سلامت و دانش

دو داروی جدید ایرانی درمان اعتیاد در راه است/ادعای کنترل مصرف مجدد در معتادان

طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر ، میلیون ها نفر از جمعیت فعال کشور ، یعنی حدود٪ از جمعیت فعال کشور ، درگیر مصرف مواد مخدر هستند ، اما دلایل استفاده از آنها متفاوت است ، با مدیرکل درمان و حمایت از حمایت اجتماعی گفت: “هر کس یک درمان خاص برای درمان اعتیاد فرد مناسب است ، بنابراین باید درمان های دارویی و غیر دارویی وجود داشته باشد” ، از توسعه دو روش درمانی جدید اعتیاد به گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش ماه نیوز ، همانطور که دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 1998 اعلام کرد ، 2.8 میلیون معتاد معتاد و 1.8 میلیون نفر مصرف کننده تفریحی ، یک میلیون میلیون نفر از جمعیت فعال کشور ، 5 درصد از جمعیت فعال داریم. است.

داروهایی که برای معالجه افراد مبتلا به اعتیاد به اپیوئید در کشور استفاده می شود محدود به داروهایی مانند متادون و شربت تریاک است. به گفته مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، بیش از 90٪ درمان های دارویی در کشور با متادون انجام می شود ، در حالی که در کشورهایی مانند ایالات متحده و فرانسه برعکس است ، یعنی France 80 ٪ درمان و 85٪ در ایالات متحده. بیشتر بوپرونورفین تحت درمان است و در همین راستا ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از افزایش و کاهش تولید بوپرونورفین توسط شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند.

سیاستی برای کاهش اعتیاد به متادون و حرکت به سمت روش های درمانی جدید

این موضوع را دنبال کنید رضا تويشركنش – مديركل درمان و مددكاري اجتماعي ستاد مبارزه با مواد مخدر وی به ماه نیوز گفت: “استراتژی دبیرخانه اداره کل ستاد درمان و مبارزه با مواد مخدر متنوع سازی روش های درمانی بر اساس شواهد علمی و اثبات شده است.” این دارو به دو تا سه دارو شامل متادون و تریاک محدود می شود. شربت. در حال حاضر ، استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که در ابتدا وابستگی به متادون را کاهش دهد و درمان را به سمت درمان های جدید سوق دهد. به طور خاص ، استفاده از بوپرونورفین و بوپرنورفین-نالوکسون.

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره داروی بوپرونورفین بیشتر می گوید: این دارو یک داروی آگونیست برای درمان اعتیاد به مواد مخدر و درمان اعمالی مانند تریاک است. بوپرونورفین و ترکیبات آن مانند بوپرونورفین ، نالوکسان و … سالهاست که در جهان و ایران مورد استفاده قرار می گیرد ، اما این مشکل به دلیل مسائلی از جمله هزینه دارو است که گرانتر از شربت تریاک و متادون است. ، و همچنین عدم آشنایی پزشکان معتاد با بوپرونورفین و اعتیاد کم معتادان به آن (زیرا متادون علائم را به میزان زیادی کاهش می دهد) ما در درمان اعتیاد به متادون راه طولانی را طی کرده ایم.

در ایران 90٪ اعتیاد با متادون درمان می شود

تويشركنش تخمين مي زند كه در حال حاضر بيش از 90٪ اعتياد به متادون قابل درمان است اما در كشورهايي مانند آمريكا و فرانسه ، فرانسه بيش از 0٪ در فرانسه و بيش از٪ در آمريكا با بوپرونورفين دارد.

برای ترک اعتیاد امکان سو abuse استفاده از بوپرونورفین وجود ندارد

با پرداخت یارانه و بیمه دارو ، استفاده از بوپرونورفین را تشویق کنید

به گفته وی ، بوپرونورفین یک داروی بی خطر است و سو abuse مصرف آن امکان پذیر نیست ، این دارو می تواند در هزینه های مطب تجویز شود و نیازی به کنترل ندارد ، همچنین ممکن است یک روانپزشک این دارو را تجویز کند و فرد آن را از داروخانه و تحت درمان قرار بگیرند در بسیاری از موارد می تواند برای کنترل علائم مصرف کنندگان مواد افیونی استفاده شود.

