اجتماعیمعرفی کسب و کار

زیباترین چشم ها متعلق به کدام کشور است؟

برای پاسخ به این پرسش که”زیباترین چشم‌ها متعلق به کدام کشور است؟” باید در نظر داشته باشیم که چشم‌ها دریچه روح و قلب انسان‌ و بازتاب شخصیت درونی آن‌ها هستند. رنگ، فرم، نگاه‌های پاک و عمیق فرد می‌تواند در داشتن چشم‌هایی زیبا تاثیرگذار باشند. اکثر مردم جهان دارای چشمانی با رنگ قهوه‌ای و فرم طبیعی هستند. بسیاری از کشور‌ها دارای رنگ چشم‌های ترکیبی مانند آبی، سبز، طوسی و فرم‌های کشیده، بادامی، گرد و … هستند. البته که همه‌ی فرم و رنگ‌ها زیبایی خود را دارند اما از نظر علم زیبایی شناسی و در جهان تعدادی از کشور‌ها همیشه صدرنشین بوده‌اند. در این مقاله به بررسی معیارهای انتخاب زیباترین چشم‌ و معرفی کشور‌هایی که زیباترین چشم ها را دارند خواهیم پرداخت.

 

۱۰ کشور که زیباترین چشمان جهان را دارند

1. افغانستان

مردم افغانستان به دلیل داشتن چشم‌هایی درشت با مژه‌های بلند و پرپشت و چشم‌هایی با طیف رنگ‌های خاص قهوه‌ای، سبز و آبی شهرت دارند. هم‌نشینی این ویژگی‌ها در کنار پوستی صاف و گندم‌گون زیبایی و جلوه چشم‌هایشان را دوچندان کرده است.

2. ایران

ایران از جمله کشورهایی است که مردمانش به داشتن چشم‌های زیبا معروفند. رنگ‌های خاص قهوه‌ای مانند میشی، کهربایی و عسلی با رگه‌های قهوه‌ای تیره یا مشکی از جمله زیباترین آن رنگ‌هاست.

3. هندوستان

مردمان هندوستان با پوست‌هایی در طیف مختلف سفید تا سبزه و چشمانی با رنگ‌های نافذ و فرم شرقی و جذاب مشهورند. از جمله چشم‌های معروف این کشور می‌توان به آشواریا اشاره کرد. هندوستان به داشتن چشم‌های چند رنگه زبانزد است.

4. اسکاندیناوی (سوئد، نروژ و دانمارک)

در این کشور‌ها چشمان روشن در طیف‌های مختلف رنگی وجود دارد. رنگ‌های خاص آبی و طوسی در کنار پوست روشن و موهای بور سبب شده است سبب شده است تا مردم این کشورها چشمان زیبایی داشته باشند.

5. روسیه

کشور روسیه به داشتن چشم‌های با تناژ آبی، طوسی و خاکستری به همراه پوست روشن و چهره‌ای شرقی شهرت دارند. چشم‌های خمار و کشیده این کشور را متمایز کرده است.

6. برزیل

در کشور برزیل به دلیل ترکیب نژادی مختلف می‌توان انواع طیف رنگ قهوه‌ای را دید. ترکیب پوست برنز و شکلاتی و چشمان نافذ قهوه‌ای برزیلی همه را به وجد می‌آورد. 

7. ژاپن

بادامی بودن چشم‌های ژاپنی‌ها از دیرباز مورد توجه همگان بوده است. اکثر افراد این کشور دارای رنگ چشمانی تیره و درخشان هستند. 

8. ایسلند

مردم ایسلند دارای رنگ چشم‌هایی روشن با فرم‌ درشت و کشیده هستند.

9. مراکش

مردم مراکش دارای چشم‌هایی درشت و عمیق با رنگ تیره، معمولا به رنگ‌های قهوه‌ای و فندوقی هستند.

10. عربستان سعودی

مردم این کشور، چشمانی پر نفوذ به رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، شکلاتی و عسلی دارند.

zibatarin form cheshm

از جمله دیگر کشورهایی که برای پاسخ به سوال “زیباترین چشم‌ها متعلق به کدام کشور است؟” عبارتند از:

  • یونان
  • کره جنوبی
  • ایتالیا
  • فرانسه
  • مصر
  • پاکستان
  • آمریکا

 

چه معیارهایی نشان دهنده داشتن چشم زیباست؟

امروز بر اساس استانداردهای زیبایی چند معیار برای زیبایی چشم‌ها در نظر گرفته شده است. در ادامه برای اینکه بهتر متوجه شویم زیباترین چشم‌ها متعلق به کدام کشور است، به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

 


  • رنگ چشم ها

رنگ‌ چشم‌های خاص از جمله ویژگی‌های یک چشم زیبا به شمار می‌رود. رنگ‌های سبز، آبی، طوسی، عسلی، میشی و … همگی از جمله رنگ‌های خاص چشم محسوب می‌شود.

 


  • تقارن چشم ها

با توجه به اینکه چشم‌ها منبع روشنایی و جذابیت چهره هستند و اولین عضوی می‌باشند که هنگام ارتباط گرفتن مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند، داشتن چشم‌های متقارن و نافذ به نسبت اجزای دیگر چهره بسیار مهم است. بنابراین فاصله متناسب چشم‌ها از یکدیگر و فاصله نسبت به ابروها و سایر اجزا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 


  • فرم چشم ها

فرم چشم در زیبایی این عضو به شدت اثرگذار است. باید گفت که زیباترین فرم چشم معمولا با توجه به فرم صورت هر فرد تعیین می‌شود. 

