معرفی کسب و کار

دلیل کندی پیشخوان وردپرس و روشهای رفع آن

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به طور منظم سایت وردپرس خود را مدیریت می کنید و نگران سرعت پایین داشبورد وردپرس هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا بهترین راه های افزایش سرعت داشبورد وردپرس را بدانید. راه حل های پیشنهادی کاملا کاربردی بوده و پس از اجرای آنها مطمئناً تاثیر مثبت افزایش سرعت مدیریت سایت وردپرسی خود را خواهید دید. این راهنما 8 راه حل عملی برای مشکل سرعت پایین ارائه می دهد تا سایت شما را تا حد امکان سریعتر کند.

چه چیزی باعث کاهش سرعت صفحات مدیریت وردپرس می شود؟

نمی توان دقیقاً گفت که چه چیزی باعث می شود صفحه مدیریت شما به کندی بارگذاری شود، اما در زیر برخی از عوامل رایجی که بر سرعت بارگیری صفحه مدیریت شما تأثیر می گذارند آورده شده است:

بار سرور زیاد یا کیفیت پایین

از ابزارهای سنگین و توسعه یافته استفاده کنید

استفاده از نسخه های قدیمی PHP در هاست

Heartbeat API این ویژگی وردپرس از نسخه 3.6 اضافه شده است تا کارهای جالب زیادی انجام دهد و وردپرس را فعال کند، به عنوان مثال اگر یک پست وردپرس را ویرایش کنید، Heartbeat به شما اطلاع می دهد که سایر کاربران کنترل را در دست دارند. ارسال پست اما در نهایت، این موضوع وردپرس در صفحه مدیریت سایت منسوخ شد.

1. از هاست مناسب استفاده کنید

اگر از هاست آسیب پذیر استفاده می کنید، حتما آن را تغییر دهید یا ارتقا دهید. پیشنهاد می شود خدمات هاست را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا همیشه مطمئن باشید که سرعت پایین داشبورد وردپرس شما مربوط به سرور نیست. اگر از cPanel استفاده می کنید، طبق تصویر زیر بررسی کنید که هاست شما چقدر منابع مصرف می کند. اگر کنترل پنل هاست شما دایرکت ادمین، پلسک و غیره است، می توانید از پشتیبانی سرور درخواست کنید. اگر پس از بررسی منابع سرور، بار بالای هاست و سرور تشخیص داده شد و بیش از 60 درصد از منابع هاست مصرف شد، حتما با پشتیبانی هاست تماس بگیرید تا وضعیت هاست خود را بررسی کنید. در هاست موهان سرورها توسط تیم مانیتورینگ به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته بررسی و نظارت می شود و در صورت بروز مشکل سریعاً آن را برطرف می کنند.

2. افزونه وردپرس کند را شناسایی کنید

خرابی افزونه ها منابع زیادی از هاست شما را مصرف می کند و بر سرعت نگهداری سایت وردپرس تاثیر منفی می گذارد. برای نظارت بر افزونه وردپرس می توانید از افزونه Query Monitor استفاده کنید. در واقع وقتی وردپرس خام را نصب می کنید، پنل وردپرس با سرعت بسیار بالایی بارگذاری می شود و تاخیری در آن مشاهده نمی کنید، اما پس از مدتی و نصب افزونه های مختلف، سرعت سیستم وب سایت شما کاهش می یابد و شما را آزار می دهد. ، گیجی برای هر تغییر سایت نیازی به نصب افزونه جداگانه ندارید. بهترین راه استفاده از کدهای آماده یا کمک گرفتن از یک توسعه دهنده است. هرچه تعداد پلاگین های وردپرس کمتر باشد، صفحات مدیریت سایت شما سریعتر بارگذاری می شوند. ما همچنین توصیه می کنیم که افزونه ها را از سایت های قابل اعتمادی مانند zhaket دریافت کنید.

دلیل کندی پیشخوان وردپرس و روشهای رفع آن
دلیل کندی پیشخوان وردپرس و روشهای رفع آن

3. از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

وردپرس با PHP ساخته شده است، اما نسخه دقیق PHP که سایت شما استفاده می کند بستگی به نسخه PHP نصب شده روی سرور شما دارد. علاوه بر ایمن بودن، تیم اصلی وردپرس کاربران وردپرس را تشویق می‌کند تا به آخرین نسخه PHP به‌روزرسانی شوند، زیرا نسخه‌های جدیدتر PHP بهتر از نسخه‌های قدیمی‌تر کار می‌کنند. به عنوان مثال در مثال زیر می توانید عملکرد نسخه php را مشاهده کنید. می بینیم که PHP 7.3 می تواند بیش از 3 برابر بیشتر درخواست ها را در هر ثانیه نسبت به نسخه PHP 5.6 در وردپرس 5 انجام دهد.

4. استفاده از لوازم جانبی مانیتور

همانطور که گفته شد، Heartbeat API به صورت زنده در بالای وردپرس اجرا می شود و به طور مداوم بر جنبه های مختلف وردپرس نظارت می کند و به مواردی مانند ذخیره سازی محتوای تولید شده به صورت خودکار توسط Heartbeat و قفل کردن قالب ها برای حذف کمک می کند.از سوی دیگر، به مدیریت سایت خود نیز کمک می کند. قلب هر 15 ثانیه یکبار می تپد و درخواست می شود. اگر از افزونه WP Rocket استفاده می‌کنید، می‌توانید کنترل بیشتری روی ویژگی ضربان قلب داشته باشید یا آن را در تنظیمات افزونه خاموش کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

5. پاکسازی پایگاه داده (عمدتا فروشگاه های ووکامرس)

با گذشت زمان، پایگاه داده وردپرس با داده های غیر ضروری پر می شود. این امر در فروشگاه‌های WooCommerce رایج است، جایی که اطلاعات قدیمی زیادی در پایگاه داده جمع می‌شود و عملکرد سایت و البته مدیریت سایت را کاهش می‌دهد. بسیاری از اطلاعات اضافی را می توان با خیال راحت بدون تأثیر منفی بر وب سایت شما حذف کرد.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.