سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

راهکارهای جلوگیری از ماسیده شدن کرم پودر

اگر بخواهیم توصیف دقیقی از تراژدی میکاپ را به تصویر بکشیم، می‌توانیم به ماسیدن کرم پودر کویین اصل و آرایش روی پوست اشاره کنیم.؛ زمانی که بعد از چند ساعت تلاش و اتمام مراحل میکاپ، با برجستگی‌های پف کرده و پوسته پوسته شده آرایش روی صورتمان مواجه می‌شویم. این معضل، یکی از شایع‌ترین تله‌های آرایشی است که متاسفانه در بیشتر موارد بعد از چند ساعت نمایان می‌شود. احتمالا شما هم زمانی که در محل کار به آینه کیفی خود نگاه می‌کنید، یا وقتی برای تمدید آرایش خود در مهمانی به اتاق می‌روید با این صحنه مواجه شده‌اید.

اما دیگر نگران نباشید! امروزه راهکارهای ساده بسیاری برای جلوگیری از ماسیدن آرایش وجود دارد که دانستن آنها می‌تواند برایتان مفید و کاربردی باشد.

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت

همانطور که اشاره شد، یکی از بزرگترین معضلات آرایشی خانم‌ها، ماسیدن و محصولات آرایشی روی صورت است. این مشکل، روزگاری یکی از بحث‌های داغ آرایشگاه‌ها و میکاپ آرتیست‌ها بود.  در حال حاضرولی، منشا دقیق این معضل در شرایط مختلف مشخص شده و صنعت زیبایی توانسته راهکارهای ساده و کاربردی برای رفع آن در اختیار خانم‌ها قرار دهد. اما پیش از امتحان کردن این راهکارها، بهتر است با عوامل اصلی ایجاد ماسیدگی لوازم آرایشی آشنا شوید:

  • خشکی و دهیدراتاسیون پوست
  • عدم لایه‌برداری و تجمع آلودگی در منافذ پوستی
  • جدی نگرفتن مراحل پاکسازی و آبرسانی پوست پیش از آرایش
  • استفاده از محصولات آرایشی بی‌کیفیت
  • اجرای آرایش بدون ابزار تخصصی
  • آب و هوا و شرایط جغرافیایی
  • حساسیت و آلرژی پوستی

راهکارهای ساده و تخصصی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، علل زیادی در سطوح مختلف میکاپ ممکن است باعث ماسیدن کرم پودر و سایر محصولات آرایشی شود. اما با یادگیری چند ترفند و رعایت برخی نکات مهم در حین آرایش، می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را کنترل نمایید.

  1. صورتتان را بشویید

شستشوی صحیح صورت، اولین قدم برای کمک به جلوگیری از ماسیدن کرم پودر و لایه‌های آرایش است. در واقع، کارشناسان حوزه زیبایی معتقدند که تمیز بودن سطح پوست پیش از آرایش، ماندگاری و کیفیت میکاپ را افزایش می‌دهد و به نوعی بیشترین اهمیت را در این روند دارد.

پس برای شروع آرایش، توصیه می‌شود شوینده ملایم و سازگار با جنس پوستتان انتخاب کنید و صورتتان را به خوبی بشویید. با این کار، سلول‌های مرده و آلودگی‌های محیطی از بین می‌روند و پوستتان برای پذیرش مواد مغذی و محصولات آرایشی آماده می‌شود.

شوینده پیشنهادی: ژل ذغال هیدرودرم

ژل شستشوی ذغال، محصولی شگفت انگیز از برند ایرانی هیدرودرم است. هیدرودرم برای تولید این محصول، تمام نیازهای پوستی شما را درنظر گرفته و محصولی همه چیز تمام طراحی و تولید کرده است.
از جمله مزایای این شوینده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش ورقه‌ای این محصول روی سطح پوست، توانایی پاک کنندگی آن را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.
  • سالیسیلیک اسید و ذغال فعال، التهابات و حساسیت‌های پوستی را تسکین می‌دهند.
  • عصاره آلوئه ورا، پوستتان را هیدراته می‌کند و مانع از خشکی آن می‌شود.
  • چای سبز، خاصیت آنتی اکسیدان دارد و از پوستتان در برابر آسیب‌ها و آلودگی‌های محیطی محافظت می‌نماید.