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه می دهد: یکی از سیاست های ستاد تبلیغ این دارو است که داروی جدیدی نیست اما ما هم این دارو را بیمه می کنیم و هم یارانه می دهیم.

برای کاهش مصرف متادون از سیاست های تشویقی استفاده کنید

وی گفت: “کمیته درمان موافقت می کند که درمان متادون باید سالانه 10 درصد کاهش یابد و بر این اساس بوپرونورفین افزایش یابد.” ما همچنین سیاست های تشویقی در مورد بیمه و پرداخت ها و کاهش قیمت دارو داریم. در کل 10 برنامه وجود دارد که می توانیم در این زمینه به آن برسیم.

توشرکنمن با اشاره به درمان جدید اعتیاد گفت: نکته دیگر در درمان جدید این است که جدا از بوپرونورفین ، ادعا می شود که در اعتیاد نیز م beثر هستند. ستاد مبارزه با مواد مخدر دارای خط قرمز است که هرگونه درمان باید مبتنی بر شواهد باشد و مراحل علمی و قانونی اخذ مجوز را طی کرده باشد. در این مرحله ، ایمنی ، کارایی و مناسب بودن روش درمان برای استفاده در کشور بررسی می شود.

سم زدایی با تایید وزارت بهداشت وارد بازار می شود / کارایی این دارو در دست بررسی است

وی در قسمت دوم سخنان خود گفت: با عبور از سازمان غذا و دارو ، ثبت شده و ثبت شده ، ثابت شده ایمن و م effectiveثر است و از نظر اقتصادی نیز در دسترس است ، پشتیبانی شده توسط ستاد. مراکز علمی کشور مانند جهاد دانشگاهی و برخی از شرکت های دارویی روی گیاهان دارویی کار کرده اند که ممکن است در درمان اعتیاد موثر باشد. گیاهان دارویی پزشکی موسسه تحقیقات جهاد دانشگاه جمهوری اسلامی ایران از دو سال گذشته روی محصولات تولیدی کار کرده اند و حدود سه ماه پیش داروی “سم زدایی” وارد بازار شده است. این بدان معناست که وی کلیه مصوبات را از وزارت بهداشت دریافت کرده و به ثبت رسیده است.

وی گفت: “ما به زودی از این مituteسسه تحقیقاتی بازدید خواهیم کرد.” سم زدایی دارای مجوز از وزارت است و سه شرط دارد. “ما در حال بررسی این هستیم که این دارو در مقایسه با روشهای درمانی سنتی مانند بوپرونورفین و متادون تا چه حد موثر است و در صورت مناسب بودن از آن حمایت می کنیم.

مجوز تولید انبوه داروی جدید برای ترک اعتیاد را دریافت کنید. به زودی در این دارو وجود دارد / بدون ترکیبات دارویی

نام دارو در حال حاضر مشخص نیست

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از ایجاد داروی جدید دیگری برای درمان اعتیاد توسط شرکت های رشد و نوآوری با همکاری معاون علمی و فناوری خبر داد و گفت: معاون علمی و فناوری از شرکت های نوپا نیز حمایت کرده است . رشته پزشکی و نتایج خوبی کسب کرده است. این شرکت ها تحقیقات خود را انجام داده اند و به زودی وارد مرحله صدور مجوز و تولید انبوه می شوند.

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه می دهد: مواد مخدر باید در سه مرحله آزمایش انجام شوند. مرحله اول آزمایش های سم شناسی ، مرحله دوم آزمایش حیوانات و مرحله سوم آزمایش انسان است. اگر دارو سه مرحله را طی کند ، در سیستم غذا و دارو ثبت می شود ، کد ایران را دریافت می کند و سپس وارد داروخانه ایران می شود و به نوعی در کشور توزیع می شود. این دارو هنوز توزیع نشده و در مراحل نهایی است.

منوش افزود: این دارو داروی جدیدی است که توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های رشد و نوآوری پشتیبانی می شود. البته هنوز نام وی مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این داروها در داروخانه ها توزیع می شود یا توسط مراکز درمانی؟ در آن آمده است: این دارو در داروخانه ها توزیع می شود. این داروها داروهای کنترل شده ای نیستند و حاوی مواد مخدر نیستند و احتمال سو like مصرف آنها مانند متادون وجود ندارد و این احتمال وجود دارد که توسط پزشک تجویز شده و فرد از داروخانه آنها را تهیه کند.

