استانی

رئیس اتاق بازرگانی البرز بر ضرورت رفع تعلیق کارتهای بازرگانی تاکید کرد

به گزارش اخبار آنلاین آلبرس ؛ رهام رضایی در جلسه بررسی استراتژی تجارت برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و اختصاص جدول ملی برای توسعه سبزیجات و صادرات تابستان در استان آلبرس ، گفت: “فرمول سال بر اساس تولید ، موانع در کلیه اتاقهای بازرگانی استان واقع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال ، اگر کشور بخواهد مسیر صادرات گرا ، ایجاد ارز بیشتر و ایجاد اشتغال را طی کند ، باید با تلاش و جستجو موانع موجود در این بخش برطرف شود. برای مقامات. “

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی آلبرز با بیان اینکه سال گذشته این استان رشد بسیار خوبی در تولید و صادرات محصولات کشاورزی داشته است ، افزود: در سال 99 صادرات استان رشد بیش از 100 درصدی را ثبت کرده است بسیار قابل توجه

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 15 هزار کانتینر محصولات کشاورزی از جمله سبزیجات و تابستان از آلبرس صادر شده است ، افزود: با بخش کشاورزی بود.

رضا با اشاره به پیگیری های انجام شده در اتاق بازرگانی آلبرز در سال گذشته با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد موضوع تعلیق کارت های بازرگانی ، افزود: برخی از این کارت ها پس گرفته شد اما برخی دیگر هنوز این کار را انجام نداده اند آزاد شد “

وی گفت كه هنوز مشكلات زیادی برای صادركنندگان در بخش كشاورزی وجود دارد ، یك قسمت از مشكلات آنها مربوط به موضوع گمرك مربوط به ارزیابی کالاهای صادراتی و قسمت دیگر مربوط به دستورالعمل های ساعتی طراحی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلبرز گفت: با توجه به رشد قابل توجه آلبرز در صادرات محصولات کشاورزی ، برای حل مشکلات آنها و مطابقت با آن نیاز به داشتن یک گیاه مخصوص و میز تابستانی داریم تا بتوانیم تعداد افراد. و برای طرح مسائل فعالین در این زمینه با مقامات ملی.

وی با تأکید بر اینکه کارگران کشاورزی در بازارهای خارجی تمام فعالیت ها از تولید تا صادرات و فروش محصولات را انجام می دهند ، گفت: داشتن یک میز ویژه ملی نقش مهمی در این امر دارد.

رضا افزود: خوشبختانه در البرز ، مدیران استانی هماهنگی خوبی در پیشبرد کار دارند اما به دلیل قوانین دست و پاگیر و مجموعه ای از تصمیمات ، در صادرات برخی از موضوعات مهم تصمیم گیری با چالش هایی روبرو هستیم. صادر کنندگان با ارزیابی بیشتر بخش خصوصی و توسعه همکاری با فعالان این بخش.

48