نماد سایت ماه نیوز

رتبه های لازم برای رشته های تجربی

کنکور سراسری تجربی از پرطرفدارین ترین گروه های آزمایشی در آزمون سراسری می باشد. دانش آموزان رشته تجربی برای قبولی در رشته های برتر نظیر پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی و … بایکدیگر به رقابت می پردازند. برنامه ریزی برای قبولی در کنکور سراسری تجربی و رشته های برتر تجربی در دانشگاه های دولتی از اهمیت زیادی برخوردار است. جهت آگاهی از رتبه های لازم به روانشناس اراک مراجعه کنید.

رتبه قبولی تجربی

شما می توانید تمامی اطلاعات پیرامون، نحوه برنامه ریزی تخصصی برای قبولی در رشته های برتر تجربی، مدارک و شرایط ثبت نام کنکور سراسری تجربی، لیست رشته های تجربی در هریک از زیرگروه ها و رتبه لازم برای قبولی، آگاهی از بهترین منابع کنکور سراسری تجربی، آخرین رتبه های قبولی تجربی در دانشگاه های سراسری و آزاد، آگاهی از رتبه لازم برای قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، داروسازی و … ، مشاهده کارنامه و درصدهای لازم برای قبولی در کنکور تجربی، شرایط و شهریه پذیرش رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه های پردیس خودگردان (بین الملل)، رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه های پردیس خودگردان، لیست رشته های پردیس خودگردان کنکور تجربی، روشهای مطالعه پذیرفته شدگان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و همچنین آگاهی از لیست رشته های بدون آزمون کنکور سراسری تجربی، به وبسایت تخصصی مشاورگروپ مراجعه نمایید.

رشته تجربی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در دوره متوسطه است و درباره علوم تجربی و طبیعت بحث میکند .
داوطلبان این رشته باید به دروسی همچون زیست شناسی و شیمی و زمین شناسی (نه در همه زیرگروه ها) علاقه بالایی داشته باشند و همچنین در دروس دیگر همچون ریاضی هم باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتوانند در کنکور تجربی رتبه خوبی کسب کنند و به رشته های تاپ و برتر این رتبه دست پیدا کنند .

رشته های دانشگاهی که برای این رشته تعریف میشوند در رشته های پزشکی همچون : پزشکی ، دندانپزشکی‌ ، داروسازی و دامپزشکی و همچنین در رشته های پیراپزشکی و همچنین علوم زیستی چون : پرستاری ، اتاق عمل ، مهندسی کشاورزی و ‌‌… تعریف میشود که داوطلبان رشته تجربی بعد از شرکت در آزمون کنکور متناسب با نتیجه کنکور و همچنین معدلشان در این رشته ها پذیرفته میشوند .

لیست رشته های علوم تجربی کنکور

ترتیب رشته ها بر اساس حروف الفبا

اتاق عمل

اعضای مصنوعی

بازرسی گوشت

بینایی سنجی

بهداشت عمومی

بهداشت مواد غذایی

بیولوژی

بیو تکنولوژی

پرتوشناسی

پرستاری

پزشکی

پزشکی هسته ای

تکنولوژی پرتودرمانی

ترویج و آموزش کشاورزی

دارو سازی

دامپزشکی

دبیری زیست شناسی کنکور

دندان پزشکی

رادیولوژی

روانشناسی

زیست شناسی

زیست شناسی ملکولی

شنوایی سنجی

شنوایی شناسی

شیمی

علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

علوم و مهندسی باغبانی

علوم و مهندسی شیلات

علوم و مهندسی جنگل

علوم تغذیه

علوم دامی

علوم و صنایع غذایی

فیزیوتراپی

فناوری اطلاعات سلامت

کار درمانی

گفتار درمانی

مامایی

مهندسی بهداشت

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی خاک

میکرو بیولوژی

مهندسی پزشکی

مهندسی فضای سبز

مهندسی منابع طبیعی

مهندسی گیاه پزشکی

در این مطلب به بررسی لیست با رتبه مورد نیاز آن ها پرداخته‌‌‌ ایم تا شما داوطلبان ضمن اینکه بدانید در تجربی چه رشته‌‌‌ های متنوعی پیش رویتان قرار دارد ، از رتبه لازم برای پذیرش در آن ها نیز آگاه شوید و انتخاب رشته‌‌‌ را به بهترین نحو انجام دهید ، به طوری که شانس قبولی تان رعایت شود.

رشته‌‌‌ های تجربی در 5 زیر گروه جداگانه ارائه می شوند که بیشترین رقابت داوطلبان بر سر رشته‌‌‌ های علوم و مخصوصا رشته‌‌‌ های پزشکی ، ، داروسازی ، ، ، مامایی و اتاق عمل است اما برای قبولی در این رشته‌‌‌ ها در دانشگاه های سراسری رتبه های خیلی خوبی نیاز است که در ادامه به بررسی زیر شاخه های رشته‌‌‌ تجربی همراه با رتبه پرداخته‌‌‌ ایم.

