نماد سایت ماه نیوز

دستگاه آسیاب پلاستیک چیست و چه مزایایی دارد؟

کار اصلی دستگاه آسیاب پلاستیک بازگرداندن مواد پلاستیکی به چرخه بازیافت می باشد. پس در بازیافت پلاستیک و ضایعات آن، یکی از مراحل اولیه استفاده کردن از دستگاه آسیاب می باشد؛ به همین دلیل از ارزش بالایی برخوردار است. زیرا امروزه استفاده از مواد پلاستیکی زیاد شده و استفاده از این دستگاه همه گیر شده است.

انواع دستگاه اسیاب پلاستیک

با توجه به مواردی که گفته شد استفاده از دستگاه آسیاب پلاستیک برای بازیافت اولیه مواد پلاستیکی بسیار مورد نیاز است. با استفاده از این دستگاه مواد پلاستیکی به آسانی خرد و آماده برای مصارف کارگاه ها می باشند که به این مواد پرک پلاستیک می گویند. دستگاه آسیاب دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد:

دستگاه آسیاب چکشی:

این دستگاه از چکش بسیار سنگینی برخوردار است که همانند آسیاب یا هاون بزرگ عمل می کند و با ایجاد ضربه روی پلاستیک ها، آن ها را به قطعات بسیار ریزی تبدیل می کند.

دستگاه آسیاب شمشیری:

در دستگاه آسیاب شمشیری بعد از ورود مواد پلاستیکی به محفظه مخصوص، مواد با تیغه های تیز دستگاه با سرعت بسیار زیادی خرد می شوند، این فرآیند همچون یک خردکن برقی می باشد!

از دستگاه های آسیاب برای تامین مواد اولیه کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، بدین صورت که مواد پلاستیکی توسط دستگاه بسیار ریز شده و سپس مواد حاصل به کارخانه ها منتقل می شوند. این دستگاه ها از مصرف برق بسیار کمی برخوردارند از این رو بسیار اقتصادی هستند. همچنین کار با این دستگاه ها بسیار آسان و راحت می باشد.

ظرفیت دستگاه آسیاب پلاستیک

به طور معمول ظرفیت دستگاه اسیاب پلاستیک از 200 تا 1200 کیلوگرم بر ساعت می باشد. دستگاه های با توان پایین تر مورد استفاده برای ریزتر کردن ذرات ریز پلاستیک می باشند. هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر رود این امکان فراهم می شود تا هر اندازه پلاستیک را بتوان درون این دستگاه ها خرد کرد.

مشخصات دستگاه های آسیاب پلاستیک

برای آسیاب کردن پلاستیک ها توسط دستگاه، ابتدا باید بدانید چه نوع پلاستیکی قرار است استفاده کنید. بطور مثال برای پلاستیک های بسیار محکم نیاز است از دستگاه های قوی برای اینکار استفاده کنید.

بطور کلی دستگاه آسیاب پلاستیک برای انواع نایلون، گونی، سبد، پت، پالت، تسمه، بادی، باطری و … مورد استفاده قرار می گیرد.

برای آسیاب کردن پلاستیک های نرم باید از دستگاه های آسیاب شمشیری و برای پلاستیک های محکم از دستگاه آسیاب چکشی استفاده کنید و همانطور که گفته شد به ظرفیت دستگاه هم توجه کنید.

ویژگی های دستگاه آسیاب پلاستیک:

پلاستیک یکی از مواد بازیافتی می باشد که در جهان بسیار مهم است. اغلب کشورهای صنعتی و بزرگ در دنیا بازیافت پلاستیک را برای حفظ محیط زیست به صورت جدی پیگیری می کنند. در ایران هم این مسئله بسیار در حال رشد است و مراکز زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. به همین دلیل دستگاه آسیاب پلاستیک یکی از اجزای بسیار مهم در زمینه بازیافت انواع پلاستیک به شمار می رود.

دستگاه آسیاب پلاستیک

هنگام خرید دستگاه آسیاب صنعتی به یک سری موارد توجه داشته باشید:

برای بازیافت پلاستیک به بهترین شکل ممکن، باید محصولی خریداری شود تا از هر لحاظ پاسخگوی نیاز شما باشد. به همین دلیل باید ابتدا به نوع پلاستیک مصرفی دقت کنید. بطور مثال باید بدانید جنس پلاستیک نرم است یا سخت؟ دانستن این مطلب باعث می شود تا در انتخاب محصول خود دقیق تر باشید. همچنین جنس تیغه های دستگاه بسیار مهم است تا بتواند عملکرد مطلوبی را به شما ارائه دهد.