فرم چشم مردم در کشورهای مختلف متفاوت است. در ایران، چشمان بادامی با مژه‌های بلند بسیار محبوب هستند، در حالی که در کره جنوبی، چشمان کوچک و بادامی با پلک‌های صاف جذابیت زیادی دارند. برای آشنایی بیشتر با معیارهای زیبایی فرم چشم می‌توانید مقاله زیباترین فرم چشم کدام است؟ (8 معیار + عکس و مقایسه کشورها) را مطالعه کنید.

 


  • مژه‌ها

داشتن مژه‌های پر پشت و بلند به جلوه دادن و زیبایی چشم‌ها کمک می‌کند.


  • ابروها

داشتن ابروهای متقارن و مرتب تاثیر بسزایی در زیبایی چشم‌ها و به طور کلی چهره دارد. ابروها قاب چشم‌ها را تشکیل می‌دهند و می‌توانند توجه را به چشم‌ها جلب کنند.

 


  • رنگ و سلامت پوست اطراف چشم

پوست دور چشم نقطه بسیار حساسی است و می‌تواند در زیبایی چشم‌ها نیز تاثیرگذار باشد. چشم‌ها می‌توانند بیانگر سن، شخصیت و بسیاری از بیماری‌ها باشند.

زیباترین چشم های جهان متعلق به کیست؟

در سال ۱۹۹۵ استیو مک گوری به عکاسی از وقایع جنگی و جغرافیایی در پاکستان و افغانستان مشغول بود. این عکاس به صورت تصادفی با یک دختر بچه ناشناس مواجه شده و از زیبایی چشمان ایشان متحیر شد. عکس‌های خاص با استایل‌های متفاوتی از این دختر بچه ثبت نمود و از آن حتی به عنوان کاور یکی از نشریات National Geographic استفاده کرد که مورد توجه همگان قرار گرفت. پس از گذشت سالیان سال از آن ماجرا هنوز از چشم‌های این دختر بچه ناشناس به عنوان زیباترین چشم‌های دنیا یاد می‌شود.

 دختر افغانستانی با زیباترین چشم‌ها

از دیگر افرادی که به داشتن چشم‌های زیبا مشهور هستند و در استایلز کریز توانسته‌اند رتبه کمتر از ۳۰ کسب کنند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد.

  • آنجلینا جولی (هنرپیشه و حامی بشردوست آمریکایی)
  • الکساندر داداریو (بازیگر و مدل آمریکایی)
  • آیشواریا رای باچان (هنرپیشه هندی، دارای جایزه زیباترین زن سال ۱۹۹۴)
  • امبرهرد (هنرپیشه آمریکایی، زیباترین چهره بر اساس معیار نسبت طلایی)
  • جی جی حدید (مدل آمریکایی)
  • میلا کونیس (بازیگر اوکراینی)
  • آدریانا لیما (مدل برزیلی)
  • شارلیز ترون (مدل و بازیگر آفریقای جنوبی)
  • مگان فاکس (مدل و بازیگر آمریکایی)
  • مارگوت رابی (مدل و بازیگر استرالیایی)
  • اما استون (بازیگر آمریکایی)

 

کمیاب ترین رنگ چشم دنیا

بنفش: این رنگ چشم بسیار نادر بوده و بر اثر جهش‌های ژنتیکی یا بیماری‌هایی مانند زالی ایجاد می‌شود. یکی از افرادی که دارای این دسته از چشم‌ها بود خانم الیزابت تیلور بوده است.

الیزابت تیلور

چشم‌های سبز: کمتر از ۲ درصد جمعیت جهان را افراد دارای رنگ چشم سبز تشکیل داده‌اند. از افراد دارای این نوع رنگ چشم آیشواریا رای (بازیگر هندی) و کیت میدلتون را می‌توان نام برد.

چشم‌های خاکستری: حدود ۲ الی ۳ درصد از جمعیت جهان را افراد دارای چشم خاکستری تشکیل داده‌اند.

چشم‌های کهربایی: حدود ۵ درصد از جمعیت جهان را افراد دارای رنگ چشم کهربایی (زرد طلایی) تشکیل شده‌است.

چشم‌های عسلی: حدود ۵ درصد از جمعیت جهان را افراد دارای رنگ چشم عسلی تشکیل داده است.

چشم‌های آبی: حدود ۸ الی ۱۰ درصد مردم جهان دارای رنگ چشم آبی هستند و این جمعیت بیشتر در فنلاند مستقر شده‌اند.

چشم‌های قهوه‌ای: حدود ۵۵ الی ۸۰ درصد از جمعیت را افراد دارای رنگ چشم قهوه‌ای تشکیل داده‌اند.

 

جمع بندی

برای پاسخ به این سوال که زیباترین چشم‌ها متعلق به کدام کشور است شاید نتوان پاسخ قطعی داد. انتخاب چشمان زیبا بر اساس سلیقه و نظر هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد رنگ چشم آبی و برخی دیگر قهوه‌ای را می‌پسندند. همه چشم‌ها، زیبایی خاص خود را دارند و بنا به عوامل مختلفی مانند نژاد و موقعیت جغرافیایی و … این تفاوت‌ها شکل می‌گیرد.