نماد سایت ماه نیوز

ذخایر مهمات آمریکا رو به کاهش است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از آغاز حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، واشنگتن با بیش از 16.8 میلیارد دلار کمک نظامی به این کشور به بزرگترین تامین کننده تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است.

مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی اخیراً در تحلیلی نوشت:

یک مقام نظامی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت: واشنگتن از این درگیری در مورد نیاز به مهمات درس می آموزد – نیازهایی که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که انتظار می رود.

پس از کاهش هزینه های دفاعی ایالات متحده پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، شرکت های دفاعی آمریکایی مجبور به کاهش شدید تولید خود در دهه 1990 شدند. اکنون دولت ایالات متحده باید این صنعت را متقاعد کند که خطوط تولید خود را بازگشایی کند و تولید اقلامی مانند موشک های ضد هوایی که از سال 2020 ساخته نشده اند را از سر بگیرد.

برخی از تجهیزات ارسالی آمریکا از جمله تسلیحات ضد تانک و تسلیحات جاولین به نماد جنگ اوکراین تبدیل شده و به طور گسترده توسط نیروهای کی یف علیه روسیه مورد استفاده قرار گرفته است. اما ذخایر مهمات آمریکا که می تواند چندین سامانه موشکی هدایت شونده (GMLRS) را شلیک کند و برد آن به 80 کیلومتر می رسد، در حال حاضر در حال کاهش است.

کانسیان که پیش از این به عنوان رئیس تدارکات تسلیحات برای دولت آمریکا کار می کرد، گفت: «اگر ایالات متحده یک سوم از موجودی خود را به اوکراین ارسال کند، اوکراین حدود 8000 تا 10000 موشک دریافت خواهد کرد. این موجودی چندین ماه دوام خواهد داشت اما اگر تمام شود جایگزینی وجود نخواهد داشت. در حال حاضر، تولید حدود 5000 در سال است. اگرچه آمریکا در حال افزایش این میزان است و اخیرا بودجه برای این منظور اختصاص داده شده است، اما سال ها طول می کشد.»

آمریکا حدود 8500 موشک جاولین به کی یف داده است، اما تعداد تولید این سلاح در سال که به نماد مقاومت اوکراین تبدیل شده است، تنها حدود 1000 فروند است. دولت ایالات متحده در ماه مه چنین موشک هایی را به ارزش 350 میلیون دلار سفارش داد، اما چندین سال طول می کشد تا انبارها دوباره پر شوند.

بر اساس آمار رسمی پنتاگون، ایالات متحده همچنین بیش از 800000 گلوله استاندارد 155 میلی متری ناتو را به کی یف فرستاد که سه چهارم کل ارسال شده توسط همه کشورهای غربی است.

در حال حاضر تولید این گلوله توسط آمریکا 14 هزار گلوله در ماه است، اما پنتاگون اعلام کرده است که قصد دارد این تعداد را ظرف سه سال به 36 هزار گلوله برساند.

310310

خروج از نسخه موبایل