درآمد ادمین ها و مهارت لازم برای ادمینی

 

ادمین فردی است که مدیریت یک پیج یا یک سایت را بر عهده می‌گیرد. دیکشنری‌های انگلیسی کلمه‌ی Administrator را «مدیرِ یک سازمان، کسب‌وکار و غیره» ترجمه کرده‌اند.اما امروزه این واژه معنای دیگری نیز پیدا کرده است. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارهای زیادی در بستر وب به‌وجود آمده‌اند که هریک نیازمند یک مدیریت خوب برای رشد تجارت خود می‌باشند.افراد زیادی در دنیا همواره در حال کسب مهارت بیشتر برای انجام تخصصی تر و بهتر این کار می باشند .

وظایف ادمین به صورت کلی، انتشار محتوا، تولید محتوا و پاسخ به مخاطبین است.

 

انواع درآمد ادمین ها

در فضای کاری اینستاگرام ادمین هم برای پیج‌های تولید محتوا و هم برای پیج‌های فروشگاهی لازم و ضروری است. ادمین‌ها فعالیت‌های مختلفی را تحت عنوان شغل ادمینی انجام می‌دهند که در مطالب بالا بصورت فهرست وار به آنها اشاره کردیم.

اما در این بخش از مقاله‌ی ادمین چیست می‌خواهیم مطالبی را تحت عنوان انواع ادمین در اینستاگرام به شما ارائه دهیم.

ادمین‌ها می‌توانند قسمت‌های مختلفی از یک بیزینس را پوشش دهند و فعالیت‌های مختلفی را نیز در این راستا به ثمر برسانند.

دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام

ادمین بسته به نوع فعالیتش حقوق متفاوتی دریافت می‌کند. بعنوان مثال ادمین تبلیغات که به نوعی مدیر برنامه‌ی صاحب پیج محسوب می‌شود، برنامه‌های تبلیغاتی پیج را هماهنگ و با درخواست کنندگان تبلیغات به مذاکره می‎نشیند. حقوق دریافتی این ادمین بسته به میزان مهارتش تا 100 میلیون نیز می‌تواند ارتقا پیدا کند.

نوع دیگری از ادمین های اینستاگرامی وجود دارند که صرفا در دایرکت فعالیت می‌کنند و وظیفه‌ی آنها پاسخ‌دهی به پیام‌هاست. سطح درآمد این ادمین‌ها از 2 تا 7 میلیون متغیر است.

مورد دیگر از انواع ادمین‌ها ادمین تولید محتوا است. ادمین‌های تولید محتوا برای ساخت و تولید محتوای تصویری و متنی پیج حدودا 5 الی 10 میلیون دریافت می‌کنند.

مورد دیگر ادمین کامنت گذار می باشد ، که در زیر پست ها و ریلز های اکسپلور کامنت مرتبط به پیج می گذارد تا هم باعث ایجاد تعامل و محبوبیت در چشم خود اینستاگرام شده و یک نوع تبلیغ غیرمستقیم می باشد ، که درآمدی بین 2 تا 6 میلیون تومن به ازای هر پیج دارند.

مهارت ها و وظایف هر یک از ادمین ها

همچنین ادمین شبکه‌های اجتماعی باید با استفاده از ابزارهای رایگان یا غیر رایگان، عملکرد صفحات اجتماعی را زیر نظر داشته باشد و بتواند از آن‌ها گزارش‌های تحلیلی ارائه نماید. ضمن این که باید با توجه به پروتکل‌ها و رهنمودهای کمپانی یا برند، و با لحنی که از پیش برایش مشخص شده است، به سوالات مخاطبان در کامنت‌ها یا پیام‌ها پاسخ دهد.

ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی در فعالیت‌های روزانه‌شان سعی می‌کنند تا محتواهای جدید و با ایده‌های نو تولید کنند. آن‌ها معمولاً با مدیر بخش‌های دیگری مثل مدیر بازاریابی و مدیر روابط عمومی ارتباط مستقیم دارند تا بتوانند کمپین‌های تبلیغاتی خود را متناسب با سیاست‌های کلی کمپانی به پیش ببرند.

