بین المللی

درخواست جمهوری‌خواهان از دولت بایدن: به مذاکرات وین پایان دهید

روزنامه دیلی کالر گزارش می دهد که پیش از این نامه نامه ای از جیمز کومر، یکی از اعضای ارشد کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است. گلن گراتمن، عضو ارشد کمیته امنیت ملی و ویرجینیا فاکس، نماینده کارولینای شمالی و سایر اعضای کمیته نظارت جمهوری خواه نیز کومار را همراهی کردند.

در این نامه، جمهوری خواهان آمریکایی به دنبال این بودند که بایدن به دنبال احیای معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای (CTBT) باشد.

در این نامه آمده است: مذاکرات جاری با ایران این نگرانی را ایجاد کرده است که چرا دولت می خواهد با کشوری که دشمن منافع آمریکاست و دلار به مالیات دهندگان می پردازد، برخورد کند.

جمهوری خواهان در این نامه به دولت این کشور خواستار پایان دادن به مذاکرات با ایران هستند.

آنها همچنین مدعی شدند که مذاکره با ایران جان آمریکایی ها و سایر کشورهای جهان را به خطر می اندازد.

در ادامه این نامه آمده است: با استیضاح رئیس جمهور، کنگره در جریان است و در جریان هر گونه ابتکار یا مذاکره با ایران به ویژه برنامه هسته ای، سؤالاتی در مورد کنار گذاشتن اعضای اصلی مذاکره کنندگان از برجام داریم. وزارت امور خارجه ما یک دولت داریم.

این نمایندگان جمهوری خواهان در نامه ای به درخواست کننده، اطلاعاتی به ویژه از تلاش های بایدن برای احیای برجام و حضور «رهبر هسته ای منع گسترش سلاح های هسته ای» تا ششم فروردین ماه ارائه کردند.

311311