اقتصادیسلامت و دانشعمومیمعرفی کسب و کار

خوردن سیر خام برای عفونت ریه

چگونه ریه ها را با سیر تمیز و پاکسازی کنیم ؟ 

برای استفاده از مزایای  دمنوش لاغری دکتر بیز بهتر است که خود داروهای خانگی را تهیه کنید. در این صورت می توانید به بهبود سلامت ریه ها و پاکسازی آنها از تمام آلودگی ها امیدوار شوید.

ترکیب سیر و برای پاکسازی ریه ها 

مخلوط  سیر سیاه فرآوری شده دکتر بیز و آویشن سموم ریه ها را از بین می برد. خواص سیر با ترکیب اثرات ضد عفونی کننده آویشن موجب ارتقا سلامت ریه ها می شود.

روش تهیه 

حبه های سیر را با هاون بکوبید تا به شکل خمیر آماده شود. سپس برگ های آویشن تازه را به آن اضافه کنید و دوباره آن را بکوبید تا به صورت یکدست ترکیب شوند. این ترکیب را در ظرف شیشه ای تمیز ریخته و روی آن را با روغن زیتون طبیعی بپوشانید. بعد از یک شب از این ترکیب استفاده کنید.

روش استفاده

دمنوش درمان کبد چرب دکتر بیز اجازه دهید تا یک شب از تهیه ترکیب سیر و آویشن سپری شود تا آویشن به خوبی در سیر، مخلوط و خیس شود. صبح روز بعد یک قاشق غذاخوری از آن را به صورت ناشتا میل کنید. مصرف روزانه و به مدت دو هفته از این داروی گیاهی، تاثیر بسیار مفیدید در پاکسازی ریه ها خواهد داشت.

 شربت سیر، زنجبیل، ، زردچوبه و شکر 

این داروی خانگی از میزان بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات سم زدا و ضدالتهابی برخوردار است. مزایای موجد در این شربت باعث چند برابر شدن خواص سیر می شود. زیرا ، پیاز و نیز دارای خواص ضد ویروسی هستند که قدرت دفاعی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند . این شربت گیاهی مواد زائد جمع شده در ریه ها را از بین می برند.

روش تهیه

آب و شکر را روی حرارت ملایم با یکدیگر مخلوط کنید. سپس پیازهای پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. بعد از آن زنجبیل و سیرهای له شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. بعد از جوشیدن شربت ، شعله را کمتر کنید و مدام آن را هم بزنید تا آب ترکیب به نصف برسد.بعد از خاموش کردن شعله، ترکیب را از صافی عبور داده و اجازه دهید تا خنک شود. این شربت را در یخچال نگهداری کنید.

روش مصرف 

هر روز صبح به صورت ناشتا، یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنید و یا اینکه آن را با مخلوط کرده و بنوشید. دو هفته به طور مداوم از این شربت استفاده کنید و بعد از آن، یک هفته استراحت کرده و دوباره مصرف آن را آغاز کنید.

در هر دو رش سیر یک عضو مهم در داروهای خانگی شما ه شمار می آید که موجب پاکسازی ریه ها می شود. اما توجه داشته باشید این داروهای گیاهی را در کنار سبک زندگی سالم استفاده نمائید.

 سایر نکات مهم 

حتی الامکان از جوشاندن سیر خودداری کنید زیرا خواص دارویی آن را از بین میبرد.

البته قبل از هرگونه استفاده از سیر برای هر نوع بیماری باید با پزشک مشورت کنید.

به یاد داشته باشید افرادی که به سیر دارند، همیشه باید دو نکته مهم در نظر داشته باشند:

این افراد هرگز نباید سیر خام مصرف کنند.

اگر هرگونه مشکلی را در پوست خود احساس کردند یا با و افزایش دمای بدن مواجه شدند، باید مصرف سیر را سریعتر قطع کنند. سیر باعث ایجاد عوارض جانبی در افرادی می شود که مبتلا به هستند.