ادمین شبکه‌های اجتماعی باید در زمینه شبکه‌های اجتماعی و ترندهای جدید در آن‌ها، تخصص داشته باشد و کارفرمای خود را در جریان آخرین تغییرات و تحولات داغ در صفحات مختلف بگذارد. مطلع بودن بودن از آخرین ترندهای شبکه‌های اجتماعی، اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که پیج‌های کمپانی‌ها و برندها می‌توانند با استفاده از آخرین ترندها و محتواهای داغ شده در شبکه‌های اجتماعی، پست‌ها و محتواهای خود را وایرال کنند و از این طریق، صدای خود را به بخش بزرگی از مخاطبان برسانند.

از دیگر وظایف ادمین شبکه‌های اجتماعی می‌توان به تعیین استراتژی برای رونمایی از محصول جدید، ساخت ویدئوهای تبلیغاتی و اداره کمپین‌های تبلیغات کلیکی اشاره کرد.

دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

کمپانی‌ها یا برندها ممکن است یکی از کارمندان خود را به عنوان مدیر یا ادمین شبکه‌های اجتماعی منصوب کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند یک شخص یا تیم که تخصصش مدیریت شبکه‌های اجتماعی است را از خارج از کمپانی برای اداره شبکه‌های اجتماعی‌شان استخدام کنند.

ادمین پیج اینستاگرام

ادمین یا مدیر پیج اینستاگرام شخصی است که مدیریت پیج یک کمپانی، برند یا یک شخص را در اینستاگرام را بر عهده می‌گیرد. ادمین پیج اینستاگرام می‌تواند یک نفر یا بیشتر باشد و این که ممکن است مدیریت شبکه‌های اجتماعی دیگر را هم بر عهده داشته باشد. که در این صورت به او ادمین شبکه‌های اجتماعی می‌گویند.

مدیر پیج اینستاگرام وظیفه تولید محتوای آن را نیز بر عهده دارد. او باید به صورت منظم، چندین پست و استوری در هفته منتشر کند. ادمین پیج اینستاگرام باید از هشتگ‌های لازم و صحیح در پای پست‌ها استفاده کند تا کاربران بتوانند پیج را از این طریق پیدا کنند.

همچنین او وظیفه دارد تا به کامنت‌ها و پیام‌های مخاطبان در پای پست‌ها و یا در دایرکت پاسخ دهد. خیلی مهم است که لحن مدیر در پاسخگویی مطابق با سیاست‌ها و رهنمودهای کلیِ کمپانی یا برند باشد.

ادمین اینستاگرام باید به دقت‌های پست‌ها و ترندهای محبوب در اینستاگرام را دنبال کند تا بتواند محتوای خوبی برای مخاطبان تولید کند. ضمن این که او باید به قوانین اینستاگرام به صورت کامل مسلط باشد تا خطایی از او سر نزند و موجب تعلیق پیج نشود.

ادمین کانال تلگرام

با توجه به محبوبیت شدید پیام رسان تلگرام در ایران، داشتن یک کانال تلگرامی برای هر کسب و کار و برندی، به یک امر ضروری تبدیل شده است. کسی که وظیفه‌ی مدیریت کانال تلگرامی یک کسب و کار یا برند را بر عهده می‌گیرد، ادمین کانال تلگرام نام دارد.

ادمین یا مدیر کانال تلگرام موظف است تا محتوایی مناسب برای کانال تلگرامی تولید کند و کانال را مرتباً به روز نماید. محتوا و پست‌های کانال تلگرامی باید با این هدف تولید شود که مخاطبان آن را در گروه‌های مختلف فوروارد کنند و از این طریق بیشتر دیده شود و تعداد اعضای کانال بیشتر شود تا صدای برند به مخاطبان گسترده تری برسد. ادمین واتس اپ

ممکن است برخی کسب و کارها یا برندها، یکی از راه‌های ارتباطی خود را واتس اپ اعلام کنند. برخی کسب وکارها از طریق واتس اپ، ثبت سفارش نیز انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، یک شخص مدیریت اکانت واتس اپ و مسئولیت پاسخگویی به کاربران را بر عهده می‌گیرند. به چنین شخصی ادمین واتس اپ گفته می‌شود.

مدیر واتس باید در پاسخگویی به مخاطبان و مشتریان، لحن خود را مطابق با سیاست‌ها و رهنمودهای کلی کسب و کار یا برند منطبق کند.

همچنین ممکن است که کسب و کار یا برند، اقدام به راه‌اندازی یک گروه واتس اپی متشکل از مشتریان وفادار خود بکند. در چنین شرایطی ادمین واتس اپ، مدیریت گروه را نیز بر عهده می‌گیرد و سعی می‌کند تا پاسخگوی همه کاربران در گروه باشد و همچنین از هرج و مرج در گروه جلوگیری می‌کند.