از دیگر مسائل مهم در زمینه این است که چه دستگاه با چه نوع عملکردی را انتخاب می کنید. در بازار انواع دستگاه های آسیاب در مدل های چکشی، شمشیری، قیچی وار و … وجود دارند که شما بر اساس نیاز خود باید محصول مورد نظر را انتخاب و اقدام به ثبت سفارش کنید.

 دستگاه آسیاب ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

از سوالات بسیار مهم شما این است که برای خرید دستگاه آسیاب، نمونه ایرانی که تولید داخل خودمان است را انتخاب کنید یا نمونه های خارجی را؟ دستگاه های آسیاب ایرانی از نظر کیفیت و کاربرد بسیار عالی می باشند و از لحاظ کاربرد با محصولات خارجی یکسان می باشند. مزیتی که دستگاه های تولید داخل دارند امکان گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات می باشد که خیال خریدار را بعد از خرید راحت می کند، که این مورد در نمونه های خارجی وجود ندارد.

برای خرید مستقیم و بدون واسطه دستگاه آسیاب پلاستیک می توانید از طریق اینترنتی از شرکت های تولیدکننده این محصول که معتبر هستند اقدام به خرید کنید. خرید اینترنتی امروزه در سراسر کشور بسیار رایج است و در صورتی که فروشگاه معتبر باشد، می توانید لذت آسانی خرید اینترنتی را تجربه کنید.

دستگاه آسیاب صنعتی

نوین آسیاب با 15 سال سابقه در زمینه تولید دستگاه های آسیاب صنعتی، توانسته است بهترین محصول را با مشخصات مد نظر مشتری، با کیفیت بالا و عملکرد عالی طی این سالها در اختیار مردم قرار دهد.

دلایل برتری نوین آسیاب از سایر رقبا به شرح زیر است :

همچنین نوین آسیاب با آبکاری و سخت کاری شفت یا روتور دستگاه های آسیاب خود باعث افزایش طول عمر دستگاه آسیاب پلاستیک شده است.

شما میتوانید انواع محصولات را در سایت نوین آسیاب مشاهده کنید و همچنین از رزومه درخشان این مجموعه برای اطمینان خاطر دیدن کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات نوین آسیاب و جهت مشاوره و اقدام به ثبت سفارش می توانید به سایت نوین آسیاب مراجعه نمایید. دستگاه آسیاب پلاستیک به عنوان یکی از دستگاه‌های بازیافت کننده، در فرآیندهای بازیافتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه روز به روز تقاضای به کارگیری محصولات پلاستیکی بیشتر می‌شود، توجه به راهکارهای نوین در راستای تولید کالاهای پلاستیکی، می‌تواند نقش مهمی در حفظ محیط زیست و بهبود چرخه تولید داشته باشد.
در میان چرخه‌های مربوط به بازیافت کالاهای پلاستیکی، یکی از اولین مراحل مرتبط با تخریب محصول و ایجاد زمینه‌های تولید است. این مرحله می‌تواند به وسیله انواع مختلف صورت بگیرد که در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری در خصوص چیستی، انواع و کاربرد دستگاه آسیاب پلاستیک پرداخته شده است.

کاربرد دستگاه آسیاب پلاستیک

از آنجایی که بازیافت به واسطه کالاهای دور ریز حاصل می‌شود، مواد اولیه‌ای که برای محصولات بازیافتی تعریف می‌شوند، از همین کالاهای دور ریز خواهند بود که به شکل‌های مختلف و به وسیله دستگاه‌های مخصوص به همین کار، امکان بازیافت حاصل می‌شود. حال همانطور که در رابطه با فرایند بازیافت گفته شد، کاربرد و هدف استفاده از دستگاه آسیاب مورد بحث، در حوزه تولید مواد اولیه محصولات بازیافتی است. در واقع به واسطه یک دستگاه آسیاب، می‌توان به شیوه های مختلف، محصول پلاستیکی را دچار تخریب کرد و از آن در جهت تولید کالای جدید بهره گرفت.
در حالت کلی، بیشتر کاربرد دستگاه آسیاب پلاستیک، در خصوص آسیاب محصولاتی چون انواع نایلون، گونی، پالت، سبد، تسمه، باطری و مواردی از دست خواهد بود. با این توصیف، کاربرد دستگاه آسیاب پلاستیک به وضوح قابل فهم می‌باشد؛ اما مسئله مهم، در خصوص انواع و ویژگی‌هایی است که روی کاربرد و نحوه استفاده از این دستگاه آسیاب، موثر واقع می‌شود. به همین دلیل در ادامه، بیشتر به خصوصیات و نوع دستگاه آسیاب پلاستیک پرداخته شده است.

