«خط فقر غذایی» به ازای هرنفر ۶۷۰ هزار تومان/بسیاری از خانواده های کارگری زیرخط فقر یا در مرز خط

امام خمینی ، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد ، با اشاره به اینکه فقر غذایی در مرکز مشاهده مرکز امداد سنجیده می شود ، مرکز نظارت ماهانه در 1800 نقطه نمونه برداری می کند و خط فقر غذایی را تعریف می کند. این هزینه برای هر نفر 670،000 تومان است و اگر به سه خانواده با حداقل دستمزد فکر کنید ، بسیاری از خانواده های کارگر زیر خط فقر یا در مرز خط فقر غذایی هستند.

به گزارش ماه نیوز ، علیرضا عسگری در چهارمین وبینار م Instituteسسه تحقیقات تأمین اجتماعی در مورد سیستم متمرکز تأمین اجتماعی برای افراد ، با بیان اینکه تاکنون مطالعات کافی در زمینه بیمه انجام شده است ، افزود: دولت از رفاه.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و انباشت سرمایه در صندوق ، سازمان های مختلف بین المللی مطالعات مختلفی را در این زمینه انجام می دهند و بودجه در آینده جهان تأثیرگذار خواهد بود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در ادامه به تشکیل دپارتمان و بررسی صندوق بیمه به صورت جداگانه با وضعیت فعلی پرداخت و گفت: آیا واقعاً هیچ راهکاری برای بهبود صندوق بیمه نداریم؟ کارشناسان راه حل های مختلفی را پیشنهاد می کنند ، اما ما در کشورمان محدودیت های خود را داریم ، به عنوان مثال ، چقدر می توان تغییر سیستمی یا پارامتری در تأمین بودجه ایجاد کرد؟ به نظر می رسد که ما فقط می توانیم سن بازنشستگی را افزایش دهیم ، بقیه به معنای ما در این دوره نیست. به عنوان مثال ، آیا می توانیم میزان کسورات را افزایش دهیم یا روش محاسبه حقوق بازنشستگی را تغییر دهیم و میانگین محاسبه پنج سال گذشته را از دو سال گذشته خدمت تغییر دهیم؟ با چنین تغییراتی ، افراد ناگهان از فقر به بدبختی می روند.

عسکریان گفت: تغییر کامل سیستمی بعید است: “خطر سرمایه گذاری در کشور ما زیاد است و نمی تواند به مردم منتقل شود.” نگاهی به بورس بیندازید ، این یک صندوق سرمایه گذاری است که 70٪ افت کرده است. این خطر توسط مردم انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه به یک سیستم تأمین اجتماعی چند طبقه اعتقاد دارد و من آن را توصیه می کنم ، که بر اساس قانون است و قانون از یک سیستم چند طبقه پشتیبانی می کند ، گفت: ما بهداشت عمومی داریم که به نفع همه است. با این وجود ، در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد.

200 میلیون نفر در بین سه نفر برتر هستند كه نیاز به حمایت دارند

وزیر رفاه سابق ادامه داد: در این سطح خدمات جزئی و خدمات کامل ارائه می شود. خدمات کامل به شخصی ارائه می شود که نمی تواند از محرومیت کامل خارج شود و باید در طول زندگی مورد حمایت قرار گیرد ، اما خدمات مربوطه در یک منطقه وسیع ارائه می شود و طبق یک سنت ، 20 میلیون نفر در سه گروه اول هستند که نیاز به حمایت دارند.

بسیاری از خانواده های شاغل زیر خط فقر یا در مرز خط فقر غذایی قرار دارند

وی با بیان اینکه در کمیته امداد مرکز پایش فقر داریم گفت: فقر غذایی در اینجا سنجیده می شود. در حوزه فقر غذایی گفته می شود که انسان باید راضی باشد و شکست نخورد. مرکز نظارت ماهانه نمونه ها و خط فقر غذایی را در 1800 نقطه تعریف می کند. در حال حاضر سرانه خط فقر غذایی 670 هزار تومان است و اگر سه خانواده با حداقل دستمزد را در نظر بگیرید ، بسیاری از خانواده های شاغل زیر خط فقر یا در لبه خط فقر غذایی قرار دارند.

