بین المللی

زلسنکی به پوتین پیشنهاد مذاکره داد

بر اساس گزارش RBK اوکراین، زالنسکی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “جستجو برای زمان دیپلماتیک زمانی آغاز می شود که ما در میز مذاکره نباشیم.”

رئیس جمهور اوکراین با اعلام آمادگی برای مذاکره با رئیس جمهور روسیه گفت: دو سال و نیم است که آماده مذاکره مستقیم هستم.

زلانسکی گفت: «هر بار که روسیه آشکارا درباره تنش‌ها در روابط دوجانبه صحبت کرده و چنین اظهاراتی را در رسانه‌ها مشاهده کرده‌ایم، از روسیه خواسته‌ایم تا هر سفر ممکن را انجام دهد».

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، این اتهامات را رد کرد و گفت: «ادعاهای مشابه و بی‌اساس درباره اطلاعات روسیه بیش از یک بار مطرح شده است.

ترکیه آماده میزبانی از مذاکرات روسیه و اوکراین است و چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه شب یادآور شد که این کشور در حال حاضر میزبان مذاکرات روسیه و اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وواوو اوولو در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف این اظهارات را بیان کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این در مورد امکان گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین گفت‌وگو کرده و گفته بود که آماده است از منطقه بازدید کند و درباره این موضوع در منطقه گفتگو کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ای با بیان اینکه موضوع منطقه دونباس باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رهبران اوکراین باید ابتدا با سران جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک دیدار کنند.

زالینسکی در حال حاضر در حال مذاکره با پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای متشنج شدن اوضاع در منطقه دونباس است و طبق گزارش رسانه های روسی، نیروهای اوکراینی ده ها هزار گلوله را در مناطق مسکونی در دونتسک و لوهانسک مستقر کرده اند.

دیمیتری پسکوف، رئیس جمهور روسیه امروز گفت که اقدامات نیروهای اوکراینی در طول مرز تشدید شده است.

به نقل از جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در چند نقطه از منطقه، نیروهای اوکراینی از بارش باران مطلع شده اند.

در بیانیه دفتر ستاد مشترک وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در روز پنجشنبه آمده است که نیروهای اوکراینی با سلاح های سنگین به سمت کالیبر در بیش از 2 میلی متری جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک شلیک کرده اند.

بارش تگرگ امروز به مدت ۴ تا ۵ دقیقه تا ۴ ساعت و ۴ دقیقه در مسکو ادامه داشت.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، مناطق کومینتروف، آکتیابر، نوولسپا و پتروفسکی در جمهوری های خودخوانده دونتسک و ویسلنکی، دونتسکی، زولوتوف-1، نیژنی نووگورود و سوکولنیکی در جمهوری خودخوانده لوهانسک هدف حمله نیروهای اوکراینی قرار گرفتند. .

311311