استانیمعرفی کسب و کار

راهنمای سفر به کردان زیبا قبل اجاره از سایت ایران آهانا

برای فرار از مشغله های دنیای امروز، یافتن مکانی دنج که در آن صدای طبیعت، آب و هوا و هوا در زندگی انسان طنین انداز شود، چندان دور و دشوار نیست. در همین حوالی، در جاده تهران – قزوین و شهر ساوج بلاگ، دهکده ای کوچک و سرسبز چند سالی است که مکان فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران بوده است. در اینجا می توانید به خودتان اجازه دهید بدون مراقبت و ایمنی زندگی کنید و به خودتان بازگردید. آیا این بدان معناست که انسان آن را ساخته است یا طبیعت؟


این روستای ییلاقی از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز در 65 کیلومتری غرب تهران و 25 کیلومتری کرج واقع شده است. برای رسیدن به کردان در هر کجا که هستید باید به آزادراه کرج – قزوین برسید. برای کسانی که از تهران سفر می کنند، پس از عبور از کرج در سمت راست تابلوی کردی را می بینید که پس از طی چند کیلومتر وارد این روستا می شوید.
برای افرادی که از سمت قزوین تردد می کنند پس از عبور از آبیک و هشتگرد در شهر جدید به پل کردان می آیند و چند متری از پل پیاده روی می کنند و از اولین خروجی سمت راست خارج می شوند و در این مرحله می توانید تابلوی کردان را ببینید.
نکته: لازم به ذکر است روستای کردان در شمال آزاد راه واقع شده است

چرا باید به کردان بریم؟

دلیل اصلی سفر به هر مکانی البته ویژگی های خاص آن است: طبیعت باستانی، آثار تاریخی، فرهنگ غنی و حتی آثار منحصر به فرد آن. کردستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهمترین اولویت سفر به کردان طبیعت بی نظیر آن است؛ وجود درختان برگریز، باغ ها، هوای پاک و رودخانه عمیق هر موجودی را به وجد می آورد..
رودخانه کردان عامل قابل توجهی در سبز شدن این منطقه محسوب می شود که از شمال و رودخانه هزار بند در منطقه بن رود در ارتفاع 3000 متری آغاز شده و در ارتفاع بالاتری با دوراهی وارده و برغان جریان دارد. ارتفاع 1500 متر. و از جنوب به دو رودخانه مختلف به نام های سرخاب و عباس آباد تقسیم می شود. این رودخانه در بیشتر فصول سال پر آب است و این روستا را به مکانی عالی برای بازدید در تمام روزهای سال تبدیل کرده است. می توانید با پیک نیک در حاشیه این رودخانه و گذراندن ساعاتی دلپذیر از مواهب طبیعی این منطقه نهایت بهره را ببرید.

پس از ورود به کردان در 1 کیلومتری با بقعه ای تاریخی روبرو می شوید که در قبرستان روستا به عنوان حرم امامزاده حسین قرار دارد این سازه آجری به شکل معماری خورشیدی با 34 مجموعه گنبد ساخته شده است. در انتهای هر دهانه در بدنه بنا و در پایین گنبد، پلکانی از هفت آجر دیده می شود که هرم معکوس را قرار داده است. احتمالاً از دریچه های گنبد برای از بین بردن رطوبت استفاده شده است. بالای گنبد و بالای در ورودی بقعه پنجره بزرگی است که کمی به چپ متمایل شده است. و در سمت چپ پنجره بزرگ یک پنجره کوچک است.

آیا کردان دارای اقامتگاه برای رزرو است؟

از زمانی که کردان به یک منطقه توریستی تبدیل شده است به همین نسبت بر تعداد ویلاها و اقامتگاه های کردان افزوده شده وگرنه در گذشته یک مکان کاملا بومی با جمعیت بسیار کم بوده است. اما با اجاره ویلا در کردان می توانید به راحتی ویلا چند اجاره کنید و سفر خود را شروع کنید و لذت ببرید.
ناگفته نماند کردان در ماه های مختلف سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، اما حضور اصلی آنها در نوروز و فصل تابستان است. در نوروز درختان زنده می‌شوند و میوه می‌دهند، گل‌های بهاری خیابان‌های شهر را تزئین می‌کنند، رودخانه‌ها مملو از آب هستند و به هر طرف که نگاه می‌کنی چیزی جز سبزه نمی‌بینی. به عبارتی فصل بهار بهترین زمان برای سفر به کردان است.

در سفر به کردان چه چیزهایی با خود ببریم؟

برای سفر یک روزه یا چند روزه کردان باید ببینید چه فصلی، چند نفری و چگونه وارد این روستا می شوید (با ماشین شخصی یا اتوبوس) اما به طور کلی: کوله پشتی، غذا (به خصوص آب) و نور). وعده های غذایی)، چتر، سایه بان، لباس گرم، کلاه، عینک آفتابی، لپ تاپ، لوازم بهداشتی (حوله کاغذی، کرم و …)، لوازم کمک های اولیه، کارت شناسایی.

کلام اخر
این روستای کوچک با طبیعتی بکر و زیبایی در دل خود مقصدی بی نظیر برای مسافران و گردشگران است. سفر به کردان، به خصوص برای یک تهرانی، هم از نظر نزدیکی و هم یک روز فراموش نشدنی در محیطی دلپذیر می تواند بسیار مفید باشد. خانواده ها می توانند برای یک سفر آخر هفته یا چند روزه به این روستا بیایند، به خصوص اگر قصد دارید در فصل بهار به این روستا سفر کنید. و در ایام نوروز تعطیلات خود را بگذرانید، بهتر است همین الان شروع کنید
امیدواریم از راهنمای سفر به کردان از این مقاله لذت ببرید. شما می توانید با مراجعه به سایت ایران آهانا، شب، جاجیگا، هومسا و جاباما، هتل، ویلا و آپارتمان در کردان را رزرو و اجاره کنید.