داروهای جدید برای ترک اعتیاد ؛ منجر به اعتیاد مضاعف نمی شود

ادعای کنترل وسوسه استفاده مجدد از داروها

وی گفت: “این داروها باعث اعتیاد نمی شوند.” ادعا می شود که این داروها در کنترل وسوسه موثر هستند ، زیرا عواملی که باعث عود مجدد در معتادان می شوند وسوسه هستند. “آنها تمایل دائمی به استفاده از داروها در مغز خود دارند. ادعا می شود که این داروها در عوامل روانشناختی مانند کنترل وسوسه و سم زدایی مواد مخدر م drugثر هستند که اکنون از طریق مراحل آزمایشگاهی وارد بازار شده است.

داروهای جدید ترک اعتیاد در اصل از ایران و گیاهی است

مدیرکل درمان و کمک های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به س anotherال دیگری مبنی بر اینکه آیا چنین داروهایی به همان اندازه خارجی هستند نیز توضیح می دهد: داروهای زیادی در دنیا به صورت داروهای سنتی و گیاهی وجود دارد. به عنوان مثال ، در چین ، روسیه و آسیای شرقی ، مواد مخدر وجود دارد و ادعاهایی در مورد آنها مطرح می شود و برخی از آنها در آن کشورها گزارش و مورد استفاده قرار می گیرند. اما داروهای ذکر شده اصالت ایرانی دارند و از گیاهان دارویی ایرانی تهیه می شوند.

گول تبلیغات فضای مجازی را نخورید

ترکیبی از داروها در داروهای اعتیاد آور تبلیغاتی

وی همچنین نسبت به تبلیغات گسترده داروها برای معالجه اعتیاد توسط عطاری ها و فضای مجازی هشدار می دهد و می گوید اگر اکنون در فضای مجازی به دنبال مواد مخدر بگردید ، به زودی با هزاران سایت و صفحه اینستاگرام روبرو خواهید شد که ادعا می کنند بالقوه هستند. همچنین در ماهواره و فضای مجازی موجود است. این داروها بیشتر تقلبی ، تقلبی و بدون مجوز هستند و بسیاری از این داروها ترکیبات مسکر کننده ای هستند. به عنوان مثال ، یک عطر ساز فرمول می سازد و به نظر می رسد حاوی هروئین و شیشه است.

تويشركن نامه با تاكيد بر اينكه فقط روش هاي درماني ، دارويي و غير دارويي ، كه مسير علمي را طي كرده اند و بر اساس شواهد استوار است ، مي افزايد: “در حال حاضر ، به جز داروهايي كه گفته شد ، تعداد داروهاي موجود بسيار كم است و اين در مورد تنوع بخشي است. “در مورد داروها و روش ها است.

با توزیع و مصرف متادون ، ایدز را کاهش می دهد

وی افزود: “بنابراین ما باید درمان را متنوع کنیم.” وی افزود که درمان یکسان برای همه مناسب است. به عنوان مثال ، آنچه در متادون در زمینه تزریق مواد مخدر و کاهش ایدز اتفاق افتاد بسیار خوب بود ، اما کافی است.

2 آیا داروهای جدید در درمان اعتیاد موثرتر هستند؟

در پاسخ به س fromال ماه نیوز ، مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمک های اجتماعی ، آیا مشخص شده است که دو داروی جدید در حال درمان است که در درمان اعتیاد موثر است؟ “جهاد آموزشی در مورد سم زدایی ادعا می کند که در درمان انواع داروها و محرک ها م effectiveثر است زیرا داروی سم زدایی نیست و دارویی نیست که بخواهد علائم را کنترل کند ، زیرا با تأثیر بر هورمون ها و آنزیم های موجود در آنها ، آنها را تغییر می دهد. مغز ، “او گفت.” و گفته شده است که این ماده می تواند در کنترل وسوسه و میل به استفاده (هر دو دارو و محرک) موثر باشد.

منش گفت: “ما تأییدیه وزارت بهداشت دریافت کرده ایم که وارد می شویم ، نسبت به موضوعی خوشبین هستیم ، اما همچنین در حال انجام تحقیقات خود هستیم و البته مطالعات موردی نیز در آینده انجام خواهد شد.”

انتهای پیام