بین المللی

سالیوان درباره نحوه پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با ایران توضیح داد

طبق یک گزارش شبکه. ب جک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات برای احیای توافق هسته ای در وین ، به شبکه گفت: “ما در حال تخفیف کامل تحریم ها علیه ایران هستیم.” ما هنوز در وین ، جایی که در حال حاضر مذاکرات بین قدرتهای جهانی و ایران در حال انجام است ، به توافق نرسیده ایم. برای رفع خلا existingهای موجود هنوز فاصله زیادی وجود دارد و این خلا theseها در چارچوب تحریمهایی است که ایالات متحده و سایر کشورها برطرف خواهند کرد. همچنین تحریم های هسته ای وجود دارد که ایران برای اطمینان از دستیابی به هرگز سلاح هسته ای موافقت خواهد کرد.

سالیوان ادامه داد: دیپلمات های ما تلاش خواهند کرد تا بر اساس این تعهد متقابل بازگشت به آژانس بین المللی انرژی هسته ای ، هفته آینده به توافق هسته ای با این موضوع برسند. در حال حاضر هیچ قراردادی وجود ندارد. ما امیدواریم که پیشرفت کنیم و امیدواریم که سرانجام به اهداف تعیین شده توسط رئیس جمهور بادن برسیم.

در هفته های اخیر ، اعضای کمیسیون مشترک برجام در حال مذاکره درباره بازگشت دو جانبه تهران – واشنگتن برای پیروی از توافق هسته ای در وین بوده اند. با این حال هنوز هیچ گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیمی بین نمایندگان ایران و آمریکا در وین صورت نگرفته است. هیئت آژانس انرژی هسته ای بین المللی در حال بررسی دو کارگروه کمیسیون مشترک ، تحریم هایی که ایالات متحده می تواند لغو کند و اقدامات لازم برای بازگشت ایران به شرایط کامل در توافق هسته ای است.

ایران خواستار لغو کلیه تحریم های ایالات متحده شده و گفته است که پس از بررسی لغو تحریم ها ، اقدامات لازم را برای از سرگیری کامل تعهدات خود انجام خواهد داد.

ایالات متحده دولت در چند وقت اخیر آمادگی خود را برای لغو تحریم هایی که با شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست اعلام کرده است ، اما هنوز مشخص نیست که این مجازات ها چیست.

23311 است