علاوه بر تمام موارد بالا ممکن است بوکردن سیر برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل باشد و به همین دلیل توصیه می شود که از مکمل های طبیعی سیر به شکل قرص استفاده کنید تا از فواید آن بی نصیب نباشید.

به یاد داشته باشید که سیر دارای خواص بی شماری می باشد اما در صورتی که آن را منظم مصرف کنید. با مصرف روزانه سیر می توانید از خواص شفادهنده آن بهره ببرید و زندگی خود را سالم تر از قبل کنید

تنفس در آلودگی هوا، دود سیگار و سایر سموم می‌تواند به ریه‌ها آسیب برساند و حتی باعث ایجاد شرایط سلامتی شود. حفظ سلامتی ریه‌ها برای سالم ماندن بقیه بدن ضروری است. سیر انواع مختلفی از خواص ضد التهابی دارد. به مبارزه با انواع عفونت‌ها کمک می‌کند. خوردن سیر به آسم کمک می‌کند و احتمالا ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

یک ترکیب خانگی برای پاکسازی ریهها:

مواد لازم:

– چند سانتی‌متر ریشه زنجبیل تازه

– ۴۰۰ گرم عسل

– ۲ قاشق سوپ‌خوری زردچوبه

– ۴۰۰ گرم پیاز

– یک لیتر آب

طرز تهیه:

آب را بجوشانید و به آن عسل اضافه کنید. ریشه‌های زنجبیل را رنده کرده، پیازها را خرد کرده و به آب جوش اضافه کنید. زمانی که جوش می‌خورد زردچوبه را نیز اضافه کنید و بگذارید نصف بیشتر آب آن تبخیر شود. پس از خنک شدن آن را در شیشه‌ای تمیز ریخته و در یخچال بگذارید و روزی دو مرتبه، دو قاشق از آن را با شکم خالی میل کنید.

سیر و آویشن برای پاکسازی ریهها:

این ترکیب درمانگر باعث سم زدایی از ریه‌ها می‌شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی کننده آویشن سلامت ریه‌ها را ارتقا می‌دهد.

مواد لازم:

سیر ۱۰ حبه

آویشن تازه ۳ شاخه

روغن زیتون به میزان لازم

روش تهیه:

حبه‌های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ‌های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و روی آن روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب یک شب کامل بماند.

ریه هایتان را با سیر تمیز کنید

شربت زنجبیل و سیر:

تأثیر اصلی این داروی خانگی ناشی از میزان بالای آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات سم‌زدا و ضدالتهاب آن است. خواص موجود در ترکیبات دیگر باعث می‌شود که اثرات سیر چند برابر شود. چون پیاز، زنجبیل و زردچوبه نیز حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه‌ها می‌شوند.

مواد لازم:

آب نیم لیتر

شکر ۲۰۰ گرم

پیاز نیم کیلو

ریشه‌ی زنجبیل تازه یک تکه

زردچوبه یک قاشق چای‌خوری

سیر له شده ۳ حبه

روش تهیه:

آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیازهای پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. زنجبیل و سیرهای له شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید اجازه دهید آب ترکیب به نصف برسد. سپس ترکیب را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. می‌توانید شربت به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب میل کنید. می‌توانید این شربت را در آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. دو هفته‌ی مداوم از این شربت استفاده کنید و سپس یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.

درمان عفونت ریه با عسل:

برای ناراحتی ریوی، سرفه و گرفتگی صدا: یک عدد پیاز را رنده نموده و پوره حاصل را در یک لیوان سرکه ریخته و مخلوط به دست آمده را صاف می‌کنند و با هم حجمش عسل مخلوط نموده و هر یک و نیم ساعت یک قاشق غذاخوری از آن مصرف می‌نمایند.

عسل در کشتن باکتری‌ها و میکروب‌ها تأثیر دارد البته بستگی به میزان عفونت شش‌ها دارد