیه باید وارد ماجرا شود

طبق گزارش ها شفاف در آخرین سال دولت حسن روحانی دوباره تب تحویل پرسپولیس و استیگل به بخش خصوصی افزایش یافته است. این زمانی است که افراد کمی می دانند که این دو باشگاه چقدر ضرر کرده اند ، اما همچنان دائماً تأیید می شود که صورتهای مالی آنها تأیید شده و آنها اکنون آماده انتقال به بورس اوراق بهادار یا فرابورس هستند.

در همین راستا ، خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، امیدوار رضایی ، رئیس سابق هیئت مدیره استقلال و مشاور اسلامی سالهاست که در مجلس قانونگذاری حضور دارند و در این باره تحقیق کرده اند و همچنین گزارشی از نحوه ارائه این دو باشگاه در بخش خصوصی ارائه داده اند. دولت روحانی در بیانیه ای گفت: “من علاقه مندم كه دولت در گزارش مفصلی به صالحی امیری ، رئیس وقت وزارت ورزش و جوانان ، گزارش كاملی از نحوه انتقال این دو باشگاه به بخش خصوصی ارائه دهد.” من کردم ، اکنون و در سال گذشته ، آیا فکر کرده اید که منصرف شوید؟ چرا بعد از این همه سال باید این تغییر در آخرین سال دولت ایجاد شود؟

وی افزود: “این شایعات غیرواقعی به نظر می رسند. استقلال و پرسپولیس سودآور نیستند. شرط اول سودآور است. برای حرفه ای شدن هر دو باشگاه و همچنین گزارش به فیفا و AFC ، تراز مالی باید مثبت باشد. این مدل انتقال بار بیشتری را بر دوش دولت می گذارد. باعث می شود.

رضا تاکید کرد: من نمی دانم که در مورد تراز مالی این دو باشگاه چه چیزی به AFC و FIFA گزارش می شود اما قوه قضاییه باید وارد عمل شود. مهمترین مسئله بحث صلاحیت است. هر حوزه واگذاری شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و یکی از مهمترین موضوعات این است که آیا شرکت یا شخص حقیقی که می خواهد این دو شرکت را بخرد واجد شرایط است.

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 1992 از من خواسته شد که پیشنهادات خود را برای نقل مکان این دو باشگاه ارائه دهم که مطابق اصل 44 و سیاست کلی کشور تهیه کردم. اکنون دغدغه هایی مانند ایمنی و حکمرانی خوب و تعهد به ایجاد اختلاف در اولویت است. به دنبال این مراحل ، این س theال مطرح می شود که چگونه باید صاحبان آنها را جابجا کرد. در واقع ، این انتقال باید مردم را به واقعیت تبدیل کند. در صورت انتقال ، سهام هر دو باشگاه باید به مردم برسد. نه دو گروه مجزا.

امیدوار رضا گفت: برای من واقعاً جالب است که دولت به فکر تحویل یک سال دیگر است. شخصاً انتظار این روند را ندارم. این واقعیت که آنها سال گذشته به این موضوع فکر می کردند بیشتر شبیه ورود به عرصه انتخابات است. هر دو باشگاه در دادگاه محکوم شده اند ، ممکن است بسیاری از آنها تحت پوشش رسانه ها قرار نگیرند.

وی در پاسخ به بوی اسناد و مدارک هر دو باشگاه گفت: “ما به فکر سیگنال دادن به فیفا نیستیم ، اما همه چیز باید روشن شود.” من یک بازیکن معروف را می شناسم که آنچه را که می خواست می خواست و اگر باشگاه او را راضی نکند نمی توانند مجوز حرفه ای بگیرند. با دادن 30 میلیون تومان آنها امضای او را گرفته اند تا استقلال در بازی مشكلی نداشته باشد. رضایت زیادی از این مدل وجود دارد.

