نماد سایت ماه نیوز

دلار بخریم یا نه؟ – ماه نیوز

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار دلاری و مسکن به اوج قیمت رسیده اند ، گفت: ارزش دلار دلار می تواند به 23 هزار تومان برسد. نرخ اصلی دلار 20 هزار تومان بود که می تواند بین 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان در نوسان باشد.

وی ادامه داد: بودجه پایانی سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد آن 20 درصد بیشتر از این نرخ است. عزیزم زیر 15 هزار تومن توجیهی نداره.

وی گفت: “در پایان دسامبر و ابتدای ژانویه ، پایان سال مالی چین نزدیک می شود و سال جدید نزدیک می شود ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار دلار کاهش است. همچنین ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر سقوط قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران مانع افزایش ارزش دلار تا پایان سال خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان بهبود خود رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که نمی توان همه روند سهم بازار سرمایه را پیش بینی کرد.

کریم زاده سرانجام گفت: خرید دلار تا پایان سال توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی با ارز 4200 در حال حذف هستند. تنها محصول نفتی که افزایش قیمت نداشته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بهتر می شود. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

خروج از نسخه موبایل