لیست رشته‌‌‌ های کنکور تجربی

پیش از بررسی رتبه مورد نیاز ابتدا لیست رشته‌‌‌ های تجربی را بررسی می کینم که تشکیل شده‌ از رشته‌‌‌ های اصلی و رشته‌‌‌ های شناور به شرح زیر هستند :

اصلی ترین رشته‌‌‌ های تجربی به شرح فوق هستند اما تعدادی دیگر از رشته‌‌‌ ها هستند که در میان هر سه گروه آزمایشی مشترکند که عبارتند از :

توصیه می شود برای اطلاع از لیست کامل رشته‌‌‌ های کنکور تجربی ، دفترچه انتخاب رشته‌‌‌ کنکور تجربی را از سایت سنجش دانلود و بررسی نمایید.

اسامی رشته های تجربی با رتبه مورد نیاز

در کنکور تجربی و پیراپزشکی بیش از هر رشته‌‌‌ دیگری مورد توجه قرار می گیرند البته‌‌‌ برخی از رشته‌‌‌ ها مانند رشته‌‌‌ های دانشگاه فرهنگیان و رشته‌‌‌ های دانشگاه نیز از طرفداران خاص خود برخورداند که پذیرش در این رشته‌‌‌ ها نیز شرایط نسبتا سختی دارد.

رشته های علوم پزشکی تجربی با رتبه مورد نیاز

حدود رتبه مورد نیاز برای در دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت است و معمولا دانشگاه های سراسری رتبه های بهتری را پذیرش می کنند.

رتبه لازم برای رشته‌‌‌ پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه قبولی رشته‌‌‌ پزشکی در دانشگاه های سراسری و آزاد بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

رتبه قبولی رشته‌‌‌ دندانپزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه قبولی رشته‌‌‌ دندانپزشکی در دانشگاه های سراسری و آزاد بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

حدود رتبه قبولی رشته‌‌‌ داروسازی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه قبولی رشته‌‌‌ داروسازی در دانشگاه های سراسری و آزاد بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

لیست رشته های پیراپزشکی تجربی با رتبه مورد نیاز

رشته‌‌‌ پرستاری از سایر رشته‌‌‌ های پیراپزشکی ظرفیت پذیرش بیشتری دارد و آخرین رتبه مورد نیاز برای قبولی پرستاری در دانشگاه های سراسری در سهمیه منطقه یک حدود 12 هزار ، در سهمیه منطقه دو حدود 21 هزار و در سهمیه منطقه سه حدود 24 هزار می باشد. آخرین رتبه لازم برای رشته‌‌‌ پرستاری در دانشگاه آزاد نیز حدود رتبه کشوری 90 هزار است.

در سایر رشته‌‌‌ های پیراپزشکی نیز رتبه های قبولی تقریبا به همین صورت است و داوطلبان برای انتخاب رشته‌‌‌ دانشگاه سراسری و آزاد حداقل باید رتبه های مذکور را کسب کنند ، تا پذیرش شوند.

رتبه قبولی رشته‌‌‌ پرستاری
رتبه در سهمیه نوع سهمیه دانشگاه پذیرفته‌‌‌ شده
12663 سهمیه منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی زابل
15590 سهمیه منطقه دو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
15499 سهمیه منطقه سه دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد

 

حرتبه قبولی رشته‌‌‌ مامایی
رتبه در سهمیه نوع سهمیه دانشگاه پذیرفته‌‌‌ شده
9927 سهمیه منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
18912 سهمیه منطقه دو دانشگاه علوم پزشکی زنجان
13478 سهمیه منطقه سه دانشگاه علوم پزشکی همدان

 

رتبه قبولی رشته‌‌‌ اتاق عمل
رتبه در سهمیه نوع سهمیه دانشگاه پذیرفته‌‌‌ شده
7468 سهمیه منطقه یک دانشگاه علوم پزشکی کرمان
25094 سهمیه منطقه دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
15247 سهمیه منطقه سه  دانشگاه علوم پزشکی زنجان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه قبولی رشته‌‌‌ های پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل و علوم آزمایشگاهی در دانشگاه های سراسری و آزاد بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

رشته‌‌‌ های دانشگاه فرهنگیان تجربی با رتبه مورد نیاز

رشته‌‌‌ های دانشگاه فرهنگیان نیز در لیست رشته‌‌‌ های کنکور تجربی قرار دارند و شامل رشته‌‌‌ های آموزش ابتدایی ، ، ، و .. هستند. رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در این رشته‌‌‌ ها حداقل تراز 6500 است و داوطلبان باید در مرحله مصاحبه نیز عملکرد خوبی داشته‌‌‌ باشند تا پذیرش نهایی آن ها انجام گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه قبولی رشته‌‌‌ های دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

لیست رشته‌‌‌ های دانشگاه امنیت اطلاعات تجربی با رتبه مورد نیاز

در دانشگاه امنیت اطلاعات رشته‌‌‌ های ضد تروریسم ، ، ، امنیت بین الملل ، و حفاظت اطلاعات ارائه می گردند که ظرفیت پذیرش هر یک از آن ها متفاوت و بیشترین ظرفیت نیز به رشته‌‌‌ حفاظت اطلاعات اختصاص دارد.

پذیرش در دانشگاه امنیت اطلاعات از طریق شرکت در کنکور سراسری گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی میسر است و علاقه مندان باید علاوه بر کسب رتبه لازم در آزمون ، شرط معدل و شرط سنی را نیز داشته‌‌‌ باشند. همچنین برای ورود به این دانشگاه مصاحبه شفاهی برگزار می شود که موفقیت در مصاحبه ، لازمه قبولی در دانشگاه است.

خروج از نسخه موبایل