اقتصادی

راه‌اندازی بانک آف شور در جزیره کیش

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از راه اندازی بانک فراساحلی در جزیره کیش با همکاری بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش ماه نیوز، سعید محمد در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و سیزدهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری با بیان اینکه امروز مردم و کشور با همت جهادگران اقتصادی نیازمند جنگ اقتصادی بیشتری هستند و فعالان در این مناطق بدون توجه به منافع جزیره باید تاب آوری کشور را افزایش دهند. البته تحریم ها آزاردهنده است اما بخشی از مشکلات کشور به دلیل عملکرد نامناسب و ظاهر جزیره است.

وی ادامه داد: از بخش‌های دولتی و خصوصی می‌خواهم برای رساندن ویژگی‌های اقتصادی کشور به منافع ملی تلاش کنند.

استراتژی منحصر به فرد برای هر منطقه

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ادامه درباره رویکردهای منطقه آزاد توضیح داد: سرمایه گذاری در هشت منطقه فعلی و هر منطقه آزاد دیگری که در سال جاری تصویب می شود و همچنین 35 منطقه فعال اقتصادی را 45 منطقه می کند. درصد از اقتصاد کشور ما هستیم

محمد با تاکید بر اینکه با هر منطقه بر اساس چیدمان همان منطقه رفتار می شود، تصریح کرد: هر منطقه هدف گذاری خاص خود را دارد. یک استراتژی روشن در همه زمینه ها وجود دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در سایت دبیرخانه بارگذاری شده و بیش از 150 فرصت سرمایه گذاری معرفی شده است. ما از سرمایه گذاری سرمایه گذاران معتبر استقبال می کنیم.

رسیدن به نسل هفتم منطقه آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: بیش از 870 شعبه موسسات مالی در منطقه آزاد مستقر هستند. ما در حال حاضر در نسل اول یعنی کسب و کار محور و نسل دوم یعنی محصول محور هستیم و حتی در این دو مولفه به شاخص های مطلوب نرسیده ایم.

باید به نسل سوم که خدمات محور است ارتقا دهیم، گفت: بانک فراساحلی در سطح متولیان اقتصادی کشور است و با کمک این بانک به صورت پایلوت در جزیره کیش راه اندازی می شود. بانک مرکزی. مقدمات در حال انجام است. همچنین با سازمان بورس همکاری می کنیم تا زمینه راه اندازی بورس بین المللی را فراهم کنیم.

محمدی با تاکید بر اینکه برنامه های عملیاتی برای رسیدن به نسل چهارم (دانش بنیان) در حال ارائه است، تصریح کرد: افزایش اعتبارات پژوهش و فناوری، توسعه مراکز نوآوری، تخصیص مشوق ها و … از جمله طرح های ذکر شده است. .

وی درباره نسل ششم مناطق آزاد نیز توضیح داد: نسل ششم فرامرزی است و ایجاد منطقه آزاد با کشورهای دیگر است که با برقراری دیپلماسی با کشورهای همسایه ایجاد شده و درخواست هایی از آنها دریافت کرده ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: به عنوان مثال ایجاد منطقه آزاد مشترک با چین در قالب توافقنامه شانگهای یا ایجاد منطقه آزاد مشترک در اوراسیا مطابق با اوراسیا. توافق.

محمد ادامه داد: نسل هفتم همان هوش مصنوعی است که بلاک چین آن در دستور کار است.

ایجاد رمزهای عبور ملی

وی با بیان اینکه با حمایت از قابلیت های ارزهای دیجیتال و بسترهای مبادلات دیجیتال، از ارزهای دیجیتال حمایت می کنیم، گفت: همچنین پیشنهاد ایجاد ارز دیجیتال ملی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/