نماد سایت ماه نیوز

راهکارهایی مفید برای بهبود سلامت روده

روده یکی از پیچیده ترین اعضای بدن است و اهمیت آن برای سلامت کلی موضوع تحقیق در جامعه پزشکی است.

به گزارش ماه نیوزطی دو دهه گذشته ، مطالعات زیادی انجام شده است که حاکی از وجود ارتباط بین سلامت روده و ایمنی ، خلق و خو ، سلامت روان ، بیماری های خود ایمنی ، اختلالات غدد درون ریز ، بیماری های پوستی و سرطان است.

اصطلاح “میکروبیوم روده” به طور خاص به میکروارگانیسم های روده اشاره دارد. هضم فرد شامل 300 تا 500 گونه مختلف باکتری است. در حالی که برخی از میکروارگانیسم ها برای سلامتی مضر هستند ، بسیاری از آنها برای بدن نیز بسیار مفید و ضروری هستند.

وجود بسیاری از باکتریهای مفید در روده عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد ، علائم افسردگی را تسکین می دهد ، می تواند به مبارزه با چاقی کمک کند و هزاران مزیت دیگر برای بدن دارد.

در یک گزارش ، وب سایت Health Line برخی از راه حل های مفید برای بهبود سلامت روده را ذکر کرده است:

کاهش سطح استرس: مقادیر بالای استرس برای کل بدن از جمله روده مضر است. برخی از راه های کاهش استرس می تواند شامل مراقبه ، پیاده روی ، حضور در کنار خانواده یا دوستان ، کاهش مصرف کافئین و یوگا باشد.

خواب کافی: بی خوابی و خواب بی کیفیت می تواند تأثیرات جدی بر سلامت روده داشته باشد و به نوبه خود منجر به مشکلات خواب بیشتر شود.

آرام بخورید: خوب جویدن غذا و آرام غذا خوردن می تواند به هضم و جذب کامل مواد مغذی کمک کند. این به کاهش مشکلات گوارشی و سلامت روده ها کمک می کند.

آب کافی بنوشید: نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب به میزان کافی نیز بر تعادل باکتری های مفید در مخاط روده و روده تأثیر بسزایی دارد. هیدراته ماندن راهی آسان برای بهبود سلامت روده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل