بین المللی

شعبانف: باکو باید هویت قومی تالشی‌ها را به رسمیت بشناسد

به گزارش ماه نیوز، عضو شورای قبایلی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، دکتر. اسماعیل شعبانوف که نخواست نامش فاش شود، گفت: “من رهبر داستان های روسی هستم، اما در واقع یک ایرانی هستم.” همه به چشم خود دیدند که الهام علی اف زمانی که به شوشی سفر کرد، کلمات محل زندگی تالش، لنکران و تالش را به خون سربازان تالش آغشته کرد.

وی افزود: در بین سربازان ارتش و ارتشیان همت آنها بیشتر بود. در جنگ دوم قره باغ حدود هزار نفر کشته شدند. در ایران نیز معروف است که فتح شهر شوشی به همت آنان بوده است.

شعبان اف گفت: همه ما نه تنها در شوشی بلکه در تمام مناطق قره باغ با پرچم امام حسن و امام حسین (ع) مراسم عزاداری برگزار کردیم. دلیلش این بود که اردوغان در ترکیه سعی کرد نماز اهل سنت را برگزار کند و سربازان شجاع ما پاسخ دادند که اینجا سرزمین شیعه است.

وی در ادامه یادآور شد: 30 درصد شهدای جنگ قره باغ تالشی بودند. تالش به تلاش او افتخار می کند، اما دولت آذربایجان نیز باید هویت قومی تالش را به رسمیت بشناسد. این ملت تجزیه طلب نیست، بلکه فقط می خواهد نام و هویت خود را حفظ کند.

مشکل تلاش‌های آذربایجان شیعه و ایرانی بودن آنهاست، تصریح کرد: برخی از قدرت‌ها تلاش می‌کنند تلاش‌ها را سرکوب کنند و از بین می‌روند و در نتیجه هویت ایرانی از بین می‌رود. مطمئنم ایران بزرگ فرزندان خود را فراموش نخواهد کرد و آنها را در آغوش نخواهد گرفت.

ادامه این نشست ویژه از سوی ماه نیوز منتشر می شود.

بیشتر بخوانید:
معتضد: نام جمهوری آذربایجان کاملاً تحمل شد. اسناد آن نیز موجود است
بهشتی پور: اهمیت مرز مغری را توضیح دهید. موضوع تمامیت ارضی در خطر است
بهمن: فروش تسلیحات باعث افزایش خصومت ها بین تهران و باکو می شود
کفاش: بزرگترین مزیت قره باغ برای روس ها بود/ احتمال جنگ سوم قره باغ زیاد است
صفرنژاد: حضور تکفیری ها در قفقاز می تواند برای ایران مشکل ساز باشد/ گلکاریان: اردوغان رویای توران بزرگ را می بیند
احمدی: جنگ قره باغ تازه شروع شده است/ حقانی: هدف از تشکیل جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است
احمدی: جنگ قره باغ تازه شروع شده است/ حقانی: هدف از تشکیل جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است

311311 است