ادمین پیج فیس بوک

فیس بوک به عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در دنیا، مکان بسیار مناسبی برای فعالیت کسب و کارها و برندهاست. بسیاری از کسب و کارها و برندها برای تبلیغ و رساندن صدای خود به مخاطبان، صفجه‌ی فیس بوکی می‌سازند و یک شخص یا تیم را برای مدیریت آن منصوب می‌کنند. چنین شخص یا تیم، عنوان ادمین پیج فیس بوک را یدک خواهد کشید.

مدیر یا مدیران پیج فیس بوک، وظیفه تولید محتوا و انتشار آن‌ها در فیس بوک را بر عهده خواهند داشت. همچنین وظیفه ارتباط با کاربران در ستون کامنت‌ها و همچنین مسنجر فیس بوک، بر عهده آن‌هاست.

ادمین یا مدیر سایت، وظیفه‌ی طراحی، توسعه، نگهداری و رفع مشکل‌های سایت را بر عهده دارد. یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین سایت، ایجاد یک تجربه کاربری امن و عالی برای کاربران و مخاطبان سایت است. طبعاً مدیر سایت باید با اجرای پروتکل‌های امنیتی، پشتیبان گرفتن از سایت، به روز رسانی سایت و رفع مشکلات نرم افزاری سایت آشنایی داشته باشد. پس می‌توان گفت که ادمین وبسایت باید دانش خوبی در زمینه کامپیوتر و طراحی وب داشته باشد.

وظایف ادمین وبسایت

وظایف اصلی ادمین سایت، شامل موارد زیر است:

• کدنویسی وبسایت: ادمین وبسایت باید با زبان‌های برنامه نویسی لازم برای طراحی سایت مثل HTML و جاوا آشنایی داشته باشد و بتواند کدنویسی بخش‌های مختلف وبسایت را انجام دهد.

• همکاری با تیم‌های دیگر برای توسعه وبسایت: مدیر وبسایت باید همکاری و ارتباط منسجمی با تیم‌های دیگر (مثل تیم بازاریابی و تیم تولید محتوا) داشته باشد تا بتواند وبسایت را به بهترین نحو اداره کند.

• آشنایی با ابزارهای سئو: ادمین وبسایت باید با ابزارهای مختلف سئو برای استخراج آمارها و ارائه گزارش‌های تحلیلی از آن آشنایی داشته باشد. گزارش‌های تحلیلی از آمار بازدید سایت می‌تواند تأثیر تعیین استراتژی و سیاست‌های مختلف را نشان دهد.

• رفع مشکلات سایت: مدیر وبسایت موظف است تا مشکلات فنی وبسایت را در صورت وقوع، به موقع و سریع حل نماید.

در واقع اگر شما هم به دنبال آموزش ادمینی هستید یا قصد دارید یک ادمین آموزش دیده حرفه ای را استخدام کنید پیشنهاد ما باتیس گرفی می باشد ، چرا که با مجرب ترین تیم خود بهترین خدمات را ارائه می دهند.

 

 

 

‫5 دیدگاه ها

  1. چه مقاله کاملی! به نظرم خیلی خوب توضیح دادین که ادمین بودن فقط نشستن پشت کامپیوتر نیست و درآمدش هم به مهارت و تجربه بستگی داره.

  2. خیلی جالب بود! فکر نمی‌کردم درآمد ادمین‌ها اینقدر متغیر باشه و اینکه چه مهارت‌هایی توی رشدشون تأثیر داره. واقعاً نکات کاربردی رو گفتید.

  3. خیلی خوب گفتید! همیشه برام سوال بود که درآمد ادمین‌ها چجوریه و چه مهارت‌هایی باید داشته باشن. حالا با این مقاله فهمیدم که خیلی بیشتر از فقط مدیریت یه صفحه است!

  4. ممنون بابت توضیحات خوبتون! فکر می‌کردم ادمینی فقط پست گذاشتنه، ولی حالا فهمیدم چقدر مهارت‌های مختلف مثل ارتباط‌گیری و مدیریت محتوا مهمه. درآمدش هم خوب به نظر میاد!

  5. خیلی عالی بود، مرسی از توضیحاتتون! تا قبل از خوندن این مطلب فکر می‌کردم ادمینی یه شغل ساده‌ است، ولی حالا می‌دونم که با مهارت‌های درست میشه درآمد خیلی خوبی داشت.