رضا گفت ، وزارت ورزش دو ورزشگاه متصل به قسمت شهرداری از اموال این دو باشگاه ساخته است و در مورد نحوه نامگذاری این دو ورزشگاه ابهاماتی وجود دارد. دوم ، اما در مورد املاک شهرداری ، این اجازه داده نمی شود. این شرکت یک سازمان غیر دولتی عمومی است. باید دید وزارت ورزش چه روند قانونی را طی کرده است. تنها چیزی که می دانم این است که شرایط مهمی برای حرفه ای بودن این دو باشگاه وجود دارد. یکی از این شرایط داشتن دو زمین چمن خوب است ، یکی برای تمرین و دیگری برای برگزاری مسابقاتی که این شرایط در آنها نیست.

وی افزود: هر دو باشگاه AFC را از طریق مستندات خود فریب می دهند. مجمع هر دو باشگاه یکسان است. طبق قانون ، قانونگذار آنها باید وزارت اقتصاد باشد. بازی دفاع از وزارت. این تناقض اکنون وجود دارد. طبق قانون ، هر شرکتی که در لیست نقل و انتقالات قرار دارد توسط وزارت دارایی جمع می شود ، اما الگوی وزارت ورزش برای فعالیت این دو باشگاه چیست؟ این یک تخلف است و قانونی نیست. من تعجب می کنم که چرا دستگاه های نظارتی به این نکته روشن نمی رسند؟

رازا تأکید کرد که دادگاه می تواند از حساب هر دو باشگاه ، ناظران در سراسر کشور و بحث درباره ماده 90 در پارلمان تحقیق کند. عامل مهم دیگر برای انتقال طبق اصل 44 قانون اساسی ، توانایی انتقال است. اصل انحرافی معتبر نیست مگر اینکه شرکتها سودآور و از نظر مالی مستقل باشند. که دیگر به آن خصوصی سازی نمی گویند؛ این یک نسخه آزاد است. بعد از این مرحله ، ما می خواهیم ببینیم که آیا فرد یا افرادی که می خواهند این دو باشگاه را تصاحب کنند ، توانایی دارند یا نه. آیا آنها آموزش لازم برای مدیریت بهتر را دیده اند؟ یک نکته مهم آموزش خریداران است. آیا در این مورد کاری انجام شده است؟ در حالی که این روزها صحبت از دادن سهام این دو باشگاه در بورس است که اشتباه است. اگر خز خورده باشد ، در بازار فرابورس است. بورسیه نیست

وی افزود که دولت فقط می خواهد 5٪ سهام ارائه دهد. او عملا فقط می خواهد بحث خصوصی را تحریک کند. این انحراف 5 درصدی تأثیری در روند خصوصی سازی نداشته و بیشتر برای کشف قیمت است. F-Exchange پیشنهاد خز نیز داستان های خاص خود را دارد. پیشنهاد باید از طریق سازمان بورس ، شورای تبادل و شورای عالی انتقال باشد. در این روند بحث های زیادی وجود دارد. وزارت ورزش تنها پیشنهاد دهنده است و تصمیم آن باید توسط وزارت اقتصاد اتخاذ شود. وزیر ورزش فقط می تواند به عنوان مشاور در این موارد عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: من نمی دانم چرا کسی از وزارت ورزش نمی پرسد ، طبق ماده 18 اصل 44 قانون اساسی ، که به صراحت می گوید برای تسهیل در انتقال شرکت های تحت انتقال ، باید کلیه حقوق مربوطه اعطا شود. با واگذاری مالکیت بنگاه های اقتصادی به وزارت امور اقتصادی و دارایی ، آیا هنوز موضوع به جلو کشیده شده است؟ این مقاله می گوید استفاده از نقش نهاد حاکمیت دولت در قالب سیاست گذاری و نظارت بر اجرای قوانین مربوطه ، جلوگیری از مداخله در امور تجاری و اداری جامعه تعاونی است. آیا این اصل رعایت می شود؟