نماد سایت ماه نیوز

سیب گاز زده نماد چیست؟

لوگوی اپل بدون شک یکی از شناخته شده ترین نمادها در جهان است و در تمام محصولات اپل دیده می شود، اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا لوگوی اپل دارای یک سیب گاز زده است؟

اولین لوگوی شرکت اپل که آیزاک نیوتن را زیر درخت سیب نشسته بود توسط استیو جابز و ران وین طراحی شد و این نماد در مدت زمان بسیار کوتاهی با طرح معروف سیب رنگین کمان جایگزین شد. گاز گرفته، ساخته شده، اصلاح شده؛ بد نیست بدانید که لوگوی جدید توسط راب جانوف در سال 1976 طراحی شد، البته لوگوی اپل در سال 1998 تک رنگ شد و از رنگ های مشکی، نقره ای و سفید استفاده کرد.

وقتی طرح اصلی اپل را دیدم که نیوتن را نشان می داد، همه فکرها به این سمت رفت که این سیب نیوتن باشد و این بار به دست استیو جابز افتاد اما در وب سایت رسمی راب جانوف (طراح لوگوی جدید اپل). او می گوید: «دلیل گاز گرفتن سیب سیب این است که اگر به صورت انتزاعی به طرح کلی سیب نگاه کنید، می بینید که می تواند با میوه های دیگری مانند گیلاس اشتباه گرفته شود. اگر صورت گاز گرفته باشد این طرح سیب است نه گیلاس و نکته دیگر اینکه وقتی یک سیب آبدار و قرمز می بینید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که یک لقمه سخت از آن بگیرید تا میوه های خوشمزه ای به دست آورید. ”


جالب است بدانید که ساخت لوگوی اپل از اولین روز ملاقات راب جانوف با مدیران اپل تا روز ارائه طرح نهایی آن تنها دو هفته طول کشید. همچنین دلایل اصلی رنگین کمان اپل برای شروع. لوگو باید محصولات اپل را برای کاربران جذاب کند، که توانایی اپل در ارائه تصاویر رنگی با کیفیت بالا و علاقه زیاد استیو جابز به توجه کودکان به محصولات اپل را تقویت می کند.

شاید نماد اپل با توضیحات بالا از دیدگاه یک هنرمند طراحی نشان تجاری برای هر فردی معنای متفاوتی داشته باشد. نظر شما در مورد لوگوی اپل چیست؟ و بعد از دیدن این لوگو برای اولین بار چه فکر می کنید؟

خروج از نسخه موبایل