سلامت و دانش

درمان کرونا در پیک ششم چقدر آب می‌خورد؟

بیمه سلامت و خدمات بیمه سازمان بیمه سلامت نحوه حفظ پوشش بیمه درمان کرونا و به اشتراک گذاشتن بیمار و بیمه را توضیح می دهد.

مهدی رضایی در گفت وگو با ماه نیوزوی با تاکید بر اینکه درمان تزریقی شامل بیمه نیز می شود، گفت: این داروها از سال نهم به عنوان پوشش بیمه سلامت محسوب می شوند. اخیرا بر اساس لایحه شورای عالی بیمه حتی پوشش بیمه ای این داروها افزایش یافته است. در واقع در موارد قبلی پوشش موقت این داروها در قالب بیمه سهم 3 درصد و بیمه سهم 3 درصد بیماری بوده که حتی این پوشش به 2 درصد رسیده است. در مورد ساس، پوشش در ابتدا 3 درصد با فرانسوی بود.

وی با تاکید بر اینکه این پوشش های بیمه ای بر اساس پروتکل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت اخیرا آخرین دستورالعمل های علمی را با عنوان دستورالعمل های جدید (شماره 2) تحت عنوان راهنمای تشخیص و درمان منتشر کرده است؛ قبول دارم. تعهدات ما شامل موارد خارج از پروتکل پیشنهادی نمی شود.

وی درباره هزینه تزریق داروی تزریقی به بیمار گفت: بر اساس آخرین قیمت تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو برای هر دوز دارو، مبلغ تقریباً 5000 تومان در روز درمان (تزریق 2 آمپول) است. حق امتیاز برای بیماران 1 هزارم است و مابقی برای بیمه درمانی است. البته در دو روز آخر درمان علمی، سه روز ممنوعیت درمان درمانی نیز وجود دارد که زمان را بین 2 تا 3 روز تغییر می دهد.

رضایی با بیان اینکه هزینه تزریق این داروها برای بیماران به شرح زیر است، بیان کرد: پوشش ما برای بیماران بستری است و از این رو تمامی خدمات ارائه شده توسط دولت برای بیماران بیمار در بخش دولتی بر اساس تعرفه 3 درصد محاسبه می شود. البته توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب علاوه بر داروی رامسویر می توانند داروهای دیگری نیز مصرف کنند که بر اساس این قانون مشمول همان نسبت این داروها می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان کرونا در هر بیمار متفاوت است، تصریح کرد: هزینه بسته هر بیمار با توجه به شرایط متفاوت است و نیاز بیمار به مراقبت ویژه در بستر بیشتر خواهد بود. میانگین هزینه حدود 1 میلیون تومان است که 1 درصد آن را خودمان و 2 درصد آن را مریض می پردازیم. البته در بخش خصوصی مبنای حسابداری بیمه بر اساس تعرفه دولتی است و تفاوت بخش خصوصی با دولتی بیمار است. یافتن خدمات در بخش خصوصی به 1 درصد هزینه بیماران و سقف 1 درصد بیمه محدود می شود.

وی همچنین گفت: بر اساس آخرین محاسبات بیمه سلامت بیش از یک میلیارد تومان برای درمان کرونا هزینه کرده است.

وی همچنین گفت: پوشش آزمون پزشکی قانونی نیز تحت پوشش بیمه است و این آزمون در مراکز دانشگاه های دولتی و همچنین به زبان فرانسه به صورت رایگان انجام می شود. در مراکز خصوصی، وزارت بهداشت هزینه این آزمایشات را با تعرفه 3 درصد هزینه ما تایید می کند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: کرونا بیماری جدیدی است که ایجاد محیطی سالم را هم برای مردم و هم برای جامعه سخت کرده است اما آزمایشی بوده است. بزرگترین درسی که در گذشته گرفته ایم این است که شاهد مصرف مواد مخدری بوده ایم که هم از نظر ایجاد عوارض و هم به خاطر بیمه برای مردم مضر بوده است. طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت در پروتکل های درمانی خود اصلاحی را انجام داده است که انشاالله در بسته های ششم بسته های پیش آزمایشی به درستی و در راستای کاهش مصرف داروهای ضد ویروسی از آن استفاده خواهیم کرد. ، ما نه تنها به سیستم بهداشت عمومی آسیب خواهیم رساند.

انتهای پیام