فرمولاسیون غنی شوینده هیدرودرم، علاوه بر آبرسانی و تغذیه پوست، تمام جوش‌های زیر پوستی و سرسیاه را از بین می‌برد. به علاوه، چربی پوست را متعادل می‌کند و از ایجاد آکنه‌های جدید جلوگیری می‌نماید.

  1. تاثیر لایه برداری را جدی بگیرید

آلوگی‌ها و سلول‌های مرده پوستی، به تدریج در منافذ پوستی جمع می‌شوند و باعث مسدود شدن منافذ، ایجاد جوش و آکنه‌های زیرپوستی، جوش سرسیاه و پوسته پوسته شدن صورت می‌شوند. اما استفاده مداوم از لایه بردارها، شما را از شر تمام این مشکلات نجات می‌دهد و مهم‌تر از همه، از ماسیدن مواد آرایشی روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

در مقابل، توجه داشته باشید که افراط و استفاده بیش از حد لایه بردارها، ممکن است حساسیت پوستی را تحریک نماید و باعث ایجاد خشکی و التهاب شود. استفاده از لایه بردارها، هفته‌ای 1 تا 2 بار کافیست.

یکی از بهترین محصولات برای لایه برداری سطحی پوست و از بین بردن آلودگی‌ها و لایه شاخی، اسکراب‌های شکری هستند. دانه‌های موجود در این اسکراب‌ها، روی سطح پوست حرکت می‌کنند و به پاکسازی عمقی منافذ کمک می‌نمایند.

  • دانه‌های ریز اسکراب ژبن پلاس متشکل از مواد طبیعی و مغذی مانند: شکر، قهوه و هسته زیتون است.
  • روغن نارگیل، از خشکی و حساسیت پوستتان جلوگیری می‌نماید و مانع از التهاب و تحریک پوستی می‌شود.
  • خاصیت آنتی باکتریال موم عسل، چرخه رشد باکتری‌ها را متوقف می‌نماید و از ایجاد آکنه چرکی و ملتهب جلوگیری می‌کند. عسل قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی نیز دارد و لطافت و درخشندگی عالی به پوستتان می‌دهد.

لایه بردار ژبن پلاس، با تقویت جریان خون در پوست صورت، قدرت بازسازی و ترمیم سلول‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین با پاکسازی منافذ عمیق، پوستتان را روشن و شفاف می‌کند و تنفس سلولی را بهبود می‌دهد استفاده از این لایه بردار، هفته‌ای 1 تا 2 بار توصیه می‌شود.

  1. پوستتان را آبرسانی کنید

یکی از دلایل اصلی ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت، خشکی و پوسته پوسته شدن آن در اثر دهیدراتاسیون (بی آبی)  است. بهترین راهکار برای برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده مداوم محصولات آبرسان در روتین مراقبت پوستی است. آبرسان‌های پوست، در انواع کرم، لوسیون، سرم، ژل و … موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به میزان خشکی و جنس پوستتان محصول مناسبی را انتخاب نمایید.

اگر پوستتان بیش از حد خشک است و علائمی مانند پوسته پوسته شدن و التهاب را تجربه می‌کنید، بهتر است از سرم‌های آبرسان کمک بگیرید. جذب بسیار سریع و عملکرد قوی سرم‌ها، به رفع فوری دهیدراتاسیون پوستی کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود، نوشیدن آب و مایعات کافی در طول روز را جدی بگیرید و به هیدراتاسیون پوست و بدن خود کمک نمایید.

سرم آبرسان قدرتمندی برای مبارزه با دهیدراتاسیون پوستتان می‌خواهید؟ بی یلندا انتخاب شگفت انگیزی برای شما است. این کمپانی لهستانی با به کارگیری نوین‌ترین فناوری‌های دنیا، سرم مغذی و آبرسانی برای پوست شما طراحی کرده است.

