اقتصادی

رئیس‌جمهور: راه‌حل مشکل کم‌آبی، مدیریت درست و اصلاح الگوی مصرف و کشت است

رئیس جمهور راه حل مشکل کم آبی را ارتقای مدیریت صحیح و مصرف و کشاورزی دانست و گفت: مقرر شد کارگروهی زیر نظر استاندار سمنان برای بهره برداری از منابع آبی موجود استان تشکیل شود. راه حل نگرانی مردم ..

به گزارش ماه نیوز، سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست خبری در پایان سفر خود به استان سمنان در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکل کم آبی در این استان، اظهار کرد: کمبود آب یک موضوع بین المللی و بین المللی است و در صورت عدم وجود آب در استان سمنان، مشکل کم آبی وجود دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آب و اصلاح شیوه های مصرف و کشاورزی گفت: باید به سمت استفاده بهینه و مدیریت شده از منابع آبی حرکت کنیم و بدون شک اگر نگاهی نو به بخش داشته باشیم، قابل مدیریت است.”

وی همچنین به استاندار سمنان دستور داد تا روند پیشرفت راهکارها و اقدامات اتخاذ شده برای رفع خشکسالی و کم آبی را به طور مستمر به مردم استان گزارش دهد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر پایین بودن کیفیت و ایمنی راه های مواصلاتی استان سمنان و آمار بالای تصادفات و تلفات جاده ای، گفت: تصادفات و تلفات جاده ای بالا به دلیل ایمنی راه ها و کیفیت پایین به هیچ وجه قابل قبول نیست. وزیر راه و شهرسازی مسئول است.» این موضوع را با اولویت ادامه دهید.

رئیسی در خاتمه گفت: در این بازدید تصمیمات خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی، آب و بهداشت و درمان استان اتخاذ شده و سرپرست معاونت رئیس جمهور از نزدیک روند اجرای این مصوبات را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/