بین المللی

رشد قدرت نظامی ژاپن؛ ارتش چین کماکان یکه تاز است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز، یک پایگاه تحلیلی روز دوشنبه به رشد نظامی ژاپن و تبدیل شدن این کشور به قدرت نظامی جهان سوم پس از آمریکا و چین و رشد نیروهای مسلح چین اشاره کرد. .

وب سایت «Arm Technology» نوشت، اگر ژاپن به اهداف بودجه خود در پنج سال آینده دست یابد، این کشور از پنجم یا هفتمین قدرت نظامی از نظر قدرت آتش یا هزینه دفاعی به سومین قدرت نظامی جهان پس از آمریکا خواهد رسید. و چین.

* বাস্তে কাসানিনিন্যান্যায়ায়ায়া

بر اساس گزارش گلوبال دیتا، انتظار می رود هزینه های دفاعی ژاپن از 53.1 میلیارد دلار در سال آینده به 70.4 میلیارد دلار در سال 2027 افزایش یابد.

دکتر کریستوفر هیوز، استاد مطالعات ژاپن و سیاست بین‌الملل، گفت که از سال 2015، استراتژی اصلی ژاپن برای تقویت اتحاد دوجانبه بین ایالات متحده و ژاپن تغییر کرده است. از سویی دیگر، نیروهای مسلح ژاپن اکنون در جستجوی توانایی بیشتر و مشارکت در توانایی عملیاتی به سطح بعدی رفته اند. تلاش برای ایجاد نیروهای زمینی، دریایی و هوایی جدید و همچنین ورود به عرصه های جدید از جمله عملیات سایبری و فضایی در ژاپن آغاز شده است.

* خيز جابون به سوي جنگنده نسل 6

این سه به تازگی خریدهای قابل توجهی انجام داده اند. در سال 2013، ژاپن با شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا قرارداد خرید 42 فروند هواپیمای «AF-35» منعقد کرد، سپس این قرارداد در سال 2019 تمدید شد و در مجموع 105 جنگنده AF-35 از نوع I و II تمدید شد. خرید انجام داد در ژاپن در سال 2020 قراردادی با صنایع میتسوبیشی برای ساخت 100 جنگنده از نسل ششم رادار AF-X منعقد شد. در حوزه دریایی، ژاپن با تبدیل هلیکوپترهای Aizumo به ناوهای هواپیمابر در هر اندازه که قادر به حمل جنگنده های AF-35 هستند، توانایی های دریایی خود را گسترش می دهد.

این وب سایت نوشت، در حالی که اینها نشان دهنده ناوگان قدرتمندی برای استقرار جهانی هستند، ژاپن بسیاری از این قابلیت ها را به دفاع از خود اختصاص می دهد، به ویژه برای جزایر جنوب غربی خود که در برابر حملات چین آسیب پذیر هستند.

*رشد ورینگر ارتش چین

در همین حال، تحلیلگران نظامی خاطرنشان کردند که رشد چشمگیر چین در ساخت ناوهای هواپیمابر و موشک های هسته ای با آمریکا و سایر رقبای منطقه ای از جمله ژاپن و تایوان قابل مقایسه است.

در وب سایت «19 چهل و پنج»، تحلیلگر آمریکایی مقاله خود را نوشت، اندازه این هواپیما با طرح اصلی نیروی دریایی چین است. نیروی دریایی ارتش چین در ابتدای تابستان سال جاری سومین ناو هواپیمابر 80 هزار تنی را به آب انداخت که بزرگترین ناو جنگی ساخت این کشور است. اگرچه این ناو هواپیمابر همچنان شبیه ناو هواپیمابر روسیه است، اما از سایر نقاط جهان جلوتر است. این ناو در تمرینات اخیر با بارگیری کامل 24 فروند جت جنگنده «جی-15» و در حال شمارش شاهد بود. به گفته ناظران، این بیشترین تعداد هواپیماهای جنگی در نیروی هوایی نیروی دریایی چین تا به امروز است.

ارتش چین در 10 سال گذشته پیشرفت چشمگیری در ساخت هواپیما داشته است. دستیار ناو هواپیمابر «شاندونگ» در این خصوص گفت: توسعه تکنیک های شبانه و کنترل زمینی در شب به این معناست که بتوانیم در هر شرایط آب و هوایی به ویژه در شب و در شرایط آب و هوایی به انجام وظایف بپردازیم. پیچیده است و ما ابتکارات بیشتری در جنگ های آینده خواهیم داشت.

*موشكهای قتلر چین

گزارش اخیر «ارزیابی استراتژیک و بودجه آمریکا» نشان می‌دهد که ارتش چین منابع لازم را برای ادامه نوسازی خود در دهه ۲۰۲۰ دارد. این اندیشکده هشدار داده است که ارتش چین منابع لازم برای داشتن پنج ناو هواپیمابر و 10 زیردریایی مجهز به پرتاب موشک های هسته ای تا سال 2030 را دارد.

ارتش چین در حال توسعه موشک های اتمی و متعارف برد وسیعی است و این موضوع در گزارش دانشگاه نیروی هوایی ایالات متحده نیز ذکر شده است. گزارش «موسسه مطالعات هوانوردی چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا نیز نشان داد که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک‌ها و هم از نظر اندازه زرادخانه‌اش در حال گسترش است.

در این گزارش آمده است که این موشک ها شامل موشک های قاره پیما مانند «دانگ فانگ-31» و همچنین موشک بالستیک ضد کشتی «دانگ فانگ-21» است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «به‌طور باورپذیر، بین سال‌های 2017 تا پایان سال 2019، حداقل 10 نوع موشک جدید به ارتش چین اضافه شد که با برد گسترده‌تر، بزرگ، مدرن و باشکوه شده است. موشک های اتمی و معمولی.»

بر اساس این گزارش، قدرت موشکی متعارف چین شامل بیش از 2200 موشک بالستیک و کروز تخمین زده می شود که بزرگترین نیروی موشکی جهان است. سرگرد «کریستوفر مایکل» افسر تسلیحات هسته‌ای و ضد جرم آمریکا گفت: دقت برخی از موشک‌های چینی به 800 درصد رسیده است.

پیاین پیام/م




این مطالب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید