نماد سایت ماه نیوز

راهکارهای تغذیه‌ای طب ایرانی برای ماه رمضان

روزه علاوه بر روحیه عالی، از نظر فواید سلامتی نیز برای بدن ارزش زیادی دارد، اما ثابت شده است که عادات نادرست خوردن و آشامیدن در این ماه باعث شده بسیاری از افراد نه تنها خود را از دست بدهند. نظافت و سلامتی بدنشان باشد، بلکه چند روزی از این ماه را داشته باشند.

به گزارش ماه نیوز، تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان یکی از موارد مهمی است که برای جلوگیری از عوارض جسمی و عصبی باید مورد توجه قرار گیرد.فواید معنوی این ماه مبارک.

طب ایرانی برای این مشکلات راه حل های زیر را ارائه می دهد:

اگر به هر نوع بیماری مبتلا هستید، حتما قبل از شروع ماه مبارک با پزشک مشورت کنید. در بعضی از قسمت های بیماری از جمله یک دهم زخم روزه صحیح نیست و بیماری شدید می شود.

مواد غذایی مختلف از نظر کیفیت و تخصص متفاوت بوده و در نتیجه هضم یکنواختی ندارند. هنگامی که دو یا چند غذای مختلف با هم خورده شوند، معده و دستگاه قادر به هضم همه آنها به حد نهایی نخواهد بود و در نتیجه فساد هضم می شود.

از مصرف انواع غذاها و سفرهای رنگارنگ افطار و سحر خودداری کنید.

به سالاد و غذاهای افطاری نه بگویید.

این ماده به خصوص اگر در وعده افطار به مقدار زیاد مصرف شود، باعث سوء هاضمه، نفخ، ترشی یا درد شکم می شود.

_ حلیم و آش رشته در تابستان کاملا. اصل لطافت و خاکستر تار و ضرب المثل را غذای سنگینی می دانند و غذا را طبستان نیست. پس آنها را از خط افطار طبستانی حذف کنید و اگر بیشتر تمایل دارید کمتر راضی باشید.

وعده افطار و شام را بشکنید.

از آنجایی که معده به مدت طولانی خالی بوده است، توانایی هضم مقادیر زیادی از مواد مغذی را ندارد، بنابراین توصیه می شود در هنگام افطار، یک ماده غذایی را مخلوط کرده و در صورت تمایل و نیاز، آن را انجام دهید. یک ساعت بعد در عصر مخلوط شود.

داری از نوشیدن آب با غذا خودداری کنید. این اصل همیشه صادق است اما در ماه رمضان معده در طول روز ضعیف و ضعیف می شود و باعث سوء هاضمه شدید، رفلاکس، نفخ و… می شود.

_ غذا را فراموش کنید مصرف وعده هایی مانند ماکارونی، ساقه آش، ماهی، سالاد الویه به ویژه در وعده سحر در این ماه علاوه بر احساس سنگینی باعث افزایش تشنگی در طول روز می شود. غذاها، داروها و نمک ها نیز باعث افزایش دمای بدن و افزایش تشنگی می شوند.

بر اساس بیانیه وزارت پزشکی ایران، برای پیشگیری از این امر می توان به جای مصرف میوه های بسیار آبدار و خام که باعث درد معده می شود، از هلو، زردآلو، انجیر و آلوئه ورا استفاده کرد. این آجیل را باید مدتی در آب جوش یا گلاب خیس کنید. بهتر است این ترکیب را یک تا دو ساعت بعد در عصر استفاده کنید.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل