اقتصادی

ذخیره آب سد زاینده رود تا آذرماه به نصف میزان کنونی کاهش می‌یابد

ماه نیوز / اصفهان سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان می گوید: “در حال حاضر آب پشت سد جایانهرود تنها 240 میلیون متر مکعب است که تا دسامبر به نصف می رسد.”

مهرداد خراسندی امروز (دوشنبه ، 30 شهریور) در نشست خبری در گلپایگان گفت: “امسال به دلیل کمبود آب مجبور شدیم چاه های زیادی را در مدار قرار دهیم که منجر به فراخوان عمومی برای تغییر طعم آب شد.” به البته ، مردم حق داشتند ، زیرا هر خانه ای در نزدیکی چاه احساس می کرد که آب بهتر است.

وی ادامه داد: ما زیر نظر مرکز بهداشت استان هستیم و نمونه آب گرفته شده است. خط قرمز ما نوشیدن آب و سلامت مردم است. خوشبختانه ما هیچ مشکل میکروبی و شیمیایی نداشتیم و طعم و مزه ای که مردم در نوشیدن آب احساس می کردند به دلیل تغییر ذائقه شهروندان بود ، افرادی که سالهاست به آب لوله کشی عادت کرده اند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان ، ماه نیوز ، اظهار داشت: برخی افراد سالهاست که از مخازن خود استفاده نمی کنند و در حین استفاده امسال آنها را شسته نشده اند و وقتی آب مخزن وارد شبکه شد ، طعم خوبی داشت. “با نگاهی به وضعیت و بر اساس پیش بینی آب و هوا ، باران های موثر از ماه دسامبر آغاز می شود و هیچ بارندگی زمستانی برای جبران کمبود آب وجود نخواهد داشت.

خرسندی افزود: آب پشت سد زاینده رود به سرعت در حال تثبیت است اما سلامتی مردم را فدای هیچ هدف دیگری نخواهیم کرد. حجم کل سد زاینده رود یک میلیارد و 450 میلیون متر مکعب است اما در حال حاضر تنها 240 میلیون متر مکعب آب دارد که تا پایان آذرماه به 125 میلیون متر مکعب می رسد.

انتهای پیام