بین المللی

رژیم صهیونیستی با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، منابع خبری از موافقت شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (با حضور نتانیاهو) با آتش بس در غزه خبر داده اند. این رژیم تصمیم خود را به دولت مصر اطلاع داده است.

کانال 12 رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده است که آتش سوزی طبق توافق مقامات این رژیم با هیئت مصری از ساعت 2 بامداد جمعه آغاز می شود. مقامات صهیونیستی همچنین به وب سایت والا گفتند که مذاکرات از طریق دو کانال انجام می شود ، یکی با هیئت مصری و دیگری با تور UN UN Winsland ، سفیر سازمان ملل در غرب آسیا.

وب سایت رادیو اسرائیل همچنین نوشت که آتش بس یک جانبه از فردا (جمعه) آغاز می شود ، اما رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان حماس با هدایت “کتابهای فرمانده” محمد الضیف ادامه می دهد. گروه عزالدین کسام ».

براساس این وب سایت خبری ، ارتش رژیم صهیونیستی به هرگونه شلیک موشک یا بالون تحریک کننده پاسخ خواهد داد.


جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

در همان زمان ، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریكایی اظهار داشت كه مقامات مصری در گفتگو با رهبران حماس پیشرفت كرده و به اسماعیل هنیه پیشنهاد كرده اند كه به پایان دادن به درگیری كمك كند. به گفته این روزنامه ، خطوط اصلی و مفاد آتش بس مشخص شده و مذاکره کنندگان در حال بحث در مورد زمان شروع اجرای آن هستند و به احتمال زیاد آتش بس از فردا (جمعه) لازم الاجرا است.

در همین حال ، رژیم صهیونیستی قبل از آغاز آتش بس ، از ترس شلیک موشک گسترده از غزه به تل آویو ، همه پروازهای خود را از فرودگاه بن گوریون لغو و به فرودگاه رامون در جنوب سرزمین های اشغالی منتقل شد.

کانال 13 صهیونیستی نیز ساعاتی پیش گفت که نیروهای رژیم امشب با حملات هوایی و توپخانه ای مناطق مختلف غزه را هدف قرار می دهند و پس از آن آتش بس اعلام می شود. صهیونیست ها متعهد شده اند زیرساخت ها و مقاومت غزه را در اسرع وقت قبل از اعلام آتش بس بمباران کنند.

با این حال ، مشرف المصری ، یک مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ، به المیادین گفت که هرگونه شلیک اسرائیل اعلام شکست و فرار از پیروزی حماسی ایجاد شده توسط مقاومت است.

محمد الهندی ، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رئیس حلقه سیاسی جنبش ، همچنین گفت که سلاح مقاومت در غزه سلاح کل ملت فلسطین است و اگر آتش بس برقرار شود ، این یک شروع است و همه اسرائیلی ها آتش بس شامل توقف حملات اسرائیل به بیت المقدس و محله شیخ جراح خواهد بود.

پس از یازده روز حمله اسرائیل به غزه آتش بس اعلام شد و وزارت بهداشت در نوار غزه گفت 227 نفر از زمان آغاز حمله اسرائیل کشته شده اند ، از جمله 64 کودک و 38 زن و 1630 زخمی. NA اعلام کرده است.

انتهای پیام /