توصیف های مختلفی از تعریف سه تصمیم اول درآمد جامعه

اسکوایر افزود: “توصیفات با آمار سه تصمیم اول متفاوت است. نکته اصلی این است که اکنون 5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند و من فکر می کنم حدود 7 میلیون نفر دیگر شرایط مشابهی دارند اما تحت پوشش هستند. “و در واقع ، 14 میلیون نفر در ردیف اول حمایت قرار دارند. ما آمار رفاه را جداگانه تعریف می کنیم. حمایت این 140 میلیون نفر چگونه باید باشد؟

یکی از اعضای سابق هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به دو موضوع تأمین و مدیریت منابع چند لایه سیستم گفت: چگونه می توان بین این بخش و سایر بخشهای منطقه هماهنگی ایجاد کرد؟ تأمین منابع؟ اگر می خواهیم طرحی را به دولت ارائه دهیم باید چه اولویت هایی را در نظر بگیریم؟ این طرح باید بر اساس یک اولویت خاص ، اولویت اول برای توجه ویژه به سطح اول پشتیبانی ارائه شود. جمعیت مورد نظر به دو گروه تقسیم می شوند ، گروههایی كه نمی توانند برای آنها شغل ایجاد كنند و افرادی كه نمی توانند شغل پیدا كنند و گروه دیگری از افراد كه می توانند توانمند شوند و شغل برای آنها تعریف شود.

وی افزود: برای گروه دوم باید یک دوره خاص در نظر گرفته شود ، به عنوان مثال مشتری 5 سال از پشتیبانی کامل برخوردار است و از کلیه خدمات کمیته امداد استفاده می کند. در طول 5 سالی که از این خدمات استفاده می کنند ، مشاغل و وامهایی به آنها اختصاص داده می شود ، اگر بتوانند به توانمندی و خوداتکایی دست یابند و حداقل سه چهارم درآمد دستمزد خود را بدست آورند ، از بخش دفاع خارج می شوند. .

عسکریان گفت که وقتی مشتری توانمند شود ، وارد ردیف دوم سیستم چند طبقه تأمین اجتماعی خواهد شد: “در ردیف دوم ، مردم هنوز تقسیم می شوند.” در اینجا می توانید تخفیف برای پوشش بیمه بدهید. در این مورد ، ما طیف گسترده ای از انسانها را از چرخه پشتیبانی توصیف کرده ایم.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به برخی از راهکارهای تأمین منابع و چگونگی عملکرد یک سیستم چند طبقه امنیت اجتماعی خاطرنشان کرد: مجموعه تنظیم کننده یک سازمان تأمین اجتماعی نیست زیرا صندوقی است که پول مردم در آن است به امانت با این حال ، از نظر نام ، حساسیت و رفتار ، انتظار می رود بسیاری از مشکلات به صندوق تأمین اجتماعی ارجاع شود. محاسبات بیمه تأمین اجتماعی دقیق است ، دارای مجموعه ای است و مسئولیت مشترکین خود را بر عهده دارد و نمی تواند مسئولیت کلاس های دیگر را داشته باشد.

نیاز به کمک دولت برای تأمین بودجه بیمه در بحران های سیاسی و اجتماعی

وی افزود: این تأمین دوگانه منابع و مدیریت باید به طور مستقل تفکیک و مورد بحث قرار گیرد. نمونه بارز آن بانک مرکزی است که همه بانک ها را مدیریت می کند و علی رغم کاستی ها موثر است. به نظر می رسد طی 10 سال گذشته هیئت تأمین اجتماعی توانسته است نقشی نظارتی داشته باشد. من وزارت رفاه را در نقش تنظیم کننده نمی بینم و مدیریت باید جامع باشد. البته در صورت بروز بحران سیاسی و اجتماعی برای تأمین بودجه ، دولت نیاز به مداخله و حمایت دارد.

یکی از اعضای سابق هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ما متعهد به ایجاد رفاه و عدالت هستیم ، گفت: “تجربه جهانی و مطالعات بین المللی نشان می دهد که رفاه خانواده ها را از بین می برد.” برای رسیدن به نقطه مطلوب و تعریف صحیح مراحل ، باید تغییرات جدی ، ترجیحاً تغییرات ساختاری ایجاد کنیم. یک سیستم چند طبقه ای از تأمین اجتماعی باید معتبر باشد. وقتی لایه اول یک سیستم چند لایه کاملاً مستقر شود ، اصول آن را می توان به لایه دوم نیز گسترش داد.

وی با اشاره به لزوم وحدت اندیشه ، تأمین منابع ، شمول مردم و خیریه ها و حمایت دولت از محرومان نسبت به مسئولیت اجتماعی خود گفت: “اگر بگوییم مسئولیت اجتماعی ، بانک ها ، شرکت ها و موسسات خیریه باید همه با هم باشند و بخشی از منابع را تأمین کنید.

انتهای پیام