نماد سایت ماه نیوز

دمنوش گیاهی قارچ گانودرما 111

قارچ گانودرما و خواص دم نوش گانودرما چیست؟ در این مقاله به خواص و نیز به نحوه‌ی دم کردن قارچ گانودرما خواهیم پرداخت.این قارچ در اکثر کشورهای اروپای مرکزی و شمالی یافت می‌شود و در بریتانیا و ایرلند بیشتر از جاهای دیگر وجود دارد.هم‌چنین در چین، کره و ژاپن صدها سال است که در طب سنتی آن منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. چینی‌ها آن را نماد شانس و سلامتی می‌دانند.یشترین حالتی که می‌توان آن را یافت در بدنه‌ی درختان سقوط کرده یا بریده شده، خصوصاً در پای درختان راش و بلوط است. در بین شاخه‌های بزرگ در گروه‌های چندگانه نیز دیده می‌شود و شکل پرانتز دارد.

خواص قارچ گانودرما

تمام منابع موجود در معجزه آسا بودن این قارچ اتفاق نظر دارند. تقریباً شفا دهنده‌ی اکثر بیماری‌های اصلی و خطرناک است.

این قارچ حدوداً 400 ماده‌ی مغذی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: کلسیم، پتاسیم، فسفر، استرول‌های گیاهی، تری‌ترپن‌ها، بتا گلوکان و پلی ساکارید.

یکی از مهم‌ترین تحقیقات راجع به خواص قارچ گانودرما در دانشگاه «لیورپول» انگلستان انجام شده که طیِ آن برخی از خواص شفابخش آن مورد تأیید قرار گرفته است.زگیل تناسلی از بیماری های ویروسی شایع میان افراد است که از طریق تماس جنسی انتشار می یابد. تاثیر قهوه گانودرما در درمان زگیل تناسلی از موثرترین داروهای گیاهی شناخته شده برای درمان ریشه ای و قطعی زگیل تناسلی است. در واقع این محصول از قهوه حاوی آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که با تقویت سیستم ایمنی باعث از بین رفتن ویروس زگیل تناسلی می شود و آن را از بین می برد.

برخی از این خواص ثابت شده‌اند و برخی نیاز به بررسی بیشتری دارند؛ مهم‌ترین خواص تجربه‌شده‌ی این قارچ عبارتند از:

استفاده از قهوه برای تقویت قوای جنسی در طب سنتی مسبوق به سابقه است. قهوه گانودرما برای زود انزالی  و تقویت قوای جنسی راه حل خیلی عالی است.

رفع خارش: این قارچ، خارش‌های ناشی از حساسیت را به خاطر خاصیت ضد آلرژی خود درمان می‌کند.

عوارض مصرف قارچ گانودرما

با این‌که عارضه‌ی مشخصی برای مصرف این قارچ ذکر نشده ولی برای احتیاط از مصرف آن در موارد در پی آمده خودداری کنید:

طرز مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما قابل مصرف به‌طور پخته، آب‌پز و هم‌چنین پودر است. طعم آن به‌تنهایی تلخ است. گاهی از عصاره‌ی آن برای درمان زخم‌ها یا جوش‌ها (به‌صورت له کردن و قرار دادن آن بر روی جوش صورت) نیز استفاده می‌شود. البته باید در این موارد با پزشک پوست و مو مشورت کنید.

مصرف آن به شکل عصاره چندان رواج ندارد. رایج‌ترین روش استفاده از آن خشک کردن و آسیاب کردن این قارچ و مصرف پودر آن همانند دم کردن قهوه است.

برخی افراد نیز تکه‌هایی از این قارچ را به غذای خود اضافه می‌کنند.

معمولاً میزان مصرف آن در شبانه‌روز از کم‌تر از دو گرم تا 9 گرم است. گفته شده که بهتر است که در روز در یک نوبت و در هنگام صبحانه مصرف شود.

در صورت داشتن هرگونه ناراحتی یا بیماری و یا طی کردن دوره‌های درمانی؛ پیش از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

قارچ گانودرما در قهوه: قارچ گانودرما دارای طعم خوبی نیست و آن را با انواع دم‌کرده‌های دیگر از جمله قهوه، چای سبز و چای ترش مصرف می‌کنند.

برخی معتقد هستند که ترکیب این قارچ با سایر مواد و بخصوص مواد کافئین دار اثر آن را تضعیف می‌کند. توضیح این نکته ضروری است که این موضوع به‌طورعلمی ثابت و یا رد نشده است.

دمنوش گانودرما: پودری که از خشک شده‌ی این قارچ به دست می‌آید برای تهیه‌ی دم نوش گانودرما مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن گانودرما همانند تهیه‌ی قهوه انجام می‌شود.

 

قهوه گانودرما

قهوه گانودرما نوعی نوشیدنی است که به صورت پودر فوری یافت می شود. این قهوه حاوی پودر قهوه و عصاره قارچ گانودرما است و همانطور که می دانید، قارچ گانودرما خواص درمانی بی شماری دارد و امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. قهوه گانودرما دکتر بیز برای ترک اعتیاد یکی ازموارد استفاده از این قهوه است .

خواص گانودرما برای دیابت

قارچ گانودرما علاوه بر خاصیت مشابه انسولینی که دارد به پانکراس نیز کمک می کند تا انسولین مورد نیاز بدن را تولید کند. همچنین جذب انسولین را در بدن به حداکثر خودش می رساند. بنابراین با توجه به نتایج این تحقیقات قارچ گانودرما علاوه بر این که می تواند در کنترل دیابت نقش بسیار موثری داشته باشد، از طرف دیگر می‌تواند راهی برای درمان آن نیز باشد.

 

خروج از نسخه موبایل