سلامت و دانش

دستگاه توانبخشی ریه ایرانی در فاز کارآزمایی بالینی/امکان بازتوانی ریه بیماران کرونایی مهیا شد

دستگاه توانبخشی تنفسی یکی از شرکت های فناور مندرج در طرح جامع علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد و به گفته محققان این طرح، این دستگاه برای توانبخشی ریه موثر خواهد بود.

محمدرضا شهابی از پژوهشگران این پروژه در گفت وگو با ماه نیوزوی گفت: افرادی که از بیماری های تنفسی یا بیماری های عروق ویروس کرونا قلب رنج می برند پس از مدتی باید از دستگاه های تنفسی و تنفس مصنوعی استفاده کنند.

وی گفت: بیماران معمولا با استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی توانایی تنفس را از دست می دهند.

شهابی جزئیات این دستگاه را تشریح و یادآور شد: این دستگاه در مرحله بازدم، عضلات دیافراگم و سایر عضلات درگیر در تنفس فرد را تحریک الکتریکی می کند.

وی با بیان اینکه تحریک الکتریکی سیستم تنفسی را تقویت می کند، خاطرنشان کرد: اکثر بیماران پس از یک دوره تنفس مصنوعی، عملکرد ریه خود را از دست می دهند و به دلیل از دست دادن توانایی تنفس جان خود را از دست می دهند. اما این دستگاه توانایی تنفس طبیعی این بیماران را باز می گرداند و ریه ها روز به روز توانایی خود را باز می یابند.

این محقق با بیان اینکه این دستگاه می تواند مرگ افراد متصل به دستگاه تنفس مصنوعی را تا 50 درصد کاهش دهد، افزود: این دستگاه قابلیت قرار گرفتن در طرح های جامع علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دارد و در حال حاضر در فاز بالینی قرار دارد. آزمایش.”

انتهای پیام/