استانی

سومین جشنواره بیدمشک در ارومیه برگزار می شود

به گزارش ماه نیوز آذربایجان غربیمحمد نقی پور سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارومیه در خصوص جزییات این جشنواره گفت: امسال سومین دوره جشنواره در دو روز و دو ماه و نیم دیگر در سازمان برگزار می شود. فرهنگی، اجتماعی و ورزشی.

وی افزود: این جشنواره دارای دو غرفه برای نمایش سنتی و سالن برای برگزاری جشن است.

وی در خصوص اهداف این جشنواره گفت: با احیای سنت های دیرینه دین و انتقال آن به جوانان و آیندگان، ما را محصول بومیان ارومیه و آموزش و پرورش معرفی نخواهیم کرد. ویژگی های این گیاه.” درآمد این بهار وعده داده شده است. این جشنواره برنامه ریزی شده است.

سالیکس کاپری یک درخت یا درختچه زینتی با گل‌های زرد رنگ کوتاه است که این اسانس‌ها معطر هستند زیرا می‌توان آن‌ها را به صورت تنه درخت در کنار کانال‌ها و یا در باغ‌های شهرهای غربی آذربایجان به‌ویژه در شهرها پرورش داد. ارومیه، سلماس و خوی.
اعیاد بادیه نشینی معمولاً در پایان هفته اسفندماه برپا می شود و عرق خوری از آن و همچنین سنتی و صنعتی در اواخر اسفند و اوایل بهار برپا می شود.
بدون شک عرق مهمترین منبع غذایی است که سال هاست در آذربایجان توسط غربی ها عرضه و به بازار عرضه می شود.
گل‌های بدمشک که به صورت محلی خوانده می‌شوند (در گذشته) علاوه بر تهیه شیره گوارا برای میهمانان نوروزی خوانده می‌شوند و مسافران این شهر و همچنین ایران و مرزهای آن نیز از هدیه‌های ویژه این سرزمین محسوب می‌شوند. زبان مشترک و خاص

48