بین المللی

شاه اردن: تنها راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین است

پادشاه اردن عبدالله دوم روز سه شنبه گفت که تنها راه پایان دادن به درگیری فلسطین و اسرائیل ایجاد راه حل دو کشور مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

به گزارش پایگاه خبری اردن الممالك ، پادشاه اردن در یك سخنرانی مجازی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأكید كرد: “حل و فصل منازعات فلسطین و اسرائیل تنها از طریق تلاش برای نجات شهر مقدس به عنوان شهری حاصل می شود که ما را گرد هم آورده و نمادی از صلح برای تمام بشریت است.”

عبدالله دوم گفت: “من به مقدسات اسلامی و مسیحی قدس پایبند هستم ، بنابراین نسبت به آن احساس مسئولیت می کنم ؛” اما حفاظت از این شهر مقدس بر عهده همه ماست. “

پادشاه اردن با بیان اینکه درگیری فلسطین و اسرائیل از زمان تأسیس سازمان ملل متحد بوده و تا به امروز شدت یافته است ، افزود: تنها راه پایان دادن به این درگیری اساسی یافتن راه حل دو کشور مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

عبدالله دوم که پدرش ، پادشاه حسین ، در سال 1994 پیمان صلح با اسرائیل امضا کرد ، گفت: “تنها راه دستیابی به صلح عادلانه و پایدار ، ایجاد کشور مستقل فلسطین فلسطین در مرزهای 1967 با پایتخت قدس شرقی است.” “بگذارید فلسطینی ها در امنیت و صلح با اسرائیل زندگی کنند.”

311311