برجسته‌ترین مزایای این محصول، عبارتند از:

  • فرمولاسیون ایمن و ترکیبات وگان و فعال به کار رفته در این محصول، مانع از ایجاد هرگونه حساسیت و تحریک پوستی می‌شوند.
  • سرم بی یلندا، محصولی همه کاره است که با انواع پوست سازگاری دارد.
  • بافت سبک و مغذی این سرم، جذب و عملکرد بسیار سریعی دارد.
  • شیر نارگیل، ترکیبی کم‌نظیر از روغن نارگیل و آب نارگیل است که در تامین مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری نقش مهمی ایفا می‌کند.
  • روغن جوانه گندم، منبعی سرشار از ویتامین E است. این ویتامین، رطوبت و لطافت پوستتان را تضمین می‌نماید و قدرت ترمیم و بازسازی سلولی را بهبود می‌دهد.
  1. با مرطوب کننده‌ها به جنگ ماسیدگی بروید

مرطوب کننده‌ها، نقش بسیار مهمی در روند جلوگیری از ماسیدن محصولات آرایشی روی پوست دارند. آنها می‌توانند با حبس مواد مغذی سرم‌ها و لوسیون‌های ویتامینه در منافذ پوستی، عملکرد آنها را بهبود ببخشند. از طرفی، سد لیپیدی پوست را تقویت می‌کنند و مانع از نفوذ آلاینده‌ها و آلودگی‌های محیطی به لایه‌های عمقی پوست می‌شوند. علاوه بر این، مرطوب کننده‌ها پایه‌ای مناسب برای فونداسیون و لایه‌های آرایشی به وجود می‌آورند.

برای انتخاب مرطوب کننده، توصیه می‌شود از فرمولاسیون‌های سبک و فاقد چربی استفاده نمایید. این دست از مرطوب کننده‌ها، از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کنند و درخشندگی صورتتان را افزایش می‌دهند.

مرطوب کننده سی بی، محصولی ایرانی و بسیار باکیفیت است. کرم دور چشم کوین فرانسه می‌تواند تمام انتظارات شما از مرطوب کننده قدرتمند و موثر را فراهم نماید.

  • سی بی سرشار از مواد مغذی است و تمام نیازهای تغذیه‌ای پوست را تامین می‌نماید.
  • لطافت و نرمی عالی به پوستتان می‌دهد.
  • قدرت مرطوب کنندگی بسیار سریع و موثری دارد.
  1. پرایمر، ابزاری ضروری برای مقابله با ماسیدگی آرایش

یکی از لایه‌های اصلی زیرسازی و میکاپ پوست است. پرایمرها بافت غلیظ و بسیار لطیفی دارند و به راحتی منافذ پوستی، ناهمواری‌ها و … را می‌پوشانند و سطحی صاف برای مراحل بعدی آرایش به وجود می‌آورند. اما مزایای استفاده از پرایمر به همینجا ختم نمی‌شود.

فرمولاسیون پرایمرها، غنی از مواد مغذی و آبرسان است و به خوبی سلول‌های پوستی را هیدراته می‌نمایند و مانع از ماسیدن کرم پودر روی پوستتان می‌شوند. به علاوه، پایه مناسبی برای افزایش ماندگاری فونداسیون و لایه‌های بعدی میکاپ ایجاد می‌کنند.

اگر پوستتان خیلی خشک است و وقت کافی برای هیدراتاسیون پوستتان ندارید، می‌توانید از تکنیک لایه‌های پرایمر برای جلوگیری از ماسیدگی آرایشتان استفاده نمایید. در این تکنیک، کافی است قبل از هر لایه آرایشی، لایه‌ای از پرایمر را روی پوستتان بزنید.

برای انتخاب کرم روز و شب مناسب و قیمت کرم روز و شب لاکچری کوین می‌توانید از مشاوران ما کمک بگیرید.