انواع دستگاه آسیاب پلاستیک

با توجه به کاربردی که برای دستگاه‌های آسیاب تعریف شد، انواع مختلفی که این دستگاه‌ها دارند، می‌تواند شامل دستگاه آسیاب شمشیری و چکشی باشد. هر یک از این دو نوع، به شکل‌های مختلفی عمل می‌کنند و در نتیجه می‌توانند ماده اولیه را به طرز متفاوتی آماده کنند. همچنین حوزه کاربرد این انواع، متناسب با نوع پلاستیکی است که مورد بازیافت و تخریب قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های دستگاه آسیاب پلاستیک

در طراحی و ساخت دستگاه آسیاب، با توجه به حجم فعالیتی که دارد، برخی مولفه‌ها و فاکتورها در نظر گرفته می‌شود که هر کدام از این مولفه‌ها، در جایگاه خود روی عملکرد دستگاه موثر واقع می‌شوند. برای مثال، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که برای آسیاب پلاستیک در نظر گرفته می‌شود، در خصوص ظرفیت تعریف شده برای این دستگاه است.
دستگاه‌های آسیاب، می‌توانند از ظرفیت 200 تا 1200 کیلوگرم بر ساعت، پشتیبانی کنند. در نتیجه برای آسیاب محصولات پلاستیکی با حجم و مقاومت بالا، نیاز به در نظر گرفتن توان بیشتر مطرح خواهد بود. در غیر این صورت برای آسیاب محصولات کوچک، می‌توان از توان کم‌تر بهره گرفت. همچنین در نظر داشته باشید که توجه به قدرت دستگاه، متناسب با مقاوت پلاستیک در نظر گرفته می‌شود.

مزایای دستگاه آسیاب پلاستیک

با توجه به اینکه امروزه به دلایل زیست محیطی، بحث بازیافت پررنگ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، دستگاه‌های مورد استفاده در فرایندهای بازیافتی، می‌توانند نقش مهمی در حفظ محیط زیست داشته باشند. همچنین به وسیله بازیافت، می‌توان فرایند تولید را به صرفه‌جویی رساند و از تولید مواد اولیه بیشتر و مصرف بیشتر مواد نفتی، جلوگیری کرد. این مزایا بیشتر در حوزه‌های محیط زیستی خود را نمایان می‌کنند.
علاوه بر مزیت‌های طبیعت محور، لازم به ذکر است که دستگاه آسیاب پلاستیک، مصرف برق کمی دارد و این جهت گزینه مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود‌. همچنین در طراحی دستگاه آسیاب، امنیت جزء اصلی‌ترین مولفه‌ها تعریف شده است تا از هر گونه خطر هنگام کار با دستگاه جلوگیری شود. بنابراین نیازی به نگرانی از بابت پرتاب خرده‌های پلاستیک نخواهد بود.
با استفاده از دستگاه آسیاب پلاستیک، نیازی به نیروهای انسانی چندان زیادی نیست که در این حالت کارخانه‌ها می‌توانند از نیروی انسانی کمتری در فرایندهای مختلف بهره بگیرند.

با توجه به رشد هر چه بیشتر صنعت بازیافت کالاهای پلاستیکی، وجود یک دستگاه آسیاب پلاستیک باکیفیت، می‌تواند به افراد در تولید کالاهای بازیافتی با هزینه کم‌تر و کیفیت بهتر، کمک کند.

شرکت تکساز صنعت توانسته است با کمک متخصصین فارغ التحصیل از دانشگاه بین المللی صنعتی شریف این محصول را با ویژگی های منحصرفرد تولید و تحولی چشمگیر در زمینه بازیافت پلاستیک و زباله به وجود آورد.برای اطلاعات بیشتر در خصوص محصول کنید.

 

خروج از نسخه موبایل