اقتصادی

رونمایی از پلتفرم مدیریت هوشمند کنتورهای گاز برای جلوگیری از هدررفت انرژی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت از راه اندازی کنترل های هوشمند مدیریتی کانتینرهای گازسوز در هر نوبت خبر داد.

به گزارش ماه نیوز، سیداحمد روحانی پور در مراسم رونمایی از پلتفرم مدیریت کنترل کنترل هوشمند با تاکید بر اینکه از این طرح برای حداکثر مصرف گاز استفاده می شود، افزود:

وی تاکید کرد: این سکو کاملا بومی بوده و مورد تایید شرکت ملی گاز قرار گرفته است.

روحانی پور با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده عملیات نصب کانتورها از سال آینده آغاز می شود، گفت: این کانتورها از نظر مصرف خانوار حائز اهمیت است زیرا می توان هزینه هر خانوار را به صورت دقیق تعیین کرد، حتی امکان کاهش هزینه ها نیز وجود دارد. سرمایه گذاری مشترک و حتی شرکت ملی گاز.

وی با اشاره به مشکلاتی که تاکنون از نبود کنترل های اطلاعاتی به وجود آمده است، گفت: در برخی موارد شرکت گاز در صورت مازادهای غیرعمد از شرکای خود خواسته است تا با هوشمندی این مسائل را حل کنند و عدالت اجتماعی ایجاد کنند. “

مدیرعامل صنعت نفت به ویژه پیمانکاران کانتور گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، هزینه هر کانتور جدید دو میلیون تومان خواهد بود و پکیج با شرکت گاز قرارداد می شود.

داود نظری، مدیرعامل شرکت فرهیختگان نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر 9 درصد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد، گفت: درصد آن را گاز تشکیل می دهد و این بدان معنا نیست که تنوع کافی در سبد انرژی نداریم.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر سرمایه گذاری کمی در صنعت گاز صورت گرفته است، گفت: 2 میلیارد ست در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری شده است که 35 میلیارد آن مربوط به حوزه گاز است. اما سه میلیارد هم نمی توانیم سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه سطح سرمایه گذاری کاهش یافته و فشار روی مخزن نیز افزایش یافته است، گفت: فشار فعلی گاز در میدان به اندازه 15 تا 20 سال پیش نیست. در مورد توسعه گاز در روستاها هم همینطور است و برای افزایش مصرف نیز همین موضوع مطرح شده است.

وی افزود: شبکه گاز منسوخ شده و همه این مسائل برطرف شده و روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز با کمبود گاز مواجه هستیم. این ابزار مدیریتی نیز به عنوان هوشمندی تعریف می شود به همان دلیل که ما با کانتور پلت فرم دانبار هوشمند شده ایم و در شرایط فعلی لازم است در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

همچنین در این مراسم مهدی ایزدیار مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اهمیت گردآوری و استخراج اطلاعات صحیح از جمله هزینه مشترکین یکی از مهم ترین منابع برنامه نویسی گفت: و زمان، انرژی و هزینه برای کشور افزایش یافته است.

وی افزود: اندازه گیری هوشمند گاز پروژه بزرگی است که نیازمند اجرای مولفه های مختلف از جمله همکاری شرکت ملی گاز است.

وی با بیان اینکه با گسترش فناوری و نقش آن در گسترش فعالیت های صنعتی و خدماتی، ضرورت توسعه بخش های مهم کشور و ادغام آنها با فناوری تسهیل کننده ارائه خدمات به مردم بسیار حائز اهمیت است. ارائه خدمات متنوع در سطح سال حائز اهمیت است که می تواند کمک های زیادی را برای مردم به همراه داشته باشد.

ایزدیار با تاکید بر اینکه این حوزه مهم در حوزه انرژی های تجدیدپذیر از اهمیت مضاعفی برخوردار است و باید اصلاحات مختلف در زمینه حمل و نقل، تامین و مصرف انرژی مردم را مد نظر قرار دهد، معرفی کنترل کننده های گاز برای برآورد هزینه انتقال اطلاعات برای طبقه بندی و مشترکین هوشمند را با استفاده از پلتفرم های هوشمند متصل کنید.

وی افزود: این منطقی سازی مستلزم مشارکت هر چهار طرف برای تحقق این امر در سطح ملی بود و علاوه بر جلوگیری از هرگونه افزایش انرژی، سرعت، سرعت و جریان گاز، افزایش جریان اطلاعات و انتقال اطلاعات، سرمایه گذاری ملی عاقلانه هزینه خواهد شد.» به کمک دانش و تجربه متخصصان ایرانی، بستری برای ارسال اطلاعات به شرکت ملی گاز و انتقال اطلاعات به مشترکین با هزینه مصرف گاز و ارسال تلفنی با مردم در گاوصندوق ایجاد شده است. و شیوه ای سالم
این منبع انرژی گفت: این محصول برای کنترل و نظارت بر محصولات هوشمند در نظر گرفته شده است و به صورت آنلاین در ظروف صنعتی داخلی با استفاده از خطوط لوله گاز و اعتبارسنجی قیمت گاز تولید شده است و برای خانوارها و مشترکین مانند صنایع و کارخانه ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایزدیهار، تفاوت کنترل هوشمند گاز با کنترل آب و برق در این است که در این پروژه به دلیل رعایت استانداردهای ایمنی و امنیتی و عدم دسترسی به برق و سایر ملزومات، قادر به استفاده از بسترهای ارتباطی موجود بر روی اینترنت اشیا و استفاده از آن هستیم. در هیچ یک از حوضچه های دیگر که برای اندازه گیری استفاده می شوند وجود ندارد.
انتهای پیام